چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۵
۲۳

شرق از روزه خواري مجري بي‌بي‌سي ناراحت شد!

دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۵۶
کد مطلب: 615690
آيا همه عملكرد بي‌بي‌سي درست است و حالا مانده روزه‌خواری‌شان؟! چه چيزي باعث مي‌شود كه اشكال و ايراد بي‌بي سي از نگاه شرق تنها به نوشيدن جرعه‌اي قهوه روي آنتن برنامه در ماه مبارك تقليل يابد و باقي موارد چشم‌پوشی شود؟
شرق از روزه خواري مجري بي‌بي‌سي ناراحت شد!
گروه سیاسی جهان نيوز: روزنامه شرق در يادداشتي به قهوه خوردن مجري بي‌بي‌سي فارسي مقابل چشم بينندگان فارسی‌زبان كه اغلب روزه هستند، انتقاد كرد!

شرق در يادداشتي به قلم «جاويد قربان‌اوغلي، ديپلمات ارشد» از اينكه مجري بي‌بي‌سي اصول حرفه‌اي را رعايت نكرده و در ميانه برنامه، قهوه نوشيده و در ايام ماه رمضان به اعتقادات مسلمانان احترام نگذاشته، انتقاد كرده و نوشته: «اين يادداشت در پي انتقاد از روش و مشي بي‌بي‌سي فارسي در پوشش اخبار ايران نيست، سخن در بي‌توجهي، روش غيرموجه و اگر اغراق‌آميز نباشد، بي‌احترامي اين رسانه و گوينده خبر روز گذشته آن به اعتقادات مخاطبان است. »

به گزارش جوان، دو نكته در مورد يادداشت شرق جالب توجه است: اول آنكه جرياني كه شرق خود را منتسب به آن مي‌داند، با برخورد با روزه خواري در ملأعام در پايتخت جمهوري اسلامي چندان ميانه خوبي ندارد، حالا نگران روزه خواري مجري بي‌بي‌سي در لندن شده‌اند؟

دوم آنكه آيا همه عملكرد بي‌بي‌سي درست است و حالا مانده روزه‌خواری‌شان؟! چه چيزي باعث مي‌شود كه اشكال و ايراد بي‌بي سي از نگاه شرق تنها به نوشيدن جرعه‌اي قهوه روي آنتن برنامه در ماه مبارك تقليل يابد و باقي موارد چشم‌پوشی شود؟

از دو نكته بالا مي‌توان به اين مهم رسيد كه طيفي از اصلاح‌طلبان، اصلاً بي‌بي‌سي را غريبه و از جنسي ديگر نمي‌داند و براي همين هم روزه خواري را از مجري‌هاي آن انتظار ندارد و از سويي نگران است كه اين همجنسي را مخاطب درنيابد و بي‌بي‌سي را غريبه بداند.

بيان علني روزه نبودن مجريان بي‌بي‌سي به همين خط كمك مي‌كند كه مخاطب، بي‌بي‌سي را غريبه بداند. همين است كه شرق را نگران كرده؛ وگرنه روزه بودن و نبودن مجري رسانه‌اي كه همه آن را به عنوان رسانه ضدانقلاب و بي دين مي‌شناسند، به ما چه ربطي دارد؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ميرزاهاشم
United States
اين روزنامه جوان هم عجب استعدادى در چرت و پرت بافى داره ! حيف بيت المال نيست اينطور حرومش مى كنند ؟! با پولش لااقل ميتونند دويست سيصد تا از اين كارتن خوابها رو به يه سفر زيارتى بفرستند !
Iran, Islamic Republic of
اگر دقت کنی متن جوان و کیهان در بسیاری موارد شبیه هم است. به نظرت آیا این متن ها از یک نهاد خاص به آنها دیکته نمی شود؟
Iran, Islamic Republic of
خوب عزیز دل وقتی سر منشا و سرچشمه مطالب از عقل و تفکر باشه .... دیگه نباید به اون ایراد گرفت....دقیقا درست حدس زدی متنها شبیه هم هست چون منشا اونها از عقل و تفکر و اینده نگری هست......اما سیوال اساسی اینه که چرا شماها از اینگونه حدسیات عقلانی براشفته میشوید؟؟؟؟احتمالا به این خاطر نیست که زدن تو خال؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دیکته بشه.که چی؟خار چشم دشمنای نظام که هست؟!همین کافیه
Iran, Islamic Republic of
معلومه زد تو خال که اینقدر بهت برخورد
Iran, Islamic Republic of
عزیز دلم تو از زیر بیرق بیگانه داری برای ما نسخه میپیچی؟؟؟؟ اصلا برات مهمه این مردم در چه حالی هستن؟؟؟ یا چطوره که از زیر پرچم امریکا نگران زیارت کارتن خوابهای ما شدی؟؟؟؟؟؟ یا نگران بیت المال؟؟؟؟ دوست گرامی ما در هر وضعیتی باشیم نیاز ی به ذلسوزی غریبه ها نداریم ......متوجه شدی عزیز دل که بیرق بیگانه رو روی سر در خونه ات نصب گردی؟؟؟؟؟ما نیاز به دخالت دیگران نداریم و اجازه دخالت هم به بیگانگان نمیدیم
Iran, Islamic Republic of
اولا انتقادت بی ربط گویی کلی بود. در واقع نقطه اشکال رو نگفتی. مثل یک دروغگوی ترسو.
ثانیا این پیشنهاد رو به بی بی سی و شرق و سایر افسادطلبان که بهتر میشه گفت! چرا زبونت برای اونا نمیچرخه؟! فکر نمیکنی مرض قلب داری؟
France
اقای میرزا هاشم شما اگر می دونستی ۱ روزنامه باز کنی و تندرو باشی چقدر سود داره که ۱ لحظه هم صبر نمی کردی ....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
شرق داره کد میده به بی بی سی که آب نخوری اثرش بیشتره
Iran, Islamic Republic of
واقعی ترین تحلیل
Iran, Islamic Republic of
تحلیل درستی است ، اما بی بی سی برای بعضی ها غریبه نیست
Iran, Islamic Republic of
برای کسانی که شبیه بی بی سی هستند/
Iran, Islamic Republic of
ظاهر بيني اين جماعت , ذهن هر آدم منصفي رو به سمت ظاهر بيني خوارج در زمان مولا علي عليه السلام و همينطور وهابيون زمان ما مي برد.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح کردن بهانه است. تناقض و انحراف این جریانات به اصطلاح اصلاح طلب از همین نام ناشایسته اصلاح آغاز می شود چرا که تخریب طلبان زیبنده تر است و این موج سواران که تنها به مدد امواج ماهواره‌ای ، امواج پروپاگاندا ، امواج شایعات، امواج دیکتاتوری رسانه ای و رقیب هراسی چند صباحی مجال خودنمایی پیدا کرده آمد به مثابه کف روی آب مانایی نخواهند داشت
سروش
Iran, Islamic Republic of
به مطلب جالبی اشاره کردید خوب هم تحلیل کردید ولی کاش این تحلیل کوتاه بود. واقعا باید این ها را به ملت شناساند.
Iran, Islamic Republic of
اسلام در حد نازل
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
باسلام، شاید نگران هستند که بعضی مخاطبان ساده اندیش هم پی به ضد دین بودن این رسانه ببرند و اعتمادشان به آن خدشه دار شود و در آینده BBC نتواند برای فتنه های بعدی تاثیرگذار باشد.
لقمان
Iran, Islamic Republic of
بدبختا، طرف خسته شده از بس که فیلم بازی کرده، با خودش میگه تا کی باید ادای آدم های محترمی که به اعتقادات مسلمانان احترام می گذارند را بازی کنم، بازی که نه صداوسیمای ما و نه جهان نیوز و... بلد نیستند متاسفانه، حالا کارشناس روزنامه شرق داره به مجری بی بی سی گرا می ده که برای اسکل کردن ملت چیکار کنه، ولی صداوسیمای ما و... تا فشار بالا سرشون نباشه، دلیلی نمی بینند بابت فوت آقای مطیعی تسلیت بگن وشفاف سازی کنند. می بینی ما گرفتار چه آدمای دانشمندی در صداو سیما هستیم، طرف اونور دنیا می کنه چطور عمل کنه اعتماد ملت رو بدست بیاره ولی صداوسیمای ما نمی دونه، نمی تونه چرا؟ اینا درده خیلی ها به این دل خوشن که صداوسیما سعه صدر نشون داده و آقای مطیعی و... رو تحویل گرفته. هرچند که در باورها مخالفشن. مسئولان ما وقت دارن بخونن که چطور امامان ملت رو جذب خودشون کردن، بفکرشون نمی رسه امامان ما بخاطر تاثیر گذاری شون بر ملت شهیدشون کردن، و صداوسیمای ما سر در نمی آره امامان چطور بر ملت تاثیر می گذاشتن و جذب شون می کردند.
Iran, Islamic Republic of
جهان گیر نیوز باز از خواب بیدارشد و شروع کرد به گیر دادن به اصلاح طلبان...
Iran, Islamic Republic of
جهان گیر نیوز اگر کامنت را منتشر نکنی هیچ اشکالی ندارد اما اینکه حرفهای مخاطب را این طور مثله می کنی نشان از سگ وحش ای هست که در درونتان واق واق می کند !!!!!!!!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
این کامنت نشان از وجود عقده دار و مریض بعض از افراد دارد که در مقابله با افکار مخالف از هر توهین و و بد رفتاری عبایی ندارند ولی همیشه در یک فرار رو به جلو این خصلت رو به دیگران منتصب می کنند
Iran, Islamic Republic of
مطلب آسمان ریسمان کردن صرف برای سیاسی بازی و کوبیدن یک طیف است
در این ماه مبارک رمضان که درب توبه باز است بهتر است دست از سیاسی کاری و سیاسی بازی و سیاه نمایی بردارید.
عمار
Iran, Islamic Republic of
این امر واجب خدا که هیچ ربطی هم به حاکمیتها ندارد وقانون الهی است .متاسفانه در پایتخت جهان اسلام توسط عده ای به سخره گرفته میشود.
درخیابنهای اصلی ومرکز شهر عده ای انگار ماموریت تبلیغات علیه دین مبین را بر عهده گرفته اند ودر انظار عمومی اقدام به کشیدن سیگار وجویدن آدامس و...... غیره میکنند آنهم با وقاحت تمام !!
متاسفانه پلیس کشور اسلامی هم انگار نمیبیند که تهاجم علیه اصل دین توسط یکسری خود فروخته که میشود احساس کرد از مدیریت اتاق فکری بهره میبرند ،آغاز شده ودین وعقاید بهترین نسل کشور یعنی جوانان عزیزمان را هدف گرفته!
وگرنه کسی اگر واقعا مشکل وعذر روزه داری دارد که به صورت آشکار وجلوی جماعت اقدام به کارهای ساختار شکن نمیکند!
اتفاقا بی بی سی وامثالهم که بقول شررررق روزه خواری میکند یکی از بازوان اصلی این اتاق فکر علیه قوانین اسلام در کشور ما هستند آنها اینکار را هم ترویج میکنند وهم آموزشهای خود را تکمیل میکنند!
مسئولین فرهنگی وسایر مسئولین در این زمینه طبق معمول هنوز وقت بیداریشان انگار نرسیده!