پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

والیبال ایران برابر ژاپن تسلیم شد

يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب: 615667
تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در لیگ ملت های والیبال مقابل تیم ملی ژاپن 3 امتیاز حساس را از دست داد.
والیبال ایران برابر ژاپن تسلیم شد
به گزارش جهان نيوز، تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در رقابت های لیگ ملت های جهان از ساعت 15 به وقت محلی در سالن کیندآرنای شهر روئن فرانسه به مصاف تیم ژاپن رفت.

دیدار دو تیم در ست اول با نتیجه 25 بر 22 به سود ژاپن خاتمه یافت.ست دوم بازی هم با نتیجه 30 بر 28 به سود ژاپن به پایان رسید.ست سوم با بازگشت تیم ملی ایران با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران خاتمه یافت.

در ست چهارم هم چشم بادامی ها با نتیجه 25 بر 23به پیروزی رسیدند تا در نهایت با برتری 3 بر یک سه امتیاز حساس را از شاگردان کولاکوویچ کسب کنند.

تیم ملی ایران این مسابقه را با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، مرتضی شریفی، میلاد عبادی پور، علی شفیعی، مهدی مرندی بازی آغاز کرد.

 قضاوت این مسابقه هم پاول بورکوویچ از لهستان و ولادیمیر سیمینوویچ از صربستان بود.
تیم ایران شروع بسیار بدی در این مسابقه داشت تا جایی که در امتیاز 6 بر 2 به سود ژاپن، کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کرد. در ادامه امتیاز 8 بر 5 به سود ژاپن تیم ها را روانه وقت استراحت فنی اول کرد. در ادامه اختلاف تیم‌ها به عدد 4 هم رسید، اما شاگردان کولاکوویچ در امتیاز 15 بازی را به تساوی کشاندند. وقت استراحت فنی دوم هم در شرایط انجام شد که نتیجه بازی 16 بر 15 به سود ژاپن بود. ست اول با نتیجه 25 بر 22 به سود شاگردان یوئچی ناکاگایچی خاتمه پیدا کرد.

در شروع ست دوم قائمی جایگزین شریفی شد، اما تیم ایران بازهم در دریافت اول دچار مشکل بود تا اینکه در امتیاز 6 بر 4 به سود ژاپن میرزاجانپور هم جایگزین عبادی پور شد. در ادامه بازی حضرت پور و مرندی هم در لحظاتی از بازی جای یکدیگر وارد زمین شدند. ژاپنی ها در این ست سرویس های بسیار خوبی زدند، ضمن اینکه آنها در حمله هم عملکرد خوبی داشتند. در امتیاز 22 بر 20 به سود ژاپن سال افزون جایگزین معروف شد تا در دفاع روی تور به ایران کمک کند. همین موضوع موجب شد تا بازی در امتیاز 22 به تساوی کشیده شود و ناکاگایچی در خواست وقت استراحت فنی کند. پس از کش و قوس های فراوان ست دوم با نتیجه 30 بر 28 به سود ژاپن تمام شد.

ست سوم پایاپایی پیش رفت؛ جایی که محمدرضا حضرت پور، لیبروی جوان ایران با چند توپ گیری عالی در انتهای زمین ایران را در بازی نگه داشت. تیم ها در امتیاز 8 بر 7 به سود ژاپپن به وقت استراحت فنی اول رفتند و این اختلاف امتیاز تا وقت استراحت فنی دوهم ادامه داشت. پس از آن نتیجه بازی به 18 بر 16 به سود ایران تغییر پیدا کرد تا این بار ناکاگایچی در خواست وقت استراحت کند. ژاپنی ها بلافاصله به بازی برگشتند، اما در ادامه نتیجه مسابقه 23 بر 20 به سود ایران شد و ژاپنی ها بازهم درخواست وقت استراحت فنی کردند. این ست با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست چهارم بازهم ایران نتوانست پرقدرت شروع کند، اما این روند چندان طولانی نبود، چراکه تیم ها در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران به وقت استراحت فنی اول رفتند. در ادامه هر دو تیم با تمام قوا به کار خود ادامه دادند و بازی در امتیاز 20 با نتیجه تساوی پیش رفت. در امتیاز 24 بر 23 به سود ژاپن کولاکوویچ در خواست وقت استراحت فنی کرد. این ست در پایان با نتیجه 25 بر 23 به سود ژاپن خاتمه پیدا کرد تا ژاپنی ها در مجموع این بازی را با نتیجه 3 بر یک به سود خود تمام کنند.
ادامه برنامه ملی پوشان ایران در لیگ ملت های جهان به شرح زیر است:

هفته دوم، آرژانتین – سن خوآن - آلدوکانتونی
شنبه دوازدهم خرداد ماه، ساعت 04:40
آرژانتین – ایران
یکشنبه سیزدهم خرداد ماه، ساعت 01:40
ایران – ایتالیا
یکشنبه سیزدهم خرداد ماه، ساعت 23:40
ایران – کانادا

هفته سوم، روسیه – اوفا – اوفا آرنا
جمعه هجدهم خرداد ماه، ساعت 16:00
چین – ایران
شنبه نوزدهم خرداد ماه، ساعت 16:00
ایران – برزیل
یکشنبه بیستم خرداد ماه، ساعت 18:30
روسیه – ایران

هفته چهارم، آمریکا – ایلینوی – سرزسنتر آرنا
شنبه بیست و ششم خرداد ماه، ساعت 03:00
لهستان – ایران
شنبه بیست و ششم خرداد ماه، ساعت 23:30
ایران – صربستان
دوشنبه بیست و هشتم خرداد ماه، ساعت 03:00
آمریکا – ایران

هفته پنجم، ایران – تهران – ورزشگاه آزادی
جمعه یکم تیر ماه، ساعت 18:30
ایران – کره جنوبی
شنبه دوم تیر ماه، ساعت 18:30
ایران – بلغارستان
یکشنبه سوم تیر ماه، ساعت 18:30
ایران – آلمان

تیم ملی والیبال ایران در سال 2018 ششمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت های والیبال برگزار می شود، در حالی تجربه می کند که هدایت تیم ایران را ایگور کولاکوویچ برای دومین سال متوالی در این رقابت ها بر عهده دارد. ملی پوشان ایران در پنج دوره گذشته این رقابت ها با خولیو ولاسکو (2013)، اسلوبودان کواچ (2014 و 2015)، رائول لوزانو (2016) و کولاکوویچ (2017) به میدان رفتند.

تیم های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن 12 تیم اصلی و ثابت برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت های والیبال هستند و تیم های استرالیا، کره جنوبی، کانادا و بلغارستان در سال 2018 سهمیه حضور در این رقابت ها را دارند.

مرحله مقدماتی این رقابت ها از چهارم خردادماه شروع می شود و تا سوم تیرماه ادامه خواهد داشت که تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم (یکم تا سوم تیرماه) میزبان تیم های آلمان، بلغارستان و کره جنوبی در تهران است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
Germany
پیرمردها رو از تیم ملی والیبال کنار بگذارید.