سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۵
۵۴

دست رد بشار اسد به طرح روس‌ها +جزئیات

پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 614858
اسد و پوتین بر ضرورت ترک نیروهای خارجی از سوریه به ویژه نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا که بر یک چهارم سوریه کنترل دارند و نیز نیروهای ترکیه‌ای موجود در داخل مرزهای سوریه توافق کردند
دست رد بشار اسد به طرح روس‌ها +جزئیات
گروه بین الملل جهان نيوز: به دنبال دیدار اخیرولادیمیر پوتین با بشار اسد که در شهربندری سوچی انجام شد، شبکه خبری بلومبرگ آمریکا اعلام کردکه دمشق طرح روسیه مبنی بر تصویب قانون اساسی جدید را که در آن قدرت و نفوذ اسد محدود شود ، نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.

به گزارش جهان نيوز، مرحله نظامی در سوریه تقریبا به پایان رسیده است و اکنون آغاز مرحله سیاسی است که باید بر اساس تنظیم قانون اساسی جدید سوریه تحقق پیدا کند وبه نظر می رسد پوتین از هم‌ اکنون هدایت و مدیریت این مرحله را در دست گرفته است.

به نوشته بلومبرگ، طرح روسیه در خصوص پیش‌نویس قانون اساسی سوریه شامل سه شرط اصلی است؛ شرط نخست این است که برخی اختیارات نظام سوریه به صورت "غیرمتمرکز" باشد، دوم این که حداکثر حق رئیس جمهوری برای ادامه دادن به سمت خود دو دوره متوالی انتخابات ریاست جمهوری و مدت ریاست در هر دوره هفت سال باشد، همچنین این پیش‌نویس به پارلمان سوریه اجازه می‌دهد که رئیس جمهوری را برکنار کند.

به گزارش بلومبرگ ، با وجودی که دولت سوریه مورد حمایت ایران و روسیه، موفق شده دوباره بر بیشتر مناطق کشور کنترل یابد اما احتمالات حل و فصل بحران سوریه همچنان بعید به نظر می رسد. علاوه بر آن آمریکا و همپیمانانش به درخواست خود مبنی بر رفتن اسد ادامه می‌دهند و بر  مشارکت نکردن در هرگونه روند بازسازی سوریه بدون دستیابی به انتقال سیاسی پافشاری می‌کنند.بلومبرگ در ادامه افزود، اسد و پوتین بر ضرورت ترک نیروهای خارجی از سوریه به ویژه نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا که بر یک چهارم سوریه کنترل دارند و نیز نیروهای ترکیه‌ای موجود در داخل مرزهای سوریه توافق کردنداما دمشق، طرح روسیه مبنی بر تصویب قانون اساسی جدید را که در آن قدرت و نفوذ بشاراسد  به شدت محدود شود ، نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.

رد کردن طرح روس ها توسط بشار اسد در حالی است که سوریه در مرحله سیاسی در داخل و خارج، مشکلاتی دارد. در داخل هیچ گروه یا تشکیلات مخالف دولت مستقر (بشاراسد) پیشنهادهای روشن یا طرحی دقیق برای آینده کشور ندارند و شعارهایی را با حمایت از سوی مخالفان عربی بشار اسد، به خصوص دولت سعودی تکرار می‌کنند ، اما مردم سوریه فراتر از هر شعار سیاسی دو خواست اصلی دارند، اول امنیت مستمر و دوم، زیست حداقلی و درآمد مالی مناسب برای اداره زندگی روزمره خود. سوریه نه تنها به لحاظ ویرانی‌های به جا مانده از سال‌های سال جنگ داخلی نیازمند بازسازی است و دولت سوریه کمترین بودجه برای انجام چنین کاری را ندارد، بلکه اغلب زیرساخت‌های این کشور از بین رفته است. مسیر آینده سوریه حتی اگر از آرامش نسبی برخوردار شود و دولتی از طریق انتخابات آزاد فرمان حکومت را در اختیار بگیرد، باز هم بسیار مشکل و سخت خواهد بود.

*سوریه: اجازه نمی دهیم کسی خروج ایران از سوریه را مطرح کند
معاون وزیر خارجه سوریه با تأکید بر قانونی‌بودن حضور نیروهای سوری و حزب‌ا... در خاک کشورش خاطرنشان کرد موضوع خروج نیروهای ایرانی و حزب ‌ا... از سوریه قابل بررسی نیست و سوریه به کسی اجازه طرح آن را نمی دهد.

فیصل المقداد این مطلب را در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفته و تأکید کرده است که عقب‌نشینی یا باقی ماندن نیروهایی که بنا به دعوت و درخواست دولت سوریه در خاک این کشور حضور دارند، فقط به خود دمشق مربوط است و این مسئله قابل طرح و بررسی نیست. این اظهارات از آن جهت اهمیت دارند که اظهار نظر چند روز پیش لاورنتیف معاون وزیر خارجه سوریه درباره لزوم خروج همه نیروهای خارجی از سوریه خبرساز شده بود.

اما روز گذشته فیصل مقداد دراین باره تأکید کرد: نیروهای روسی، کارشناسان ایرانی و برادران حزب‌ ا... هستند و همه این طرف‌ها در جنگ با تروریسم مشارکت و مسئولیت دارند و این نیروها حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه را نقض نمی‌کنند و کاملاً با هماهنگی دولت سوریه در جنگ با تروریسم عمل می‌کنند.

این مقام وزارت خارجه سوریه درباره درخواست روسیه مبنی بر خروج تمام نیروهای خارجی از سوریه با آغاز روند سیاسی گفت: «من معتقد نیستم که منظور دوستان روسی، نیروها یا ارتش‌هایی باشد که به‌صورت قانونی و با موافقت دولت جمهوری عربی سوریه وارد شده‌اند، این مسئله فقط به خود جمهوری عربی سوریه مربوط و در حوزه اختیاراتش است و این موضع علنی روسیه است.»

در این باره ویتالی ناومکین مشاور دی‌میستورا هم تصریح کرد: منظور از نیروهای مورد توافق برای خروج از سوریه نیروهای ترکیه و آمریکا هستند زیرا نیروهای روسیه و ایران برای حضور در سوریه از سوی دولت این کشور دعوت شده‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
اگر بزعم پوتین و معاونش نیروهای خارجی بایستی از سوریه خارج شوند اولین آنها نیروهای روسی است که باید به این طرح عمل کند.
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر که شخص اول سوریه برخلاف حکام اکثر کشورهای عربی عاقل هست و هوش سیاسی بالایی داره.
اسد بخوبی میدونه که روسیه برعکس ایران نه از لحاظ عقیدتی بهشون نزدیکه و نه سیاست دوراندیشانه و صادقانه‌ای رو دنبال میکنه، و با تغییر منافع کوتاه مدتشون مثل آب خوردن کشور هم‌پیمان رو دور میزنن..
بنظر من روسیه هرچی میخواسته بدست آورده و دولت و ملت سوریه نباید با ساده‌انگاری این همه سال رنج و مقاومت رو بی‌نتیجه کنن.
درست نیست هویت اسلامی و عربی این کشور به خواست دیگران دستخوش تغییر بشه و قانون اساسی هر کشور فقط به خودشون ارتباط داره
آدمیزاد
Colombia
بعضی ها که آمریکاپرستند از این جور خبر های ساختگی استفاده میکنند تا موضع آمریکا را که خواهان محدودیت ایران و روسیه است را توجیه کنند ، اینها دلشان برای ایران نسوخته است.
Iran, Islamic Republic of
دکتر بشار اسد مردی نیست که زیر بلیط روسیه برود اگر چه روس ها در جنگ با داعش خیلی کمک کردند اما دولت دمشق برآمده از رای مردم این کشور است و مستقل تصمیم گیری می نماید.
Iran, Islamic Republic of
دکتر؟
Iran, Islamic Republic of
آقای بشار اسد دکتر هستن بنده قبل از جنگ چندین بار به سوریه سفر کردم و مردم سوریه بسیار ایشان رو دوست دارند و با لفظ دکتر خطاب می نمایند.
Canada
بله چند درصد مردم ؟
United States
فقط قسمتی از دمشق که عصو حزب بعثند
Iran, Islamic Republic of
ایشون دکتر دندانپزشک است ومردم سوریه عاشقانه دوستش دارند.
خبرش ظاهرا به موساد نرسیده! نه؟
Iran, Islamic Republic of
بشار اسد چشم پزشک هستند
United States
بله ... آقای بشار اسد چشم پزشک متخصص هستند و از دانشگاه لندن فارغ التحصیل شدن. صرفاً جهت اطلاع عرض کردم.
Iran, Islamic Republic of
ایشان دکترای چشم پزشکی دارند.
Iran, Islamic Republic of
بله متخصص چشم چشمات گرد شد برو پیشش
Iran, Islamic Republic of
ایشون راست میگه بشار اسد آقازاده ای سوری هست که مدرک چشم پزشکیش و در انگلیس گرفته همسرشم انگلیسی و البته حق داره از حضور نظامی ایران در سوریه حمایت کنه کدوم کشوری چه عربی چه غیرعربی حاضر بود نیرو بفرسته ...
Iran, Islamic Republic of
بله ايشون پزشك هستند محض اطلاع شما. بد نيست كمي سرچ كنين بعد تعجب كنين!
Iran, Islamic Republic of
د کتر بشاردر سال 1965 در شهر دمشق به دنیا آمد. بشار پس از تمام کردن مدرسه رشته پزشکی در دانشگاه دمشق را انتخاب کرد و در سال 1988 فارغ التحصیل شد و در بیمارستان نظامی مشغول به کار شد. وی سپس در سال 1992 برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و در سال 1994 موفق به اخذ مدرک تخصصی چشم پزشکی گردید. او علاوه بر زبان عربی، به زبان های انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی تسلط دارد.
Iran, Islamic Republic of
خانواده اسد که از اقلیت علوی مذهب می باشند دارای مناصب مختلفی می باشند. فهرست زیر، اسامی تعدادی از افراد شاخص این خانواده بشار اسد است:

اسماء اسد، همسر، دارای نقش سیاسی تأثیرگذار
حافظ اسد، پدر، رئیس جمهور سابق، مرگ در سال 2000
رفعت اسد، عمو، از مقامات نظامی، تبعید به فرانسه پس از سعی در مبادرت به کودتا در سال 1984، تا سال 1998 او مقام تشریفاتی معاونت رئیس جمهور را حفظ نمود.
باسل اسد، برادر، نامزد اصلی برای جانشینی، مرگ در اثر تصادف با ماشین 1994
ماهر اسد، برادر، فرمانده گارد رئیس جمهوری، فرمانده لشکر چهارم زرهی سوریه، عضو کمیته مرکزی حزب بعث خانواده اسد.
Iran, Islamic Republic of
یکی از فرقه‎های شیعه در کشور سوریه. در برخی منابع تاریخی و کتاب‎های ملل و نحل از آنها به عنوان یکی از فرقه‎های غالی یاد شده است. پیدایش این فرقه به قرن سوم هجری برمی‌گردد. محل اصلی سکونت نصیریه در شمال شام بوده است. علویان سوریه در دوره‎های مختلف تاریخی همواره مورد ظلم و ستم دولت‎های سنی مذهب شام قرار می‎گرفتند. شیعی بودن نُصیریه در کنار رویکرد غالیانه برخی از انشعابات این فرقه، تقش مؤثری در افزایش فشار دولت‎ها علیه آنان داشته است. نُصیریه علاوه بر کشور سوریه، در جنوب ترکیه، شمال لبنان و در فلسطین نیز زندگی می‎کنند. آنان در قرن چهاردهم و پانزدهم هجری پس از چندین قرن رنج و بدبختی توانستند به قدرت برسند. بشار اسد رئیس جمهور سوریه از طائفه علویان به شمار می‎رود.
Iran, Islamic Republic of
دکتر؟
سید سجاد
Iran, Islamic Republic of
با سلام، چشم پزشک هستن.
سید سجاد
Iran, Islamic Republic of
با سلام، چشم پزشک هستن.
United States
اسد یکی را میخواهد انجا مفت خرج کند و جوانانش را برای او بدهد
Iran, Islamic Republic of
بوی سوختگیت داره میاد خخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
من آب یخ فرستادم براش
United States
تو يخ فروشى عمو ؟!
United States
تو يخ فروشى عمو ؟!
Iran, Islamic Republic of
اسد سالهای متمادی در خط مقدم مقاومت در برابر آمزیکا و عربستان ایستاد و دست از حمایت ایران و حزب الله برنداشت. سوریه در واقع عمق استراتژیک ایران است و اگر سوریه سقوط می کرد مستقیم به سمت ایران می آمدند. این ها تحلیل نظامی و سیاسی و البته اعترافات داعش و کارشناسان نظامی آمریکا و عربستان است.
امام علی علیه السلام می فرمایند "به خدا سوگند هر ملتی که در درون خانه اش مورد هجوم دشمن قرار گیرد حتما ذلیل خواهد شد"
سلام و درود خدا بر مدافعان حرم
Iran, Islamic Republic of
اینی که نوشتی، اوج تحلیلت از قضیه جنگ های نیابتی بود یا نه ادامه هم داره؟! آخه نه به منبع و هدف جنگ اشاره کردی، نه به هدف ایران از حضور در سوریه. فقط اون وسط، یه نیت خوانی وبلاگکی کردی و رفتی. تحلیلت مثل اخبار شبکه های ضدانقلاب بود.
هاتف
Iran, Islamic Republic of
تا دیروز که می فرمودین ایران با دستور روسیه و موافقت بشار اسد باید سوریه رو ترک کنه واز غیر قابل اعتماد بودن روسیه وسوریه حرف میزدین، حالا که موضع قاطع سوریه رو درباره حزب الله وایران شنیدین می فرماید سوریه یکی رو می خوادکه اونجا مفت خرج کنه؟؟؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
نخیر ایران از ابتدای بحران سوریه اونجا پول و جون داد روسیه بعد از ماجرای کریمه وارد سوریه شد که از برگه سوریه برای خودش بعد از اخراجش از گروهG8 استفاده کنه ایران براساس سیاست خرج کن و هزینه بده و برداشت نکن شرکت کرد در سوریه نه به خواست روسیه هاتف خان
Iran, Islamic Republic of
جالب اینه که اونجایی که نیاز به فداکاری و تلاش بی وقفه برای رسیدن به اهداف نظامه نیرو های نظامی به خوبی عمل می کنند اما برای بهره برداری اقتصادی از اون زحمات کاری از طرف دولت انجام نمیشه
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
خب دوست عزیز اتفاقا بنده هم از اول می دانستم که روسیه به خاطر جریان کریمه و فشار به غربی ها وارد داستان سوریه شد
باضافه اینکه سوریه از قدیم به صورت سنتی جزء اردوگاه شرق (شوروی سابق ) بوده گرچه دنیا تغییرات زیادی کرده و بعد از انقلاب به محور مقاومت پیوست
ولی ما هم معتقد نیستیم که روسیه به خاطر رضای خدا وارد جنگ سوریه شد که بعضی ها به طعنه به ما می گویند "برادر پوتین"
هر کشوری منافع خود را رصد می کند
جمهوری اسلامی هم همینطور .
ما دشمنی را که در حال جنگ با متحد استراتژیکمان است تا بعد از شکست او سراغ ما بیاید نباید فرصت بدهیم و بگوئیم به ما چه
اصلا هدف دشمن ما هستیم و با سوریه به همین دلیل می جنگد که بعد از اشغال سوریه حزب الله لبنان را خلع سلاح کند و بعد به ما بگوید خب جناب جمهوری اسلامی حالا چی میگی
البته منافع ما در سوریه در راستای عمل به قرآن و فرمایشات بزرگان دین مبنی بر ایستادگی در برابر ستمگر و یاری مظلوم می باشد و همخوانی دارد
قرآن کریم می فرماید
ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم
اگر خدا را(دین خدا را) یاری کنید او هم شما را یاری و قدمهای شما را استوار می کند
Iran, Islamic Republic of
سلام خداییش اگه گفته بود ایرانیها باید سوریه رو ترک کنند نمی گفتید ای پولامون و جونامون رفتند عربا بی معرفتند و کذا خواهشا کمی انصاف
Iran, Islamic Republic of
سلام نه خدا رو شکر میکردیم که مجبور به هزینه کرد برای سوریه نیستیم و پرچممون و آتیش نمیزنن تو سوریه و فحشمون نمیدن
Iran, Islamic Republic of
دروغ پردازی جالبیه ما که در سوریه چنین چیزی ندیدیم جز سپاسگزاری و احترام
United States
از قاب سیمای میلی چیز ی جز سپاسگذاری ندیدی وگرنه میدیدی برای کسی که خودش و به خواب زده هیچ توجیهی کافی نیست
Iran, Islamic Republic of
بنده به سوریه و لبنان و عراق سفر کرده ام مردم این کشورها دیدگاه مثبتی به ایران و ایرانیان دارند و بسیار به ما احترام می گذارند.
Iran, Islamic Republic of
تو نرو
United States
با پول کی شما میرید ؟ من که ۱۰۰% نمیرم ولی پول مردم را هم نبرید . بابا این سرمایه و این پول ارث پدری کسی نیست برای همین مردم باید خرج بشه
Iran, Islamic Republic of
باقالی، این پول داره واسه امنیت مردم خرج میشه دیگه
Iran, Islamic Republic of
خوب به دوستانتون توموساد بگین دست از سر مردم سوریه و ایران بردارن و الا سوختگی های عمیق تری در راه است. عزیز نوآموز زبان فارسی در موساد فیلمت را همه دیده اند.
آدمیزاد
Colombia
شبکه" بلومبرگ " که این نوشتار از آورده شده ، یک رسانه آمریکایی دست راستی بشدت ضد ایرانی و ضد روس است
Turkmenistan
روسها با دیپلماسی و تلاش مخلصانه سردار قاسم سلیمانی به جبهه مقاومت پیوست و با خیانت برخی ... در حال جدا شدن از محور مقاومت است !! مراقب باشید به این روند که خواست آمریکای جهانخوار و اسرائیل اشغالگر و انگلیس مارموز است کمک نکنید . حفظ روسیه در جبهه مقاومت به نفع جبهه حق و به ضرر جبهه کفر و نفاق است .
Iran, Islamic Republic of
كدوم جبهه مقاومت بابا ... مگه كدخدا روسيه بي شخصيته خودش را همسطح سوريه و حماس و حزب الله بدونه ... استعمارگره و فعلا زبانش نرمه خواسته هاش براورده نشه مشت آهنينش رو رو ميكنه
Iran, Islamic Republic of
پیداست خیلی سوختین
هاشمی :نه شرقی نه غربی
Iran, Islamic Republic of
روسیه غلط کرده که کدخداست و غلط کرده اند کسانی که فکر می کنند ما روسیه را کدخدا می دانیم
این شما هستید که آمریکا را کدخدا می دانید
ما معتقدیم که نباید زیر بار هیچ کدخدائی رفت
و مردم هر کشوری باید خود سرنوشت خود را تعیین کنند
این از کوتاه فکری شماست که چون خودتان قائل به کدخدائی آمریکا هستید و ما این را نمی پذیریم فکر می کنید ما روسیه را کدخدا می دانیم
شعار ما از اول انقلاب نه شرقی نه غربی بوده و هست و خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
ببرید آنتالیا و دبی و تورنتو و لندن خرج کنید تا امثال این عزیز اطمینان یابند پول مملکت، حلالا طیبا طاهرا خرج هرزگی خالص شده و دلشان آرامش یابد.
Iran, Islamic Republic of
یه مرد در بین خیلی از عرب های نامرد
Turkmenistan
از ابتدای انقلاب تا کنون ده ها قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شده است بر علیه ملت ایران حتی یکی از این قطعنامه ها توسط انگلیس و فرانسه و آمریکا به نفع ایران وتو نشد !! اما روسها تا حالا بارها قطعنامه های سازمان ملل را که بر علیه ایران بوده وتو کرده و ده ها قطعنامه را هم به نفع ملت ایران دول غربی را مجبور کرده تلطیف کنند . خدا وکیلی تا کنون چه خدمتی به روسها کردیم و چه خوش خدمتی های مجانی برای غرب ؟؟؟!!! آیا جا دارد نتانیاهو برود مسکو و بگوید ایرانی ها شما را اوسکول کردند ؟؟! ایران قبل از انقلاب متحد رسمی غرب بود پس از انقلاب هم توسط غرب گراها اداره میشد اما ما همیشه توقع کارهای سخت را از روسها داریم . نیروگاه اتمی بسازند تکنولوژی موشکی بدهند در مقابل زبان مدارسمان انگلیسی زبان وزیر خارجه مان انگلیسی ما ایرانی ها ذاتا غربگراییم ...
Iran, Islamic Republic of
نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
United States
فعلا شدیم نوکر روسها
محمد
این حرف شما یک واقعیته
Iran, Islamic Republic of
پیش از شروع فاز اول براندازی در سوریه،
که با ترور شیعیان و اهل سنت توسط عناصر فتنه گر و انداختن دروغین این کشتارها به گردن طرف مقابل همراه بود

شبکه الجزیره، رسانه دولتی قطر (یکی از حامیان تروریست های النصره که بیشتر متشکل از تکفیری های خود سوریه بود (داعش مورد حمایت امریکا، عربستان و امارات بوده هست))
بشار اسد را نه تنها در خود سوریه، بلکه در تمام کشورهای عربی، محبوب ترین رهبر عربی معرفی می کرد و این امر بر اساس نظرسنجی هایی در سوریه و تمام کشورهای عربی انجام می شد
یعنی بر اساس اقاریر چند سال گذشته دشمن بشار اسد، یعنی قطر و شبکه الجزیره، بشار اسد بعد از فروکش کردن جنگ های مستقیم اسراییل با لبنان و فلسطین
بالاتر از نصرالله خالد مشعل و احمدی نژاد قرار گرفته بود

زمانی که قرار به بریدن دست ایران در منطقه شد،

بشار اسد، محبوب شماره یک مردم تمام کشورهای عرب، یک جلاد خونخوار معرفی شد

همان دکتر بشارالاسد هفته قبل ...

جالب اینجاست
قطر، نزدیک به جریان اخوان المسلمین است که اصطکاک دیرینه ای با ناصری ها و سوسیالیست هایی مثل اسد دارد
و اقرار به محبوبیت اسد بر اساس نظرسنجی های ماهانه، علی رغم این رقابت دیرینه و اصطکاک ها بوده است که منتج به هزینه های میلیاردها دلاری قطر برای سرنگونی و کشتن اسد شده است
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
حالا هر...پزشکی هستن جای خود ولی جالبه که بااحتساب دوران پدرش قریب به پنجاه ساله درکشور سوریه حکومت میکنن...