جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
بخشنامه‌ای مهم برای رفاه حال بیماران

سلبریتی‌هایی که رنج بیماران شدند

دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 615847
معاون کل وزارت بهداشت با تشریح بخشنامه ای مهم به تمام بیمارستانهای خصوصی، تامین اجتماعی و نیرهای مسلح و خیریه که بسیار برای رفاه حال بیماران کمک می‌کند، درباره ناامنی غذایی در سیستان و بلوجستان توضیح داد.
سلبریتی‌هایی که رنج بیماران شدند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره سوالی در حوزه مشکل سبوس نان‌ها اظهار داشت: برخی آردهای معمولی میزان سبوس گیری آنها متفاوت است مثلا سبوس نان سنگک بیشتر از لواش است و این آرد مشکلی ندارد ولی در برخی از نانوایی‌ها اگر سبوس کنترل شده نباشد ضرر دارد.

وی درباره مشکلی که برخی سلبریتی‌ها برای بیماران ایجاد کردند، پاسخ داد: سلبریتی‌ها مورد علاقه مردم هستند و برخی مواقع برای کمک به مردم و بیماران اقدام می‌کنند که اصل این کار خوب است ولی اگر برخی از این سلبریتی‌های درجه دو و سه - اقدامی غیرمتعارف انجام می‌دهند باید نهادهای مسؤل و مربوطه به آن رسیدگی کنند.

حریرچی تصریح کرد: همچنین تمام بیمارستانهای کشور و بیمارستانهای عمومی غیردولتی و تامین اجتماعی و خیریه باید لوازم تشخیصی برای بیماران تهیه کنند زیرا تا تاریخ 5 خرداد این تجهیزات فقط برای بیمارستانهای دولتی بود ولی از 5 خرداد امسال طبق این بخشنامه تمام بیمارستانهای خصوصی و تامین اجتماعی و نیروهای مسلح باید این تجهیزات را تهیه کنند و بیماران را به بیرون بیمارستان ارجاع ندهند و هزینه ها براساس تعرفه وزارت بهداشت باشد و در صورت اجرا نکردن این بخشنامه باید مردم به سامانه 190 گزارش دهند.

وی در زمینه ناامنی غذایی در سیستان و بلوچستان ادامه داد: درباره ناامنی غذایی در سیستان و بلوچستان که اخیراً در برخی فضای مجازی منتشر شده است به هیچ عنوان مورد تایید نیست زیرا حتی وضعیت لاغری و چاقی این استان بررسی می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح بیشتر عنوان کرد: ناامنی غذایی شدید در سیستان و بلوچستان ( چابهار) براساس بررسی‌های سال 96 بالغ بر 2.2 درصد و ناامنی غدایی متوسط حدود 14 درصد بوده است.
حریرچی خاطرنشان کرد: همچنین طبق آخرین اطلاعات براساس بررسی ملی سال 96 کم وزنی، لاغری و کوتاه قدی در سیستان و بلوچستان در طی دهه گذشته مثل سایر استان‌های کشور بطور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *