شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
سفیر سوریه:

حضور نظامیان ایرانی در سوریه قانونی است

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 615152
سفیر سوریه در مسکو گفت: برخلاف نیروهای نظامی اشغالگر آمریکا و ترکیه، نظامیان ایرانی با موافقت دمشق و برای کمک به ارتش سوریه در این کشور حضور دارند.
حضور نظامیان ایرانی در سوریه قانونی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، "ریاض حداد" سفیر سوریه در روسیه اعلام کرد که حضور نیروهای نظامی ایرانی در خاک سوریه کاملا قانونی و با اجازه مقامات دمشق است.
 
سفیر سوریه در حاشیه اجلاش بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ، در پاسخ به سئوال خبرنگاران در باره حضور نظامی ایران در خاک سوریه، گفت: «نیروهایی که با اجازه دولت سوریه در خاک این کشور حضور دارند، با نیروهایی که بدون موافقت دمشق به سوریه وارد شده اند، بسیار متفاوت هستند. نظامیان ایرانی برای کمک به ارتش سوریه در کشور ما حضور دارند، در حالیکه نیروهایی که بدون موافقت دمشق در سوریه هستند، مانند نظامیان آمریکایی و ارتش ترکیه، اشغالگر محسوب می شوند.»  

لازم به یادآوری است که "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه به تازگی 12 شرط را برای انعقاد توافق جدید هسته‌ای با ایران تعیین کرده که از جمله آنها خروج نظامیان ایرانی از سوریه است.

ضمن اینکه "الکساندر لاورنتیف" نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه نیز چند روز قبل بر لزوم خروج تمامی نیروهای نظامی کشورهای خارجی از سوریه تاکید کرده بود.

 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *