چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۱
۱۹

گزارش آرمان از اشتیاق چهره‌های اصلاح‌طلب برای دیدار با رهبری

دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۱
کد مطلب: 615691
بعد از سال‌های طولانی من و جمع دیگری از دوستان به مراسم افطاری رهبری دعوت شدیم و رفتیم. من همیشه معتقد بوده‌ام اختلافات جدی جریانات سیاسی، در زیر سقف نظام و رهبری باید حل‌وفصل شود.
گزارش آرمان از اشتیاق چهره‌های اصلاح‌طلب برای دیدار با رهبری
به گزارش جهان نيوز، روزنامه اصلاح طلب آرمان و نزدیک به خانواده آیت الله هاشمی نوشت: اصلاح‌طلبان بخشی از جریان سیاسی کشور و در انتخابات‌های مختلف تاثیرگذار هستند. اصلاح‌طلبان همان نیروهای چپ دهه 60 تا نیمه 70 هستند که در گذر زمان تغییراتی در دیدگاه‌های آنان ایجاد شده اما اصول تغییر نداشته است. پس از انتخابات 88 بود که برخی رفتارها از سوی افرادی که خود را منتسب به جریان اصلاحات می‌دانستند سبب شد تا گره‌هایی در ارتباطات این جریان با مقامات ارشد کشور ایجاد شود و اصلاح‌طلبان کمتر راهی به دیدار مقام معظم رهبری داشته باشند اما این ارتباط هیچگاه قطع نشد و مقام معظم رهبری تمایزی میان فعالان سیاسی قائل نمی‌شوند.

روند دیدارها
در سال 91 مجید انصاری، عبدالواحد موسوی لاری و اسحاق جهانگیری سه نفری بودند كه شاید به نمایندگی از اصلاحات رفتند تا گزارش دهند. مجید انصاری پس از این دیدار اظهار داشت: ‌«دیداری داشته‌ایم كه خوب بود. به هر حال خدمت ایشان رسیدیم و در رابطه با مسائل كلی كشور صحبت كردیم.» پس از آن دیدار تا سال 95 خبری از دیدار اصلاح‌طلبان با مقام معظم رهبری منتشر نشد که البته این بی‌خبری به معنای عدم دیدار نیست چرا که بسیاری از دیدارها در سطوح مختلف نیاز به اطلاع‌رسانی ندارد. بهمن سال 95 بود که نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس از ارائه درخواست اصلاح‌طلبان از مقام معظم رهبری برای ارتباط مستقیم و نزدیک‌تر با ایشان خبرداد. محمدرضا تابش تاکید کرد: «بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب که مورد شناخت و وثوق رهبری هم هستند، ملاقات و ارتباط با ایشان دارند ولی این ارتباط نزدیک نیست و ما درصدد هستیم که این ارتباط برقرار شود.» در طی سال‌های اخیر اسحاق جهانگیری به‌عنوان رابط میان اصلاح‌طلبان و مقام معظم رهبری شناخته می‌شود. یک ماه پس از اظهارات تابش بود که اسحاق جهانگیری در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود که شما اخیرا با رهبری دیداری داشتید و از شما به‌عنوان فردی که می‌تواند این نقش را تا حدودی ایفا کند، نام برده می‌شود، این گفته چقدر می‌تواند صحت داشته باشد، توضیح داد: «اصل ملاقات که انجام شده است. ما با دوستان و بزرگان اصلاح‌طلب مذاکره‌ای داشتیم؛ آنها تاکید کردند که این کار انجام شود. من هم با آقای رئیس‌جمهور مشورت کردم و نهایتا به این نتیجه رسیدم که این ملاقات انجام شود که انجام هم شد. هم درباره شرایطی که مرحوم آیت‌ا... هاشمی ‌رفسنجانی داشت، صحبت شد و هم شرایط اصلاح‌طلبان. درباره موقعیت، جایگاه و نقش آنها در انقلاب و نظام و نیز درباره سران اصلاح‌طلب هم صحبت شد. جلسه بسیار خوبی بود و من گزارش کامل را به سران اصلاح‌طلب دادم.» او ادامه داد: «اینکه همیشه جریان اصلاحات ارتباطی داشته باشند، از تاکیدات مقام معظم رهبری بود. هیچ‌وقت ارتباط قطع نشده و اگر هم این اتفاق رخ داده، از طرف جریان اصلاحات بوده است، درحال‌حاضر هم همین ارتباط وجود دارد.» بنابراین از آن زمان به بعد جهانگیری رابط جریان اصلاح‌طلب و مقام معظم رهبری شناخته شد. در خرداد 96 بود که موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات روایتی از دیدار تعدادی از اصلاح‌طلبان با رهبری داشت. نایب‌رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان همچنین درباره دیدار بعضی از اصلاح‌طلبان با رهبری درباره موضوع حصر گفت: آقایان رهامی و منتخب‎نیا با پادرمیانی آقای سیدهادی خامنه‎ای به دیدار با رهبری رفتند که البته آنگونه که خود اظهار کردند دیدار شخصی بوده است. لاری همچنین درباره دیدارهای خودش و اسحاق جهانگیری با مقام معظم رهبری گفت: «قبل از انتخابات مجلس من و آقایان جهانگیری و انصاری دیداری با رهبری داشتیم و آقای جهانگیری چون در دولت بود بیشتر این دیدارها را تکرار کرد.» اسحاق جهانگیری در سال 96 کاندیدای انتخابات شد و پس از آن در گفت‌وگویی اظهار داشت: «رابطه‌ام با شخص رهبری، رابطه بسیار خوبی است. می‌خواستم یک مقدار از دوران انتخابات که در آن دوران یک کمی از کاندیدا‌های دیگر تندتر رفتم مقداری زمان بگذرد» این اظهارات سبب شد تا اصلاح‌طلبان در اندیشه شخصیتی برای ارتباط با مقام معظم رهبری باشند.

چهره‌های دیگر
رابط اصلاح‌طلبان و مقام معظم رهبری پس از جهانگیری معرفی نشد اما نشانه‌هایی از ارتباط وجود دارد که نمونه واضح آن افطاری مقام معظم رهبری بود که تعدادی از اصلاح‌طلبان دعوت شده بودند؛ چهره‌هایی مانند حجت‌الاسلام علی‌اکبر محتشمی‌پور عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، محمدعلی ابطحی رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران و وزیر فرهنگ دولت اصلاحات، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، علی مطهری عضو فراکسیون امید مجلس، معصومه ابتکار معاون امور زنان رئیس‌جمهور، فاطمه حسینی عضو فراکسیون امید مجلس، شهربانو امانی عضو شورای مرکزی کارگزاران، محمود صادقی و حجت‌الاسلام احمد مازنی نمایندگان عضو فراکسیون امید مجلس، الیاس حضرتی عضو حزب اعتماد ملی.

لزوم با هم بودن‌
اصلاح‌طلبان از حضور در چنین مراسمی خرسند بودند و تاکید بر تداوم آن داشتند. مجید انصاری دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز، پروانه مافی و اشرف بروجردی از چهره‌هایی بودند که به این مراسم دعوت شدند. مجید انصاری پس از این مراسم اظهار داشت: جایگاه رهبری، جایگاهی گسترده به وسعت همه ایران و همه ایرانیان است و باید باشد. حضور چهره‌های مختلف سیاسی درون کشور از جمله چهره‌های جریان اصلاح‌طلب به خصوص بزرگان این جریان در اینگونه مجالس نماد همبستگی و اتحاد ملی حول محور رهبری است.» وی ابراز امیدواری کرد که «زمینه‌ای فراهم شود تا در اینگونه مراسم و برنامه‌ها مردم چهره‌های محبوب و مورد علاقه خود را بیشتر ببینند». محمدعلی ابطحی، معاون سابق رئیس دولت اصلاحات که بعد از سال‌ها به مراسم افطاری رهبری دعوت شده بود، نیز از این بابت ابراز خرسندی کرد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «بعد از سال‌های طولانی من و جمع دیگری از دوستان به مراسم افطاری رهبری دعوت شدیم و رفتیم. من همیشه معتقد بوده‌ام اختلافات جدی جریانات سیاسی، در زیر سقف نظام و رهبری باید حل‌وفصل شود. تقریبا نظر اکثر فعالان سیاسی اصلاح‌طلب غیربدلی هم همین است. مرز اصلاح‌طلبی و براندازی در همین نقطه قرار دارد. حل مشکلات کشور در داخل وقتی عملی است که حرمت و جایگاه کلیت نظام محترم بماند. به همین دلیل از دعوت افطاری رهبری حس خوبی داشتم.»

تمایل به دیدار
روز گذشته یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اظهار کرد:‌ امیدواریم این فرصت برای جریان اصلاحات فراهم شود تا این جریان بتواند در دیدارهای خود با رهبری زمینه‌ای برای طرح دیدگاه‌های خود کسب کند. محمدجواد حق‌شناس با اشاره به دیدار هفته قبل مسئولان و کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری گفت: به‌نظر من مراسم افطاری امسال مسئولان نظام با رهبری فضای متفاوتی را تجربه کرد و شاهد حضور چهره‌هایی از دیدگاه‌های مختلف سیاسی در این جلسه بودیم. وی با بیان اینکه یک گام خوبی در این زمینه برداشته شده است، خاطر نشان کرد: امیدواریم این فرصت و فضا فراهم شود که در نشست‌های دیگری که با حضور رهبری برگزار می‌شود، شاهد حضور چهره‌های شناخته شده و محبوب مردم و اصلاحات باشیم و زمینه‌ای فراهم شود تا این نوع جلسات، جلسه‌ای از انسجام و یکپارچگی ملی و فرصتی برای گفت‌وگو و مفاهمه باشد. وی افزود:‌ امیدواریم تا کمتر از یک سال آینده بتوانیم همچون حوزه‌های مختلفی که برای آنها فرصت دیدار با رهبری فراهم می‌شود، این فرصت برای جریان اصلاحات نیز فراهم شود تا این جریان بتواند در دیدارهای خود با رهبری زمینه‌ای برای طرح دیدگاه‌های خود کسب کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خداییش اینا چجوری روشون میشه دنیال دیدار با رهبری باشن
M.sh
Iran, Islamic Republic of
به دنبال دیدار رهبری هستن برای اعتبار بخشیدن به خیانت هاشون!
Iran, Islamic Republic of
احسنت با نظر شما کاملا موافقم.
ولی تحلیل دیگر این است که برای رسیدن به قدرت از هیچ تزویری فرو گذار نیستند تا دوباره در مسند قدرت پشت به ملت و رهبری کنند.
مجید
Iran, Islamic Republic of
این آقایان و خانم ها یا دنبال براندازی بودند و هستند و یا دنبال تضعیف جایگاه رهبری و ولایت فقیه بودند و هستند! حالا شما بفرمائید چطور می شود برای دیدار رهبری اشتیاق داشته باشند!!!!
بکار بردن واژه اشتیاق غلط است!
اینها دنبال این هستند از هر سکوی پرتابی برای پریدن و به دست گرفتن قدرت مطلق استفاده کنند!
به قدرت که برسند همه چیز را زیر پا می گذارند!
باور نکنید این یک مانور تبلیغاتی است برای جلب نظر گروه های حزب الله و پیرو ولایت و رهبری!
Iran, Islamic Republic of
والا اگه توی خانواده ای، فرزندشون اینهمه خبط و خطا و توطئه و خیانت کنه، پدر خانواده این همه فرصت نمیده! اینهمه اغماض نمیکنه!
امان از دست این جماعت اصلاحطلب پرمدعای...
Iran, Islamic Republic of
حالا که صدای رسوایی شون به آسمان بلند شده دنبال هزینه کردن از رهبر می باشند!
Iran, Islamic Republic of
حضور اینها در ان جلسه یعنی ماغلط کردیم
Iran, Islamic Republic of
زهی خیال باطل!
این جماعت گرگهایی هستند در لباس میش!
باور نکنید!
اینا مردم رو خوب شناختن!
ولی مردم هنوز فریب این جور حرکتهای تبلیغاتی رو می خورن!
Iran, Islamic Republic of
توبه گرگ مرگ است. فریب نخورید.
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله اصلاح طلبان برانداز وفتنه گر به پایان حیات سیاسی خودشون نزدیک ونزدیک تر میشن....
Iran, Islamic Republic of
در تمام سالهای بعد از اتفاقات سال 88 این همیشه رهبری بوده اند که با بزرگواری و سعه صدر با اینها برخورد داشته اند . و علیرغم اینکه بزرگان جریان اصلاحات تاکنون بصورت رسمی نسبت به خطای راهبردی خود در کشاندن کشور به هرج و مرج با علم کردن بحث تقلب در انتخابات و عدم موضع گیری قاطع نسبت به براندازان ، اقدام ننموده اند هنوز هم درخواست وقیحانه طرح دیدگا ههای خود در برابر رهبری دارند.
Iran, Islamic Republic of
تا آقای خاتمی از ادعای تقلب به شکل علنی توبه نکرده، نباید به این تیم میدان داد.
Iran, Islamic Republic of
توبه گرگ مرگ است .
محمد
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب و توبه!!!!!!!!!!!!!!
نرود میخ آهنی بر سنگ!!!!!!
فقط و فقط ظاهر سازی!!!!!!
اوایل انقلاب با ظاهر انقلابی و با رفتارهای مقدس مابانه و متحجرانه برای رسیدن به قدرت مردم را فریب می دادند. یکیش تسخیر سفارت آمریکا بود!
امروز نیز با ظاهری جدید خود را فرشته آزادی ملت می دانند و تسخیر کنندگان سفارت انگلیس را ملامت می کنند!
Iran, Islamic Republic of
...کجای تاریخ روحانیت آزادۀ تشیع رو سراغ دارین که ذلتی شبیه به سلفی با موگرینی را در خود داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
این شیوه امامت رهبری عظیم الشان انقلاب است که با کسی دشمنی شخصی ندارند. چه در دولت سازندگی آقای هاشمی چه دولت اصلاحات آقای خاتمی و چه دولت اصول گرای آقای احمدی نژاد و چه دولت اعتدل گرای آقای روحانی ، رویکرد بزرگوارانه و پدرانه امام امت این بوده که جذب حداکثری داشته باشند حال سایت های اصولگرا و اصلاح طلب بایستی از این رویکرد ارزشمند استفاده کنند و خود را به جای چشباندن به گروه کرایی و قبیله گرایی به ارزش گرایی و ولایمتمداری نزدیک کنند. خداوند بر طول عمر با عزت امام امت بیافزاید که مردم بیش از گروه ها و دسته جات سیاسی قدرشان را می دانند.
Iran, Islamic Republic of
اول از فتنه گری توبه کنند بعد خود آقا می فرست دنبالشون
Iran, Islamic Republic of
وَعَلَى الثَّلَاثَةِ الَّذِينَ خُلِّفُوا حَتَّىٰ إِذَا ضَاقَتْ عَلَيْهِمُ الْأَرْضُ بِمَا رَحُبَتْ وَضَاقَتْ عَلَيْهِمْ أَنْفُسُهُمْ وَظَنُّوا أَنْ لَا مَلْجَأَ مِنَ اللَّهِ إِلَّا إِلَيْهِ ثُمَّ تَابَ عَلَيْهِمْ لِيَتُوبُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ[سوره التوبة 118]
هاشم
United States
اصلاح طلبان مطمئن باشند تا اين جريان تكفيرى -نو اصول گراهاى افراطى -مثل همين دار و دسته زاكانى و الله كرم و … ميدون دار عرصه سياستند و در عمل به مثابه عوامل دست نشانده دشمن دنبال تيره و تار كردن فضاى سياسى هستند امكان نداره نه تنها به ديدار رهبرى بلكه به هيچ اقدام مؤثر و درستى نائل شوند. اين جناح يا بهتر بگم اين باند افراطى با خالى كردن دل مسؤلين نظام و ترساندن آنها از حضور يافتن اصلاح طلبها در عرصه سياست امكان اصلاح امور وجود نداره و بايد هر روزى منتظر بروز اشغال سفارتها و … باشيم . ضرباتى كه نظام از حضور و فعاليت اين قشر بى مخ و بى منطق خورده تا صد سال ديگر جبران نخواهد شد !