جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

توصیه پوتین به غرب: از خط قرمزها عبور نکنید

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 615236
رئیس جمهوری روسیه در نشستی با روسای خبرگزاری‌های نه کشور جهان در سنت پترزبورگ به غربی‌ها هشدار داد که در روابط با مسکو از «خطوط قرمز» عبور نکرده و به منافع این کشور احترام بگذارند.
توصیه پوتین به غرب: از خط قرمزها عبور نکنید
به گزارش جهان نيوز، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه شب گذشته در نشستی اختصاصی با روسای نه خبرگزاری جهانی در حاشیه اجلاس بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ، به سئوالات آنها در باره مسائل مهم جهانی پاسخ داد.  

پوتین از کشورهای غربی خواست تا در روابط با روسیه از «خطوط قرمز» عبور نکنند و باید به منافع این کشور احترام بگذارند. رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به سئوالی در مورد روابط روسیه و غرب، گفت: «این مسئله کم بود که ناتو تا مرزهای کشور ما گسترش یافته، این نگرانی نیز در مسکو وجود دارد که فردا اوکراین هم به این پیمان نظامی پیوسته و رادارها و سامانه‌های دفاع ضدهوایی در خاک این کشور مستقر شود. البته باید درک کنید که ما مرزهایی برای خود قائل هستیم، خطوط قرمزی که نباید از آنها عبور کرد. باید به منافع روسیه هم احترام گذاشته شود.»

وی افزود، این دقیقا کشورهای غربی هستند که از کودتای دولتی در اوکراین حمایت کرده و اجازه ندادند که مخالفان از طریق راههای دموکراتیک به قدرت برسند.

پوتین قصد ندارد بیش از دو دوره رئیس جمهوری روسیه باشد
ولادیمیر پوتین در پاسخ به سئوالی در باره اقدام وی بعد از پایان دوره کنونی ریاست جمهوری‌اش تاکید کرد که در آینده نیز قصد دارد به قانون اساسی روسیه پایبند باشد. وی توضیح داد: « در قانون اساسی صریحا نوشته شده که هیچکس بیش از دو دوره ریاست جمهوری نمی تواند در این سمت باقی بماند. اکنون این دومین دور ریاست جمهوری من است، بنابراین بعد از پایان این دوره، کنار خواهم رفت.»  

رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد، یکی از جهت گیری‌های تحریمهای ضدروسی بازدارندگی در روند توسعه این کشور در عرصه تجهیزات دفاعی است، ولی روسیه در همین شرایط و با وجود تحریمها، در این عرصه از بسیاری از کشورهای جهان پیشی گرفته است.

ابراز ناخرسندی پوتین از محدودیت در روابطش با ترامپ
پوتین در پاسخ به سئوال "ین فیلیپس" نائب رئیس خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، از این مسئله ابراز تاسف کرد که به خاطر مشکلات داخلی در ایالات متحده در رابطه با تحقیقات در مورد «رد پای روسیه در انتخابات»، تماس‌های وی با "دونالد ترامپ" همتای آمریکایی‌اش محدود شده است. وی گفت: «امیدوارم که روزی این جنجالها پایان یافته و روابط روسیه و آمریکا بار دیگر گسترش پیدا کند.»

وی در پاسخ به سئوال خبرگزاری «ای،اف،ای» اسپانیا نیز اتهامات وارده به روسیه در مورد حملات سایبری به سایر کشورها را «احمقانه» نامید. پوتین گفت: «ما را در همه مشکلات مقصر جلوه می دهند. در حالیکه صحبت بر سر جریانات داخلی در هر کشوری است که اصلا هیچ ارتباطی به ما ندارد. مشکل اینجاست که در غرب تمایل آشکاری وجود دارد که روسیه را در همه مشکلات مقصر جلوه دهند، ولی این برخوردی احمقانه و غیرسازنده در عرصه روابط بین المللی است.»  

هیچکس حق ندارد به ترکیه بگوید تسلیحات نظامی‌اش را از کجا تهیه کند
ولادیمیر پوتین در پاسخ به سئوال دیگری این را حق ترکیه دانست که تسلیحات نظامی از روسیه خریداری کند. وی گفت: «ترکیه عضو ناتو است، ولی تصمیم گرفته سامانه های دفاعی خود را با خرید تسلیحات روسی تقویت کند. آیا این جنایت است؟ چه کسی این حق را دارد که برای کشور مستقلی در انتخاب کالاها و تجهیزات خود و اینکه آنها را از کدام کشور تهیه کند، دخالت کند؟»

رئیس جمهوری روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد، این موفقیت حاصل شود که آمریکا و کره شمالی بالاخره با یکدیگر به توافق دست یابند. وی دیدار رهبران دو کشور در این راستا را بسیار مهم دانست. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
این بابا آرزوی روابط خوب با آمریکا روداره پس نمیشه بهش دلبست
Iran, Islamic Republic of
تمام مشکل غرب به سرکردگی آمریکا اینه که خط قرمز را خودش تعیین می کنه و نه من و تو