پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

​حمله ارگان حزب کارگزاران به عارف

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 615260
ارگان رسمی حزب کارگزاران در گزارش شماره امروز خود با انتقاد از عملکرد عارف نوشت کم‌کاری عارف به عنوان رئیس فراکسیون نه تنها آرای وی بلکه آرای دیگر اصلاح طلبان را تهدید می‌کند.
​حمله ارگان حزب کارگزاران به عارف
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان روز گذشته در گفتگو با تسنیم، خبر از شروع به کار مجدد  شورای عالی اصلاح طلبان با ترکیب جدید داد و در واکنش به برخی سران احزاب اصلاح طلب که از سازوکار اداره شورای عالی توسط او  انتقاد کرده‌اند، گفته است "شورا متعلق به همه احزاب اصلاح‌طلب است و اختیار با خود احزاب است که در شورای عالی حضور داشته باشند یا خیر.

روزنامه کارگزاران در شماره امروز ( شنبه 5 خرداد) در گزارشی با  انتقاد از عملکرد عارف به عنوان رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، به نقش آفرینی این شورا در جریان اصلاح طلبی انتقاداتی وارد کرد.

روزنامه کارگزاران در این گزارش با طرح این سوال که آیا در بازسازی  شورای عالی اصلاح طلبان اختلال ایجاد شده؟ نوشته "ظاهرا بحث بر چگونگی اعضای جدید باعث اختلاف شده و آقای عارف فعلا ترجیح می‌دهد تا برطرف شدن مشکلات و اختلافات، شورا را با اعضای سابق برگزار نکند."

ارگان حزب کارگزاران سازندگی با انتقاد شدید از عارف، او را عامل باخت احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات 98 اعلام کرده است

ارگان رسمی حزب کارگزاران با اشاره به عدم برگزاری جلسات شورای عالی اصلاح طلبان پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته چنین می‌نویسد "اکنون مدتی است که این شورا برگزار نمی‌شود. محمدرضا عارف، به عنوان رئیس این شورا قصد دارد در ترکیب اشخاص حقیقی تغییراتی به وجود آورد. به همین دلیل نیز شنیده‌ها حاکی از آن است که او عذر  برخی را خواسته و برخی را جایگزین آنها کرده است. همین امر دستمایه اختلاف جدید در شورای عالی اطلاح طلبان شده است."

کارگزاران در ادامه گزارش خود انتقادات تندی را نسبت به عارف مطرح می‌کند  و با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری فعلا در "تعلیق" بسر می‌برد، چنین نوشته است که "سال آینده، سال انتخابات مجلس است و مهمترین وظیفه شورای عالی تعیین راهبرد برای انتخابات است. این در شرایطی است که عملکرد فراکسیون امید در مجلس و کم‌کاری عارف به عنوان رئیس فراکسیون نه تنها آرای عارف بلکه آرای دیگر اصلاح طلبان را تهدید می‌کند. نه فراکسیون امید و نه عارف هیچ یک نتوانستند در حد و اندازه نام اصلاح طلبان ظاهر شوند. به همین دلیل است که در محافل سیاسی و برخی از مجالس عمومی سخن از تغییر برخی نمایندگان فعلی مجلس و نام‌های جدید به میان آمده است." 

 شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، تشکیلاتی با حضور نزدیک به 40 نفر از اعضای حقیقی و حقوقی است که با دستور رئیس دولت اصلاحات برای انتخابات مجلس دهم تشکیل شد و ریاست آن را محمدرضا عارف  برعهده دارد.

بعد از پایان انتخابات مجلس دهم و پیروزی لیست اصلاح‌طلبان در تهران، برخی احزاب اصلاح‌طلب از همکاری با این شورا سرباز زدند. حزب اعتماد ملی، مردم‌سالاری، اراده ملت، مجمع نیروهای خط امام (ره) و همچنین محسن رهامی دبیرکل سابق انجمن مدرسین دانشگاه‌ها و از چهره‌های سرشناس جبهه اصلاحات از جمله معترضان به سازوکار شورای سیاست‌گذاری بودند.

اعتراض اصلاح‌طلبان به شورای سیاست‌گذاری به نحوه بستن لیست امید و خط خوردن نام برخی اصلاح‌طلبان با سابقه حزبی برمی‌گردد. با آغاز ثبت‌نام شوراها و تجربه «شورای سیاست‌گذاری» به ریاست‌عارف، تردیدها و نگرانی‌ها درباره لیست اصلاح‌طلبان بیشتر شد و این مسئله موجب شد تا بستن لیست به تأخیر بیفتد تا اینکه با انتشار کاندیداهای شورای سیاست‌گذاری  برای انتخابات شوراها، اعتراض‌ها به نحوه چینش لیست و اعضای حاضر در آن شروع شد.

کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری و منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکنون انتقادات زیادی را به عملکرد شورای سیاست‌گذاری داشته‌اند

شورای عالی اصلاح طلبان پس از انتخابات ریاست جمهوری به جز یک جلسه، عملا تعطیل شده است. به نظر می‌رسد اختلافات اصلاح طلبان برای ادامه کار شورای عالی سیاست گذاری به ریاست عارف جدی است چراکه سران برخی احزاب اصلاح طلب مانند کواکبیان از حالا اعلام کرده‌‌اند که در شورای سیاست‌گذاری شرکت نمی‌کنند و به دنبال طرح "پارلمان اصلاحات" هستند.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *