چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۴

تاخیر در استجابت دعا در کلام امیرالمومنین(ع)

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 615038
چه بسا که در برآوردن خواهشت تأخیر شود، تا بدین وسیله خواهنده را پاداش بزرگتر و امیدوار (به بخشش الهی) را بخشش بیشتر دهد.
به گزارش جهان نيوز، امیرالمومنین امام علی علیه ‏السلام فرمودند: تأخیر در اجابت دعا تو را نومید نگرداند؛ زیرا که بخشش (خداوند) بسته به نیّت تو است؛ چه بسا که در برآوردن خواهشت تأخیر شود ، تا بدین وسیله خواهنده را پاداش بزرگتر و امیدوار (به بخشش الهی) را بخشش بیشتر دهد ؛ بسا باشد که چیزی بخواهی و به تو داده نشود امّا دیر یا زود بهتر از آن به تو داده شود ، یا برای خیر و مصلحت تو از تو دریغ شده است . و بسا خواسته ‏ای که اگر برآورده شود موجب نابودی و تباهی دین تو گردد.

متن حدیث: 
امیر المؤمنین علیٌّ علیه ‏السلام: لا یُقَنِّطَنَّکَ إبطاءُ إجابتِهِ فإنَّ العطیَّةَ علی قَدْرِ النِّیَّةِ ، و ربّما اُخِّرَتْ عنکَ الإجابةُ لِیَکونَ ذلکَ أعظَمَ لِأجرِ السائلِ وأجزَلَ لِعَطاءِ الآمِلِ ، و ربّما سألتَ الشیءَ فلم تُؤْتاهُ واُوتیتَ خیرا مِنهُ عاجِلاً أو آجِلاً ، أو صُرِفَ عنکَ لِما هُوَ خیرٌ لکَ ، فَلَرُبَّ أمرٍ قد طَلِبْتَهُ و فیهِ هلاکُ دینِکَ لو اُوتیتَهُ.

"منتخب میزان الحکمه، ۲۰۰- کشف المحجه، ۲۲۸"
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *