جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کاهش قیمت نفت بورس‌ آمریکایی را قرمزپوش کرد

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 615365
روز گذشته قیمت نفت در بازار جهانی روندی نزولی را طی کرد و نفت آمریکا سقوط ۴ درصدی قیمت را تجربه کرد که این مسئله به افت شاخص بورس‌های بین‌المللی منجر شد.
کاهش قیمت نفت بورس‌ آمریکایی را قرمزپوش کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ای بی سی نیوز، روز گذشته و در حاشیه اجلاس اقتصادی سن‌پیترزبورگ روسیه، وزرای انرژی روسیه و عربستان از احتمال افزایش یک میلیون بشکه‌ای روزانه عرضه نفت به بازار جهانی از سوی ائتلاف کشورهای عضو اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت غیر عضو اوپک خبر دادند همین امر باعث شد تا نفت در بازار جهانی کاهش قابل توجه قیمت را تجربه کند.

بر همین اساس قیمت نفت برنت دریای شمال به ۷۷ دلار سقوط کرد و نفت آمریکا نیز به کمتر از ۶۸ دلار رسید که نسبت به روز گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

کاهش شدید قیمت نفت به افت قابل توجه سهام شرکت‌های نفتی و گازی در بورس‌های بین‌المللی منجر شد.

هری‌سَند وِن کارشناس ارشد اقتصادی موسسه مدیریت دارایی یو اس بنک گفت: طی ماه‌های گذشته شرکت‌های نفتی و گازی رشد قابل توجهی داشته‌اند و انتظار می‌رفت که ارزش آنها افت کند.

وی معتقد است که رشد اقتصاد جهانی در دراز مدت به کمک این صنعت خواهد آمد.

بر همین اساس شاخص S&P500 در آمریکا ۰.۲ درصد کاهش یافت. شاخص داوجونز نیز کاهش ۰.۲ درصدی ارزش را تجربه کرد و به ۲۴۷۵۳.۰۹ واحد رسید. شاخص ترکیبی نزدک نیز ۰.۱ درصد ریخت. 
در بازار دیروز سهام شرکت‌هایی نظیر اگزون مبیل ۱.۹ درصد کاهش یافت. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *