جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۲۵

عصبانیت مولاوردی و ابتکار باعث خطا در حمله شد/ چه کسی پیروزی ۲۰ میلیونی اصولگرایان را پیش بینی کرد؟

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 615183
با اوج گیری انتقادات نسبت به عملکرد دولت دو تن از بانوان دولتی برای دفاع از دولت دوازدهم دست به حمله شدید به رقیب سیاسی زده‌اند و به طور هماهنگ ناامیدی از دولت تدبیر و امید را به گردن اصولگرایان انداختند.
عصبانیت مولاوردی و ابتکار باعث خطا در حمله شد/ چه کسی پیروزی ۲۰ میلیونی اصولگرایان را پیش بینی کرد؟
گروه سیاسی جهان نيوز: دولت دوازدهم پس از یکسال از عمر خود با انتقادات زیادی از سوی مردم و جناح‌های سیاسی روبروست. منتقدان دولت حالا طیف‌های مختلفی را شامل می شوند. از جوانان حامی دولت و سلبریتی‌ها گرفته تا برخی اشخاص شاخص سیاسی اصلاح طلب که حامی دولت بودند نیز امروز یا منتقد دولت شده‌اند یا بیان می‌کنند که عملکرد دولت چندان قابل دفاع نیست.

حالا با اوج گیری انتقادات نسبت به عملکرد دولت دو تن از بانوان دولتی برای دفاع از دولت دوازدهم دست به حمله شدید به رقیب سیاسی زده‌اند و به طور هماهنگ ناامیدی از دولت تدبیر و امید را به گردن اصولگرایان انداختند.

در همین ر ابطه، شهیندخت مولاوردی، دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، درباره تحلیل سعید حجاریان از چهار سناریو اصولگرایان مبنی بر به استعفا رساندن دولت، اعمال فشار، پرونده سازی و عملیاتی کردن طرح عدم کفایت رئیس جمهور، گفت: «به وضوح این تلاش ها علیه دولت از ابتدای دولت یازدهم قابل مشاهده است. برخی تمام همّ و غم‎شان این است که چنین اتفاقاتی بیفتد و دولت زمین بخورد.»

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی درباره اعلام پیروزی زودهنگام بیش از 20 میلیون رأیی جناح مخالف دولت برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 نیز گفت: «شب انتخابات هم نمی شود چنین پیش بینی هایی را انجام داد چه رسد به آنکه 3 سال دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری بعدی زمان باقی است!»

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در واکنش این موضوع، بیان کرد: «جامعه شاهد است که متأسفانه چگونه و چطور با طراحی‌های رسانه ای، ایجاد فضای روانی و اقدامات برخی، دولت از مواجهه با یک بحران به بحران دیگر سوق داده میشود. در حالیکه اکنون کشور با تهدیدات خیلی جدی مواجه است و در مواجهه با این تهدیدات، انسجام، وحدت و یکپارچگی نیرو‌های ملی مهمترین مسئله است.»

او درباره اعلام پیروزی زودهنگام بیش از ۲۰ میلیون رأیی جناح مخالف دولت برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: «این توهم است! چون قطعا اگر مردم تحت فشار قرار بگیرند و مشکلات بیشتری پیش آید، همه ما در قبال این شرایط مسئولیم.»

البته درحالی این دو بانوی دولتی در برابر پیش بینی پیروزی اصولگرایان آنهم با 20 میلیون رای در سال 1400 عصبانی هستند که این پیش بینی را اصولگرایان انجام ندادند و یک اصلاح طلب یعنی «صادق زیباکلام» چنین تصوری درباره آینده دارد. درواقع این اصلاح طلبان بودند که به طور زودهنگام اصولگرایان را پیروز انتخابات 1400 دانستند نه خودشان.

زیباکلام در این زمینه بیان داشت: «دولت احمدی نژاد تکرار نمی شود اما کسر قابل توجهی از 24 میلیونی که به روحانی رأی دادند، در انتخابات ریاست جمهوری 1400 شرکت نخواهند کرد، در عوض آن 16 میلیون نفری که به آقای رئیسی رأی دادند به حسب تکلیف شرعی همچنان در انتخابات شرکت می کنند و حتی 3-4 میلیون از آرای روحانی نیز به آن سبد اضافه می شود بنابراین در سال 1400 نامزد جریان اصولگرا با 20 میلیون رأی پیروز انتخابات خواهد شد.»

با این اوصاف به نظر می رسد که این خود اصلاح طلبان هستند که از دولت ناامید شده اند و چنین پیش بینی‌هایی درباره ریزش رای روحانی و اصلاحات انجام می دهند.

از سوی دیگر اینکه بانوان دولتی سعی دارند در این برهه زمانی که دولت در سیبل انتقادات قرار دارد، بدون در نظر گرفتن وضعیت کشور و مشکلات روز افزونی که مدیریت اجرایی در حل آن وامانده است، با رقیب هراسی جهت این انتقادات را منحرف سازد، چندان کارساز نیست. بانوان مسئول دولتی درحالی القاسازی می‌کنند که ناامیدی از دولت به دلیل عملیات روانی اصولگرایان است که باید پرسید اگر مشکلات ما به ازای واقعی و بیرونی ندارند، چرا مردم باید حرف اصولگرایان را باور کنند. از این نظر بیشتر صحبت‌های این دو مسئول دولتی نادیده گرفتن وضعیت موجود و مشکلات واقعی مردم قلمداد می شود.

دولت در 5 سال اخیر با حرف درمانی و وعده‌های زیادی مردم را امیدوار کرد و امروز با عدم تحقق این وعده‌ها مشخص است که سطحی از ناامیدی نسبت به دولت بوجود می آید. چه اینکه بسیاری از کارشناسان بیان می کنند که رقیب اصلی دولت نه اصولگرایان بلکه کارنامه کاری خودش است که باید به این موضوع بیشتر توجه کنند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
"به حسب تکلیف شرعی همچنان در انتخابات شرکت می کنن"
تیکه میندازن
Iran, Islamic Republic of
این جور که دولت .. داره پیش میره بعید میدونم کارش اصلا به 1400 بکشه

همه شعارهاشون تو زرد از آب دراومده

احتمالا " ... تا 1400" شون هم عین بقیه شعارهاشون محقق نشه
هاتف
Iran, Islamic Republic of
تنها دستاورد این دولت برجام بود که بد فرجام شد،هر چند از ابتدا هم با توجه به تذکرات رهبری عزیز درباره ی بد عهدی وغیر قابل اعتماد بودن آمریکا این فرجام قابل پیش بینی بود امااز انجاییکه گوش شنوا در دولت نبود عاقبت دولت وملت به چشم خودشون آن چیزی رو که رهبری در خشت خام میدیدن، دیدن. با این اوصاف
رقیب این دولت قبل از اصولگرایان کارنامه خالی خودش هست.
Iran, Islamic Republic of
هر کسی پیروزی را پیش بینی کرد منظور خاصی داشته لطفا خام نشین
United States
هر کس به نفع ما پیش کنه حرفش قبوله هر کی میخواد باشه
Iran, Islamic Republic of
القای حس پیروزی کاذبه

نباید فریب خورد

نقد دولت آری تخریب نه

همبستگی ایجاب می کند نقد دلسوزانه را پیش بگیریم
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ۱۳:۴۶
شما قطعات سالم را نشان بده، من و امثال من به سبک "قسامه" آقای روحانی سوگند یاد میکنیم که: والله، بالله، تالله، تخریب نخواهیم کرد. برجام را میفرمایید یا حقوق نجومی یا صندوق فرهنگیان یا حج باشکوه یا بیمه سلامت یا مؤسسات مال و بانکی یا اشرافیگری و محور همت به بالانشینی مسؤلین یا ۷ سال تکرار مسکن مهر تا آخر امسال تمام خواهد شد ۹۲، ۹۳، ۹۴، ۹۵، ۹۶ و فعلا ۹۷، یا ... طعنه و تدریس چندین باره به امام‌المسلمین در علن از جمله: در سیاست خوشبینی و بدبینی، معنا ندارد باید واقعبین بود یا.... اَه دیگه خسته شدم برویم کمی حلاوت و شیرینی گلابی برجام بچشیم تجدید قوا کنیم.
Iran, Islamic Republic of
خانم ابتکار یکمی هم از فضای توهمی خودتان بیرون بیایید و برید داخل مردم ببیند چی میکشن بعد بفهمید ناامیدی یعنی چه
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان به جای اینکه پاسخگو باشند، طلبکارند.
Iran, Islamic Republic of
و شماها هیچ وقت نباید پاسخگو باشید چون حق مطلقید
United States
ما از اولشم حق بودیم یعنی همیشه حقیم گذشته الان و آینده
United Arab Emirates
چیه ؟میخواین از از حرفای زیبا کلام یه نمدی برای خودتون جور کنید
خیر شما را از این نمد کلاهی نیست
..کاندید اصولگرایان رای نخواهد آورد
Iran, Islamic Republic of
پیروزی جبهه اصلاح در انتخاباتهای آینده قطعی است به یاری خداوند
Iran, Islamic Republic of
شتر درخواب بیند پنبه دانه ... رییسجمهور بعدی دکتر احمدی نژاد است و کسی هم توان ایستادن در مقابل خواسته هشتاد درصد مردم ایران را ندارد
United States
فکر نکنم کسی سی بر صفرو فراموش کنه
Iran, Islamic Republic of
از پرچم و برچسبت مشخصه، حال و روزت چطوره
Iran, Islamic Republic of
منظورت اینه که به یاری خداوند دشمنان خداوند و منافقین دوباره رای میارن؟
Iran, Islamic Republic of
مگر اينكه مردمي نژاد مرده باشد
Iran, Islamic Republic of
دارن فضا سازی می کنن تا با... تاثیر در جامعه در انتخابات 1400 هم پیروز بشن ...
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر چپ و راست .. درود بر دکتر احمدی نژاد
حمید
Iran, Islamic Republic of
عزیز، شمال و جنوب رو یادت رفت که مرگ بفرستی. منم یه روزی طرفدار آقای احمدی نژاد بودم، اما از اونجایی که یه گزاره عقلی و توصیه اکید بزرگان به ما یاد داده که ملاک، حال فعلی افراده، در حال حاضر طرفداری کردن از ایشون رو مصداق تعصبی میدونم که خدا به شدت ما رو از اون نهی کرده.
mahmoudsusani@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
به میدان آمدن این دو خانم این پیام را می تواند داشته باشد
دولتمردان که خود ید طولایی در راه انداختن چنین بازی هایی دارند کم کم از اثربخشی رفتار خود و تیم رسانه ای عملیات روانی ناامید شده و با بهره گیری از تجربه تاریخی آن گونه که در سریال مختار و وقایع کوفه به نمایش درآمد، متوسل به زنان شده و اظهارنظرهای این دو خانم می تواند شروع ماجرای عملیات روانی جدید با نقش آفرینی زنان باشد....
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
اين دولتيها ثابت كرده اند كه مرد عمل نيستند و مانند تئوريسين ها فقط حرف مي زنند و ماورائي صحبت مي كنند استئفا هم كه نمي دهند و كار را به دست مردان عمل سپارند....
Germany
دولت... زمین خورده ملت نیست؟! ...
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
الان فضا اینجوریه. موقع انتخابات که شد همچین از زمین و زمان کار تبلیغاتی کنند و تقصیرها رو گردن بقیه بندازن که مردم دوباره اون ها رو سوپرمن خودشون بدونن!!!