کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دوران جولان اسرائیل در جنوب لبنان تمام شده است

3 خرداد 1397 ساعت 17:57

فرمانده ارتش لبنان با اشاره به پیروزی این کشور بر رژیم صهیونیستی و تحکیم مرزهای عزت و حاکمیت ملی تاکید کرد: دورانی که جنوب لبنان عرصه جولان متجاوزان اسرائیلی بود، گذشته است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از پایگاه خبری النشره، ژنرال ژوزف عون فرمانده ارتش لبنان امروز در مراسم عید مقاومت و آزاد سازی در سالروز آزادسازی جنوب لبنان از اشغال ارتش رژیم صهیونیستی گفت: 18 سال می‌گذرد و عید مقاومت و آزادی همچنان به عنوان یک رویداد تاریخی شرافتمندانه پابرجاست و ما این عید را در قلب خود جشن می‌گیریم؛ عیدی که قلب‌های ما را مملو از عزت کرد.

وی با اشاره به پیروزی لبنان بر رژیم صهیونیستی و بیرون راندن نیروهای این رژیم در ماه مه سال 2000 میلادی از جنوب لبنان افزود: ما در این عید، پیروزی بر دشمن صهیونیستی و تحکیم مرزهای کرامت و حاکمیت ملی و نیز پایداری و جانشفانی‌های عظیم شهدا و مجروحان کشور را گرامی می‌داریم. این شهدا و مجروحان با خون پاک خود راه مجد و عزمت را روشن کردند با این کار، الگوی عظیمی از بخشش و جانفشانی شدند تا لبنان آزاد و مستقل باقی بماند.

وی افزود: آن زمان که جنوب عرصه تاخت و تاز متجاوزان اسرائیلی بود؛ گذشته است و امروز این منطقه به یاری اراده فرزندان آن و آمادگی ارتش برای دفاع از آن عرصه امنیت و ثبات شده است اما دشمن ما که به ارتکاب کشتار وحشیانه و جنایت علیه ملت فلسطین ادامه می دهد، توطئه‌ها و نقشه‌های شوم خود را در راستای طمع ورزی به خاک و آب کشورمان دنبال می‌کند.

ژنرال عون خطاب به ارتش لبنان تاکید کرد: ما در دفاع از حقوق مشروع خود ثابت قدم هستیم، زیرا حق ما روشن و آشکار است و در بند ادعاها و دروغ پردازی های اسرائیل نیست پس در اوج آمادگی برای دفاع از کرامت میهن و مردم خود باشد.
وی با اشاره به برگزاری موفق انتخابات پارلمانی لبنان و شکست دادن سنگین گروههای تروریست در مرزهای شرقی لبنان گفت: در کنار پیروزی بر دشمن اسرائیلی، ما شکست سنگینی به گروه‌های تروریستی در مرزهای شرقی وارد کردیم که سبب از بین بردن کامل آنها و نقشه آنها شد که خطرش از نقشه‌های دشمن اسرائیلی کمتر نبود. ما همزمان تاکید می‌کنیم که باید در قبال پیگرد هسته‌های خفته تروریستی هوشیار باشیم.

ژنرال عون خطاب به نیروهای ارتش گفت: شما با از بین بردن گروه‌های تروریستی و کسب اعتماد اقشار مختلف مردم لبنان حق دارید که افتخار کنید. شما با این کار خود تعجب کشورهای دوست را برانگیختید.

وی تاکید کرد: با لبنانی‌ها پیمان می‌بندیم که تا آزادسازی آخرین وجب از خاک ملی خود ساکت نخواهیم نشست و از سرزمین و ملت و نهادهای لبنان محافظت خواهیم کرد.


کد مطلب: 614927

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/614927/دوران-جولان-اسرائیل-جنوب-لبنان-تمام-شده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com