پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴
۶۴
عطش عجیب برای ۱۴۰۰

اصلاح طلبان چه زمانی قصد کارکردن برای مردم دارند؟

پرش‌های انتخاباتی خلاصه فعالیت دوم‌خردادی ها می‌شود
شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 615120
معلوم نیست کی اصلاحات می‌خواهد برای مردم کار کند و شعارها و وعده‌هایی که با این دولت به مردم داده و در آن شریک است را جامعه عمل بپوشاند.
اصلاح طلبان چه زمانی قصد کارکردن برای مردم دارند؟
گروه سیاسی جهان نيوز: هنوز یکسال از دولت دوازدهم، دولتی که اصلاح طلبان حامی آن هستند، نگذشته که این جریان سیاسی به فکر انتخابات 1400 است. شعار اصلاح طلبان در انتخابات سال 96 «با روحانی تا 1400» بود اما حالا این شعار برعکس شده و هدف انتخابات آینده ریاست جمهوری با عبور از دولت است.

درون اردوگاه اصلاح طلبی حتی شاهد یک رقابت زودهنگام انتخاباتی هم هستیم. رقابتی که میان دو کاندیدای مطرح یعنی «اسحاق جهانگیری» و « محمدرضاعارف» در میان رسانه‌های این جریان حاکم است. رسانه هایی که سعی می‌کنند با خبرسازی کاندیدای مورد حمایت خود را بزرگ و گزینه مقابل را تخریب کنند.

کافی است تنها یک رصد کلی در میان رسانه‌های اصلاح طلب در چند روز اخیر انجام دهیم تا مشخص شود که چقدر اصلاح طلبان برای 1400 از هم اکنون هدفگذاری کرده اند. این موضوع که آیا این جریان سیاسی پس از سال به طور مستقل یا دست به عصا و ائتلافی عمل می کند نیز یکی از مباحث این جریان سیاسی است.

کنش‌های سیاسی رسانه‌های این جریان به نحوه‌ای است که بوی انتخابات سال 1400 به خوبی از آن به مشام می رسد. در این عرصه چندی پیش بود که موضوع دلار 4200 تومانی مطرح شد که اسحاق جهانگیری آنرا اعلام کرد. پروژه ای که البته چندان موفقیت آمیز نبود و دلار سیر صعودی خود را بازهم ادامه داد. اما این رسانه‌ها به گونه‌ای از این موضوع خبرسازی کردند که گویی از یک نامزد جدید انتخاباتی پرده برداری می کنند.

در این عرصه صحبت‌های نگران کننده برای انتخابات آینده ریاست جمهوری نیز یکی از دغدغه های اصلاح طلبان است. چندی پیش بود که صادق زیباکلام، فعال اصلاح طلب مطرح کرد که با این دست فرمان دولت، یک نامزد اصولگرا در انتخابات آینده با 20 میلیون رای پیروز خواهد شد، موضوعی که «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور به آن واکنش نشان داد و آنرا توهم خواند.

حتی رسانه‌های این جریان در اقدامی بسیار جلوتر از زمان، پیش بینی کرده اند که کدام نامزد اصولگرا وارد کارزار انتخابات آینده می شود. موضوعی که به نظر می رسد از عمق نگرانی این جریان برای آینده خبر می دهد. نگرانی که زیباکلام آنرا با صراحت بیان کرد.

دروغ سازی از جمله ترفندهای رسانه‌ای این جریان است. به عنوان نمونه موضوع دروغ «کاندیدای نظامی» از جریان اصلاح طلب خبرپراکنی شد و آنها در مورد آن واکنش نشان دادند. نگرانی این جریان درباره آینده به گونه ای است که رسانه‌های اصلاح طلب سعی می کنند با یاری فعالان سیاسی این جناح این سئوال که اقبال عمومی به اصلاحات چگونه است را پاسخ دهند؟ در بدبینانه ترین حالت این جریان سیاسی سعی می کند پای جریان سومی را پیش بکشد و بگوید اگرچه مردم اصلاح طلبان اعتماد ندارد اما به اصولگرایان نیز رغبتی نشان نمی دهند و پای جریان سومی در کار خواهد بود که دل‌ها را خواهد ربود.

کنش انتخاباتی اصلاح طلبان آن هم در اولین سال دولتی که از آن حمایت کرده اند‌، دو موضوع مهم را نشان می‌دهد. اول اینکه اصلاح طلبان تنها به انتخابات برای پیروزی می اندیشند. کنش‌های سیاسی این جریان از این انتخابات به سوی انتخابات دیگر است و از این رو هدفگذاری آنان در فضای سیاسی کشور انتخاباتی است. البته معلوم نیست کی اصلاحات می‌خواهد برای مردم کار کند و شعارها و وعده‌هایی که با این دولت به مردم داده و در آن شریک است را جامعه عمل بپوشاند.  

نکته دیگر اینکه با وجود انتقادات و مشکلاتی که در دولت دوازدهم وجود دارد و بسیاری از انتظارات در آن پاسخ مثبتی داده نشده، این جریان سیاسی سعی دارد با شانه خالی کردن از این مشکلات و با فرار به سمت انتخابات و طرح مباحث انتخاباتی فضای افکارعمومی را از پاسخگویی به مشکلات به سمت رقابت انتخاباتی سوق دهد، موضوعی که می توان از ان به «مدیریت انتخاباتی» اصلاحات در فضای فشارهای و مشکلات مردم یاد کرد.

با این حال سئوالات زیادی برای مردم در این عرصه شکل می گیرد که ​چرا کنش‌های سیاسی اصلاح طلبان انتخاباتی است؟، چرا اصلاحات جریانی است که از این انتخابات به انتخابات دیگر می‌پرد؟ اصلاحات کی می‌خواهد کار کند؟ و در آخر آیا اصلاحات یک کمپین انتخاباتی است یا یک جریان سیاسی؟

امیر حمزه نژاد 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا اصلاح طلب ها کمپین هستند فقط. فقط با یک بازیگری رای مردم و زنان را جمع می کنن و بعد چهار سال مملکت می ره رو هوا و هر روز یک بحران کشور را احاطه می کنه. این شد دموکراسی
Iran, Islamic Republic of
بخدا قسم در کشورهای غربی هم دیگر این دموکراسی بی معنی شده و مستعمل. انرا به ما به قیمت گزاف فروخته اند.
Iran, Islamic Republic of
ایا معنی دمکراسی را میدانی یا در معنی چهل سال پیش ان گیر کرده ایی دوست عزیز
Iran, Islamic Republic of
معنی جمهوری اسلامی یعنی میزان رای ملت است و بهترین راه شناخت رای ملت رجوع به صندوق رای است
United States
دمکراسی یعنی ما
Iran, Islamic Republic of
دنکراسی یعنی اونییکه ما میخوایم رای بیاره و الا دمکراسی بی معنیه
Iran, Islamic Republic of
یک زمانی معنی دمکراسی حکوت اکثریت با حفظ حقوق اقلیت بود و سالهای سال است که جوامع از ان گذر کرده اند و به مراتب بالاتر ان رسیده اند!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دمکراسی غربی که دروغی بیش نیست. خودشان هم معترفند. تنها و تنها در سایه مکتب اهل بیت (ع) است که حقوق بندگان خدا یعنی همان مردم تامین می شود. نظام ما هم که اسلامی است و با این هدف تشکیل شده است تا جایی که مردم در عمل و نه در حرف زیربار می روند تا به اسلام و مکتب اهل بیت (ع) عمل شود حقوقشان تامین شده است و هر جا قبول نکردند به خودشان و دیگران ضرر زده و ظلم کردند. وقتی حضرت قائم (عج) ظهور فرمودند زمانیست که تمام حقوق مادی و معنوی همه انسان ها تامین خواهد شد. یعنی نه کسی به خودش و دیگری ظلم می کند و نه به او ظلم می شود.
Iran, Islamic Republic of
سینه چاکان دموکراسی =فتنه گران 88 ،در یک جلسه ساده انتخابات درون حزبی=عصاره واقعی دموکراسی را نشان دادند!

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با تسنیم، جزئیات درگیری روز جمعه در کنگره این حزب را تشریح کرد:
آقای امینی همچنان در بالا ماند و در اقدامی غیرقانونی و تاسف‌بار از برخی افراد شناخته‌شده و هیات‌رئیسه برخی احزاب دیگر برای تکیه بر جایگاه هیات‌رئیسه دائم دعوت‌ کرد و آنها هم فورا در جایگاه هیات‌رئیسه قرار گرفتند و پشت میکروفن‌ها نشستند و اقدام به‌ ایراد سخنان غیرقانونی و تشنج‌زا کردند. وی با بیان اینکه افرادی که عضو کنگره نبودند باید بیرون می‌رفتند ولی بیرون نرفتند و همین مساله موجب تشنج شد، درباره درگیری‌ ‌یک نفر با وی که در فیلم منتشرشده مشهود‌ است، گفت: با کسی درگیری نداشتم ولی آقای محمد جلیلیان از اعضای حزب با پایه میکروفن به من حمله کرد و آقای زبردست و برخی افراد مانع حمله وی شدند، اگرنه چه بسا‌ با توجه به سنگینی پایه فلزی میکروفن حادثه ناگواری اتفاق می‌افتاد.
Iran, Islamic Republic of
دموکراسی همان دموکراسی قدیمی بود نه اینکه با رقص و آواز و .....رای جمع کنی حتی برای غربی ها خروجی اش شده ترامپ و سارکوزی و .... دموکراسی استفاده از اندیشه جمعی است نه دو هفته ولنگاری جمعی و خروجی ..... حتی افلاطون هم بیان می کند دموکراسی در این شرایط باعث می تواد یک عده حراف و کار نکن به حکومت برسند
Iran, Islamic Republic of
مگه برادران به فکر1400 نیستن؟ یعنی منظرتون اینه که فقط شماها حق دارین به فکر انتخابات آینده باشین
Iran, Islamic Republic of
برادران اصولگرا فعلا"مسئولیت و پست ندارند اما اصلاح طلبان که مسئولیت دارند باید بجای سیاسی کاری برای بهبود اشتغال و اقتصاد کار و تلاش نمایند.
United States
دمکراسی یعنی سی بر صفر
Iran, Islamic Republic of
هر وقت رقیب سیاسیشون اصولگرایان خواستند کار کنند اصلاح طلبها هم به خودشون تکونی خواهند داد .
چرا شما می خواهید دو جناح زیادی خودشون رابه زحمت بیندازند
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبها بازم سی بر صفر پیروز خواهند شد
Iran, Islamic Republic of
جهان
این تصویر پر از مردم فریب خورده پشیمان است.
لطفا از عکس دسته جمعی خود اصلاح طلبان ورشکسته استفاده کن .
مردم بسیار کمتر از فریبکاران و تاییدکنندگانشان مستحق سرزنشند.
Iran, Islamic Republic of
پیروزی خرد کننده سی بر صفر دوباره تکرار خواهد شد
United States
مردمی که بعد از چهار سال مجددا به دولت روحانی اعتماد کردند بر عهد و پیمان خود پایدارند
Iran, Islamic Republic of
ما که هر چی دور و اطراف میبینیم پشیمونن
شما شاید ژن خوب باشی
Germany
شما یکم بیشتر دقت کنی برادر
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات یعنی دروغ و فتنه و خیانت به منافع ملی و دیگر هیچ .
Iran, Islamic Republic of
از فردا صب شروع می کنن حالا می بینی
عمار
Iran, Islamic Republic of
واقعا اگر کسی فکر کرده این طیف میخواهند برای مردم کاری انجام دهند سخت در اشتباه است.
این طیف طبقه اشراف ومتمایل به اشرافیت هستند ویکی ازخصوصیتهای اشرافیت نیز، تن به کار ندادن است.
Iran, Islamic Republic of
فقط شماها قصد خدمت دارین و بقیه قصد خیانت
Iran, Islamic Republic of
اون خدمتتون منو کشته ! مثل راه اندازی فتنه 88!
Iran, Islamic Republic of
نظرتون در مورد شکنجه گاه و کشتار گاه کهریزک چیه
United States
مردم هیچگاه خدمتگزاران خود را در دولت تنها نمیگذارند
Iran, Islamic Republic of
هیچوقت
United States
هر وقت چوب لای چرخ نگذارند
United States
همیشه ولی اگر بگذارند
Iran, Islamic Republic of
زمانی که دلواپسان چوب لای چرخ بگذارند همین است . مشکل اصلی مملکت همین دوستان دلواپس هستند
Iran, Islamic Republic of
«فرشاد مؤمنی» نوشت:

«آقای روحانی تا نیمه‌های دولت یازدهم می‌توانست وضعیت نابسامان اقتصادی کشور را به سیاست‌های اشتباه دولت احمدی‌نژاد منتسب کند...حسن روحانی تنها در یک بازه زمانی محدود می‌توانست مشکلات اقتصادی کشور را به سیاست‌گذاری‌های گذشته ارتباط بدهد. امروز دولت حسن روحانی باید در زمینه عملکرد خود پاسخگو باشد و نمی‌تواند مدعی شود که ریشه‌های مشکلات کنونی جامعه را همچنان باید در گذشته جست‌وجو کرد. ژست آقای روحانی در هنگام انتخابات ریاست جمهوری به شکلی بود که گویا نسبت به وضعیت نابسامان اقتصادی جامعه اشراف کامل دارند».
Iran, Islamic Republic of
دلواس ها دلشون واپس بود نه دستشون!با دستشون که دست دولت را نگرفته اند تا کاری نکن.
رئیس جمهور اگه از فحش دادن فارغ می شد و کمی هم وقت برای کار کردن می گذاشت چرخ های مملکت می چرخید.دیگه لازم نبود کدخدا بیاد و چرخ ها رو بچرخونه اونم بزنه کلا از جاش بکنه!
Iran, Islamic Republic of
چرا دیکتاتور بازی هایتان را به دیگران نسبت می دهید
گفته‌های خواندنی معاون خاتمی :
خاتمی گفت اگر بخواهیم ویدئو را آزاد کنیم پس مواد مخدر هم آزاد کنیم!/ رفتند پیست اسکی، عینک دودی مردم را جمع کردند/
م ج
Iran, Islamic Republic of
چه دانی وپرسی سوالت خطاست?? ن??
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز!!! تو رو به تمام مقدساتتون قسم حتی اگه واسه یه روز هم شده بحث از اصلاح طلبی و اصولگرایی نکنید.حالم داره از این دو واژه بهم میخوره.
Iran, Islamic Republic of
حرف دیگه ای جز اختلاف افکنی بلد نیستن
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان فقط ميخوان تو قدرت باشند ،ااين بار ولي کمي متفاوته و به غير از آن اقليت 10 تا 15 درصدي طرفداران ثابتشون کسي بهشون راي نميده
Iran, Islamic Republic of
همینطور اصولگرایان
United States
میزان رای ملت است
Iran, Islamic Republic of
⭕️ دعوا بر سر لحاف ...

📝 گروه فشار کنگره حزب اعتمادملی را به هم نزد، حامیان حضرتی و منتجب‎نیا با هم دعوا کردند


روز گذشته در دومین کنگره حزب_اعتماد_ملی، درگیری و تنش بین اعضای حزب بالاگرفت و زمان تعیین شورای مرکزی به تاریخ دیگری موکول شد.

🔸هرچند در ابتدا برخی در توئیتر مدعی شدند که عده‌ای تحت عنوان "گروه فشار" به جلسه حزب حمله کرده‌اند، اما ساعتی بعد کانال "اعتمادیون" وابسته به اعضای حزب اعتماد ملی چنین نوشت که "درحالی که عده‌ای به‌دلیل منافع خود به‌بهانه حفظ دبیرکلی مهدی_کروبی قصد تمدید حضور خود در شورای مرکزی را داشتند شنیده‌ها حاکی از آن است که مهدی کروبی در حصر فرم کاندیداتوری شورای مرکزی را پر کرده بود اما این افراد مانع برگزاری انتخابات شورای مرکزی شدند و سعی داشتند با قیام و قعود شورای مرکزی فعلی اعتمادملی را ابقا نمایند که با مخالفت رسول_منتجب‌نیا و نماینده وزارت_کشور روبه‌رو شد و عملاً این کنگره ناتمام ماند"....
Romania
ای وای برما خدا از ما نخواهد گذشت که به این دولت رای دادیم و فرزندان و جوانانمان را از هر جهت از دست دادیم. بیکاری،گرانی،ازدواج،انحراف و......
Iran, Islamic Republic of
مگه شماها نمیخواین تو قدرت باشین بس کنید این حرفای آبدوغ خیاری رو
United States
ما قدرت را برای خدمت میخواهیم
Iran, Islamic Republic of
و خدمت را برای قدرت
Iran, Islamic Republic of
اسمشان را عوض میکنند......کاری ندارد که!!!!!! حالا یه چیز دیگه..... مثلا..... معتدلان ولایی اسلامی!!!!!
United States
اصلاحات شوره زاری که چیزی توش رشد نمی کنه
Iran, Islamic Republic of
تنها چیزی که در آن رشد کرده و میکند نا امیدی مخالفان اصلاحات است
Iran, Islamic Republic of
نا امیدی مردم از دولت است .
Iran, Islamic Republic of
شما مشکل تراشی نکنین مشکلی نیست
علی
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبی یعنی براندازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آخر تفکر اینها برهنگی وزی پا گذاشتن احکام پاک اسلام
Iran, Islamic Republic of
باز هم که قیاس به نفس کردی اخوی
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات: قلب مردم ایران!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
قلبی که همچنان تپیده و میتپد
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات همان معده لیبرالیسم برای هضم انقلاب هاست .
United States
قلب تپنده ملت ایران اصلاحات
محتشم
United States
حالمون هشت و شيش شد بابا كم نق بزنيد ! كجاى اين سياه بازى ها و جفتك چاركش ها سياست ورزيه ؟! خير سرتون اصول گرائيد ، بجز ناله و نفرين كار ديگه اى بلد نيستيد ؟!
Iran, Islamic Republic of
کمپین سیاسی هستند شک نکنید
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
قرار نیست اینها کار بکنند بلکه قرار بر این بود که آنها فقط شعار بدهند و حرف بزنند کار کردن مال امثال شهید رجایی ها ,... است
Iran, Islamic Republic of
هرزمانی که اصول سوارهابرای مردم کارکردن افسادطلبان هم کارمیکنند
احمد
Iran, Islamic Republic of
بگذار ببینیم اصلاح طلبان تا1400 دوام میاورند تابرسه به انتخابات بعدی !!!
Germany
شما بهتره نگران قوم خودتون باشین
علی قزوینی
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان اگر کار نمی کنند دلیل خیلی ساده ای دارد اینکه اگر کار کنند رضایت مندی مردم اتفاق می افتد و این رضایتمندی یعنی خوش بینی و امیدواری مردم به نظام اسلامی ! ایا انصافا ته دل این قوم همینه ؟!!!!!!!
احمد
Iran, Islamic Republic of
حدیثی از معصوم (ع) است که منافق حراف وکم کار است ومومن کوشا وکم حرف است . پس علت واقعی کارنکردن این افراد همین است.