پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۴

ماجرای دعوای ضرغامی با روحانی در انقلاب فرهنگی

دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 615725
رئیس اسبق صدا و سیما گفت: رئیس جمهور وقتی در جلسه شورای عالی فرهنگی صحبت می‌کند اجازه صحبت کردن به کسی نمی‌دهد.
ماجرای دعوای ضرغامی با روحانی در انقلاب فرهنگی
به گزارش جهان نيوز، عزت الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ضیافت افطار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر گفت: در بین خوراک‌های معنوی خوراک سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار است، چون اینکه خط سیاسی را از چه کسی بگیریم مسئله مهمی است. در هر حال باید خدا را شکر کنیم که در کشورمان با این همه گرفتاری‌ها رهبر معظم انقلاب وجود دارند و قطعا برخی از شما نیز در دیدار دانشجویی پیش رو معظم له حضور دارید و از محضر ایشان استفاده می‌کنید.

وی افزود: آقای روحانی هفته قبل در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگ نطق مفصلی، مفصل‌تر از دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب مطرح کردند. او قصه برجام، مذاکره با اروپا، ارتباط با آمریکا و موفقیت‌های مشعشع را به قدری عالی ترسیم کردند به طوری که انسان با خودش بگوید خدا را شکر این همه موفقیت نصیب مان شده مثل اینکه ما خبر نداریم.

وی افزود: ماه رمضان سال قبل من یک بار از آقای روحانی بعد از نطقشان اجازه گرفتم که انتقاد کنم، اما اجازه نداد به همین دلیل بین ما دعوا شد و دعوا به جا‌های باریک کشید و حرف‌های تلخی به هم زدیم؛ البته آن زمان رئیس جمهور تازه رای آورده بود و فکر می‌کرد، چون رای بالا آورده می‌تواند هر چه می‌خواهد بگوید در هر حال آن جلسه به قدری تلخ شد که اصلا معلوم نشد چطور تمام شد در آن جلسه من هر چه کوتاه آمدم، اما رفتار رئیس جمهور رفتار بدی بود به همین دلیل مجبور شدم که پاسخ او را بدهم.

وی افزود: بنده در آن جلسه آخر سر از رئیس جمهور سوال کردم آیا اگر رئیس جمهور در جلسه حرف زد می‌شود از او انتقاد کرد یعنی اجازه هست که پاسخ صحبت‌های شما را بدهیم، ولی ایشان اصلا اعتنایی نکردند یعنی اجازه نمی‌دهم. معمولا رئیس جمهور وقتی در جلسه شورای عالی فرهنگی صحبت می‌کند اجازه صحبت کردن به کسی را نمی‌دهد.

وی خطاب به دانشجویان گفت: اگر تاریخ برای شما مهم است پیشنهاد می‌کنم صحبت‌های آقای روحانی و رهبر معظم انقلاب را به عنوان یک مانیفست گوش دهید و ببینید که در مورد یک پدیده واحد چگونه قضاوت می‌شود. شما صحبت‌های آقای روحانی را در مورد برجام دقیق بخوانید و بعد بیانات رهبر معظم انقلاب را گوش دهید و ببینید در مورد برجام چه می‌گویند همین موضوع یک ترم کامل درسی است و نشان می‌دهد که شما باید خوراک سیاسی خود را از چه کسی بگیرید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سوال این است که آیا شما می‌خواهید خوراک سیاسی خود را از کسی بگیرید که می‌خواهد یک شکست محرز را به عنوان بزرگترین پیروزی جا بزند به گونه‌ای که وقتی این موضوع نیز در محضر رهبر انقلاب مطرح می‌شود ایشان آرام آرام می‌گویند که شما چه کردید البته معظم له به رئیس جمهور هم محبت می‌کنند، ولی عمق قصه و عمق فاجعه را هم مشخص می‌کنند به گونه‌ای که کسانی که نگاه می‌کنند می‌گویند ما داشتیم گول حرف‌های آقای روحانی را در مورد این مسئله به این واضحی می‌خوردیم به عنوان نمونه آقای روحانی می‌گوید که ما امروز آمریکا را منزوی کردیم و برای اولین بار بین اروپا و آمریکا فاصله انداختیم که رهبر انقلاب در پاسخ گفتند مگر قرار بود شما این کار را انجام دهید. این درست است مگر ما دنبال ایجاد اختلاف بین اروپا و آمریکا بودیم. بحث این است که اروپا و آمریکا هیچ مشکلی با هم ندارند و هر چه آمریکا می‌گوید آن‌ها می‌گویند چشم.

ضرغامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: ما می‌خواستیم تحریم‌ها برداشته شود ما دنبال ایجاد اختلاف بین اروپا و آمریکا نبودیم. من نمی‌خواهم به رئیس جمهور اهانت کنم، اما اگر شما تاریخ را بخوانید تقی زاده‌ها و شخصیت‌های روشنفکری را می‌بینید که حرف‌هایی زده اند که شما امروز با خود می‌گویید عجب مگر کسی نبوده که آن زمان اعتراضی کند. امروز هم در فضا‌های سیاسی حرف‌هایی زده می‌شود که صد سال بعد یک عده نگاه می‌کنند و می‌گویند این معلوم است که خیلی باطل است. آیا این حرف صریح پاسخ نداشته است؛ البته در این رابطه عده‌ای رودربایستی می‌کنند، عده‌ای منافعشان اقتضاء می‌کند، و یک عده‌ای هم که خود را انقلابی می‌نامند متاسفانه دچار یک الیگارشی خانوادگی منافع شده اند به همین دلیل پاسخی به حرف‌های باطل نداده اند.

وی بیان کرد: امروز کسانی که دچار الیگارشی خانوادگی منافع شده اند از همه گروه‌ها یارگیری کرده اند و در حالی که اسمشان اصولگرا و انقلابی است، اما سبک زندگی آن‌ها سبک زندگی انقلابی است. این‌ها یک الیگارشی خانوادگی ایجاد کرده اند که در بین آن‌ها هم اصولگرا، هم اصلاح طلب و هم معتدل وجود دارد و منافعشان اقتضاء می‌کند که زبانشان را ببندند.

وی بیان کرد: به نظر صحبت‌های آقای روحانی و رهبر معظم انقلاب بهترین ترم درسی است تا شما دانشجویان بتوانید تفاوت‌های عظیم را به درستی درک کنید و فریب حرف‌های به ظاهر زیبا را نخورید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید که انسان باید به غذای خود نظر کند که شهید مطهری در رابطه می‌گوید در این آیه منظور از غذا، غذای مادی نیست بلکه غذای فکری و معنوی است. غذای فکری و معنوی از دو بخش غذای اعتقادی و سیاسی تشکیل شده با این وجود فقط دقت کنید که از چه کسی این غذا را می‌گیرید.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما با تاکید بر اینکه نمی‌توان از هر کسی فکر و خط سیاسی گرفت، گفت: بهترین غذای سالم فکری متعلق به شهید مطهری است و هر کس که کتاب‌های او را بخواند مانند یک کتابخانه هر کتاب دیگری را بخواند منحرف نمی‌شود.

ضرغامی افزود: خوراک سیاسی و خط سیاسی و اینکه چه کسی به ما جهت دهی می‌دهد، مسئله خیلی مهمی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به بساز بيا نداز ها و محتكرين و دلا ل هاي مسكن اجازه جولان ميده
احمد
Iran, Islamic Republic of
پناه می برم به خدا از شکستن قلمها وبستن دهانها !
Iran, Islamic Republic of
آقای ضرقامی خیلی تابلو داری برای انتخابات تبلیغ میکنی!!!
خدا قبول کند
Iran, Islamic Republic of
در روایتی از امام معصوم رسیده که بدأ الغضب محقرة الناس یعنی منشأ غضب از خوار شمردن دیگران و خود مهم پنداری است....