کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین وضعیت جنوب سوریه؛مصالحه یا گزینه نظامی

6 خرداد 1397 ساعت 23:59

منابع سوری به تشریح آخرین وضعیت مناطقی در جنوب سوریه که هنوز تحت سیطره گروههای مسلح است، پرداختند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از الوطن، منابع آگاه سوری از تمایل دولت سوریه برای مصالحه در جنوب این کشور خبر دادند و اعلام کردند: دمشق ترجیح می دهد که سناریویی مشابه آنچه در حومه شمالی حمص و حومه جنوبی حماه رخ داد به منظور خروج بدون درگیری رخ دهد اما گروههای مسلح تاکنون تمایلی از خود برای مصالحه نشان نداده اند و این بر عکس تمایل اهالی این مناطق است.

خالد المحامید معاون رئیس هیات عالی مذاکرات معارضان سوری گفت: من شخصا مایل به بازگشت موسسات دولت و بسط حاکمیت آن بر تمامی سوریه و گشودن گذرگاهها با حضور نیروهای روسی و رهایی از جبهه النصره و داعش هستم. من ضد اقدام نظامی در منطقه هستم زیرا ویرانی و خونریزی بیشتری از طرفین را به دنبال دارد. ما در مرحله جدید که مرحله سیاسی و راهکار حل بحران است به سر می بریم.

این درحالی است که رسانه ها از نزدیک بودن نبرد بزرگ ارتش سوریه در جنوب سوریه شامل درعا و قنیطره ضد گروههای مسلح پس از سیطره دولت سوریه بر حومه دمشق و غوطتتین خبر می دهند.

طبق گزارش روزنامه الوطن سوریه بیش از نیمی از شهر درعا تحت کنترل گروههای مسلح هست. همچنین مناطق داعل، ابطع، محجه و انخل در حومه درعا تحت سیطره آنهاست. گروههای مسلح بر شهرک های طرنجه، جباتا الخشب، اوفانیا و المکاسر در استان قنیطره نیز مسلط هستند.

همزمان به ادعای منابع وابسته به معارضان سوری؛ گروههای مسلح تحت عنوان جیش الانقاذ در درعا و قنیطره همزمان با مذاکراتی که تحت سرپرستی روسیه برای پایان دادن به حضور گروههای مسلح در منطقه به جای گزینه نظامی برگزار می شود، متحد شده اند.


کد مطلب: 615687

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/615687/آخرین-وضعیت-جنوب-سوریه-مصالحه-یا-گزینه-نظامی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com