جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دادستان زاهدان: فرد هتاک تفهیم اتهام شد

يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 615476
یکی از استادان دانشگاه آزاد زاهدان که ویدئویی با محتوای تفرقه افکن و توهین آمیز تهیه و منتشر کرده بود، دستگیر شد.
دادستان زاهدان: فرد هتاک تفهیم اتهام شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه خراسان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان ضمن محکوم کردن اقدام این استاد دانشگاه، آن را خلاف اخلاق، شرع، انصاف، عرف و خلاف شان یک استاد دانشگاه دانست.

حجت الاسلام والمسلمین «علی موحدی راد» افزود: متهم جمعه شب دستگیر و روز گذشته تفهیم اتهام شد و با قرار بازداشت موقت در اختیار اطلاعات سپاه سلمان است تا تحقیقات لازم برای هدف یا اهدافش از این اقدام، انجام و مشخص شود کار او شخصی، احساسی و از روی عصبانیت بوده است یا این که گروه یا سازمانی، موضوع را با هدف بر هم زدن انسجام و وحدت خوبی که در استان حاکم است، پشتیبانی می کند.

وی یادآور شد: بسیجیان زیادی در استان بلوچ هستند و قسمتی از مرزهای کشورمان را مرزداری می کنند و برای دفاع از جمهوری اسلامی شهید می دهند.  نمونه آن دو شهیدی هستند که امروز مراسم چهلمین روز شهادت آنان است بنابراین ضمن محکومیت اقدام این استاد دانشگاه، با او برخورد قضایی انجام خواهد شد.

جمعه گذشته کلیپی در فضای مجازی از یکی از استادان دانشگاه آزاد اسلامی پخش شد که وی در این ویدئو به اهل سنت توهین می کند. انتشار این کلیپ واکنش های زیادی را به همراه داشت تا این که دانشگاه آزاد اعلام کرد جمعه شب گذشته با هماهنگی های انجام شده میان شورای تامین استان، فرمانداری، بزرگان طوایف اهل سنت و جانشین امام جمعه مسجد زاهدان، جلسه ای تشکیل داده و در پی آن، روز گذشته دومین جلسه هیئت رسیدگی به تخلفات اعضای هیئت علمی درباره این استاد برگزار و حکم تعلیق وی صادر شده است. همچنین به گزارش آنا، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در پی این اتفاق، انزجار خود را از چنین حرکات تفرقه‌افکنانه‌ای اعلام کردند.

دعوت دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان به آرامش مردم
همزمان دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز با صدور اطلاعیه ای ضمن تقبیح سخنان اهانت آمیز این استاد دانشگاه، مردم را به حفظ آرامش و اجتناب از هر گونه تجمع دعوت کرد. در این اطلاعیه تاکید شده است: با توجه به حساسیت شرایط و این که ممکن است دشمنان با نفوذ سوء استفاده کنند، درخواست دارد از برگزاری هر گونه تجمع در این خصوص پرهیز شود. از مسئولان درخواست داریم فرد خاطی را جنایتکار و حرکت اش را «اقدام علیه امنیت ملی» تلقی کنند و به اشد مجازات برسانند تا برای دیگر عوامل نفوذی و مزدوران دشمن درس عبرت باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *