جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

برای پاسخ نظامی احتمالی به کره شمالی آماده‌ایم

پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب: 614944
رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه واشنگتن آماده است علیه کره شمالی از گزینه نظامی استفاده کند، گفت هنوز هم احتمال دارد دیدار او با رهبر کره شمالی در موعد از پیش اعلام‌شده یا در تاریخ دیگری برگزار شود.
برای پاسخ نظامی احتمالی به کره شمالی آماده‌ایم
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه با تایید لغو دیدارش با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، گفت هنوز هم این امکان وجود دارد که در آینده این دیدار برگزار شود.

وی که پس از ارسال نامه لغو دیدار، در کاخ سفید در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت با وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا صحبت کرده و «نیروی نظامی ما که با فاصله زیاد قدرتمندترین نیرو در سرتاسر جهان است... در صورت لزوم آماده است.»

ترامپ گفت با سران کره جنوبی و ژاپن صحبت کرده و آن‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که اگر رفتار «احمقانه و بی‌ملاحظه‌ای از کره شمالی سر زد» و کار به درگیری نظامی با این کشور کشید، تمام هزینه‌های مالی‌ای را که آمریکا در این درگیری بالقوه متحمل می‌شود، گردن بگیرند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت امیدوار است که در آینده «چیزهای خوبی» اتفاق بیافتد، اما در عین حال آمریکا آماده است به اقدام نظامی دست بزند. او همچنین گفت آمریکا به «کارزار فشار حداکثری» و اعمال تحریم‌های شدید علیه کره شمالی ادامه می‌دهد.

او با این وجود گفت هنوز هم ممکن است که دیدار روز 12 ژوئن (22 خرداد) در همان تاریخ یا در تاریخی در آینده برگزار شود. ترامپ برگزاری نشست سران آمریکا و کره شمالی را به «گام‌های سازنده» کره شمالی مشروط کرد.

او در پاسخ به سوالات خبرنگاران، گفت اطمینان دارد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی قصد دارد «کار درست» را انجام دهد. به گفته ترامپ، گفت‌وگوهای میان دو کشور به خوبی پیش می‌رفته، اما اخیرا به دلیلی که او می‌داند، روابط تیره شده است. او از توضیح درباره دلیل این امر خودداری کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه با ارسال نامه‌ای به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، اعلام کرد از دیدار برگزاری نشست بین سران دو کشور منصرف شده است. 

این دیدار قرار بود روز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در سنگاپور برگزار شود. تصمیم به لغو این دیدار تنها ساعاتی پس از آن از سوی آمریکا اعلام می‌شود که کره شمالی تنها سایت تست اتمی خود را در حضور خبرنگاران خارجی تخریب کرد. کره شمالی همچنین دو هفته پیش سه زندانی آمریکایی را که به اتهام جاسوسی بازداشت شده بود، آزاد کرد و به همراه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که به پیونگ‌یانگ سفر کرده بود، به آمریکا بازگرداند.

روابط کره شمالی و آمریکا از هفته گذشته که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای گفت واشنگتن به دنبال «مدل لیبی» برای کره شمالی است، تنش‌آلود شد. پیونگ‌یانگ این اظهارات را خصومت‌آمیز خواند و تأکید کرد که برای دیدار با ترامپ «التماس» نمی‌کند و آماده رویارویی با این کشور است، «چه در عرصه دیپلماسی و چه در میدان نبرد اتمی.»

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز در نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت این کشور آماده دیدار با رهبر کره شمالی بوده، اما پیونگ‌یانگ در روزهای اخیر درخواست‌ها برای هماهنگی نشست را بی‌پاسخ گذاشته‌اند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
خوب دروغ نگفته هست . بزرگترین ارتش دنیا بدون شک امریکا هست . همونطور که بزرگترین اقتصاد دنیا را داره . و ابرقدرت دنیا هست . یادمون نمیره که صدام را که اینهمه جوان ایرانی را پرپر و مجروح کرد همین امریکا نابودش کرد و یا بن لادن را .
Iran, Islamic Republic of
یک نکته رو اشتباه گفتید. فقط آمریکا پشت صدام نبود بلکه خیلی از کشورهای دیگه هم بودند . نکته اشتباه دیگه شما اینه که به این مسئله اشاره نکردید که همین به اصطلاح ابرقدرت دنیا با چند تا کشور دیگه غربی توی جنگ ایران و عراق نتونستند ایران رو بزنند زمین. این رو یادتون باشه که در جنگ فیزیکی فقط تسلیحات نیست که برنده جنگ رو تعیین میکنه. حداقل ما مسلمونها این رو از زمان پیامبر اسلام به یادگار داریم که در جنگ کفار با مسلمان ها، تسلیحات کفار خیلی بیشتر بوده و در جنگ خودمون هم این رو تجربه کردیم . خواهش میکنم کمی خودباوری و ایمان داشته باشید.
Iran, Islamic Republic of
در جنگ های آتی نوع جنگ از نوع اراده است. اگر قرار بود تعداد اسلحه و برتری نظامی تعیین کننده پایان جنگ باشد ماه اول ارتش بعث ایران را گرفته بود.
فکر کردی ایران دستش بسته است ؟ فکر میکنی گوشه رینگ گیر میافتیم؟ وقتی که پای درگیری و حفظ آب و خاک و سرزمین و ناموس و دین اسلام باشد با اراده هایی خلل ناپذیر و اراده هایی پولادین میجنگیم.
آخرین صحنه ایی که از ارتش آمریکا یادم میاد سربازان رو زانو نشسته و گریان در خلیج همیشه فارس بود.
سر سرباز زنش چفیه کردند و فرستادند رفتند.