پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱۶
امیر پوردستان:

ما می‌دانیم در پایگاه‌های اردن امارات، قطر و عربستان چه چیزهایی وجود دارد

پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 614829
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: امروز نیروهای مسلح تمام تحرکات دشمن را رصد می‌کند و از یک‌ اشراف اطلاعاتی خوب برخوردار هستند.
ما می‌دانیم در پایگاه‌های اردن امارات، قطر و عربستان چه چیزهایی وجود دارد
به گزارش جهان نيوز، امیر احمدرضا پوردستان رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مراسم بزرگداشت حماسه سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر طی سخنانی اظهار داشت: پیروز انقلاب اسلامی برای آمریکایی‌ها یکی شوک سیاسی بود‌ که آنها  را گیج کرد و تمامی معادلات آنها را به هم زد.

و‌ی افزود: قبل از انقلاب کشور ما یکی‌از همپیمانان اصلی آمریکا بود. کشور ما در شمال آبراه خلیج فارس قرار داشت و از این طریق می‌توانستند به هر کشوری که می‌خواستند فشار بیاورند. از طریف دیگر ما با شوروی هم مرز بودیم و اگر آنها می‌خواستند به شوروی ضربه بزنند از طریق ایران می‌توانست این کار را بکند. همچنین کشور ما جبهه جلویی ناتو بود تا جلوی نفوذ شوروی را بگیرد.

امیر پور دستان ادامه داد: با شر‌وع انقلاب این مزیت از آمریکا گرفته شد و معلوم است که خودشان را به در و دیوا بزنند تا این مزیت‌ها را دوباره بدست آورند. انقلاب اسلامی یک ادبیات با خود آورده بود و آنها می‌دانستد این ادبیات در مرزهای ایران محصور نمی‌ماند و آمریکایی‌ها می ترسیدند  که این ادبیات در بیرون ایران توسعه یابد و برای همین توطئه های خود برای براندازی را اجرا کردند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش تصریح کرد: ابتدا ما را محاصره اقتصادی کردند و بعد هم چندین کودتای نظامی و سیاسی را سازماندهی کردند و سپس ناامنی‌‌های گسترده‌ای در ایران ایجاد کردند اما ملت بزرگ ایران با صبر‌ و پایداری این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشتند. پس از این مرحله آنها صدام را تجهیز کردند تا به ایران حمله کند و پاداش کار او را الحاق استان خوزستان به عراق قرا دادند. جنگ زمانی بر ما تحمیل شد که عمده نیروهای ما درگیر مبارزه با ضد انقلاب در کردستان بودند و سیاسیت‌های غلط دولت بنی صدر باعث شده بود تا در کشور دو قطبی به وجود آید. 

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی شرق و غرب و دولت های مرتجع منطقه از صدام حمایت می‌کردند گفت: این امر موجب شد تا دشمن بتواند بخش هایی از کشور ما را جدا کند اما هدایت‌های حضرت امام موجب شد تا دفاع همه جانبه مبتنی بر استفاده از تمام ظرفیت های کشور شکل بگیرد و ارتش و سپاه سازمان عملیاتی خود را پیدا کنند و در عملیات های موفقی بخش هایی از خاک کشورمان را آزاد کنند اما هنوز خرمشهر آزاد نشده بود.

امیر پوردستان با بیان اینکه دشمن اقدامات مهمی برای جلوگیری از فتح خرمشهر انجام داده بود تصریح کرد: اما فرماندهان ما عزم خود را برای آزادی خرمشهر جزم کرده بودند و 22 روز طول کشید تا ما به پشت در‌وازه های خرمشهر برسیم.

رییس‌ مرکز‌ مطالعات راهبردی ارتش تاکید کرد: ما خرمشهر  را با ایمان به خدا ‌و اطاعت از ولایت و همدلی و‌ یکپارچگی و صبر و مقاومت فتح کردیم و در ادامه مسیر انقلاب هم باید از همین فرمول استفاده کنیم. ما با جلوه‌های جدیدی از تحریم مواجه هستیم و باید متناسب با تهدیدات آمادگی خود را افزایش دهیم و‌ ظرفیت‌های جدید دفاعی ایجاد کنیم. امروز دشمن با ادبیاتی صحبت می‌کند که زیبنده خودش است.

وی افزود: امروز نیروهای مسلح تمام تحرکات دشمن را رصد می‌کند و از یک‌ اشراف اطلاعاتی خوب برخوردار هستند. ما می‌دانیم در پایگاه‌های اردن امارت، قطر و عربستان چه چیزهایی وجود دارد و تعداد شناورهایی که دشمنان در خلیج فارس دارند را می‌دانیم و حتی رفتارشناسی دشمن را هم‌ می‌دانیم. ما هیچ‌گاه شروع کننده تجاوز نخواهیم‌ بود اما اگر تهدیدی چهره عملی به خود بگیرد در هر جایی که باشد برای جبران آن اقدام می‌کنیم. ما دنبال تسلط بر جغرافیای خارج از کشورمان نیستیم اما این بدان معنا نیست که در جهت افزایش اقتدار دفاعی خودمان گام برنداریم. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دلواپس
Iran, Islamic Republic of
امیر خواهشا روح برجام را بر هم نزن.
با این صحبتها خاطر آقایان را مکدر نکنید و بر پیکر مرده برجام نافرجام لگد نزنید اینها هنوز منتظرند این برجام مرده از زمین بلند شود و کدخدایشان معجزه کند.
مواظب جریانسازی دشمن در فضای مجازی باشیم
Germany
هموطن عزیز و گرامی
نماز و روزه شما قبول احدیت
پیشنهاد می کنم که در اینترنت جستجو بفرمائید و ملاحظه کنید که چه فضـــــــــــــــــــــاسازی دروغین در باره این مواردی که شما مطرح کردید وجود دارد که بسیاری از اینها از اساس دورغ است.
یک نمونه درباره عراق :::: ما در جنگ 8 ساله با عوامل رژیم بعث جنگیدیم و الا بسیاری از شیعیان عراق در این جنگ به کمک ما آمدند. مثلا تعدادی از خلبـــــــــــــــــانان عراقی که شیعه و دلبسته به انقلاب اسلامی بودند، به خاطر جلوگیری از قتل و عام مردم ایران، بمب های خود را در بیایان ها فرو می ریختند و تا مدت ها این روال ادامه داشت و متاسفانه با یک سهل انگاری، موضوع لو رفت و مقامات بعث عراق از این جریان مطلع شدند و به بدترین شکل ایشان را اعدام کردند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ممنون از جهان سانسور بابت سانسور نظر بنده . مغز مردم رو که نمیتونی سانسور کنی . میتونی ؟ اندکی تفکر بهتر از صدسال خودن این جور کامنتها .
Iran, Islamic Republic of
اینجور حرفا فقط باعث میشه فشارها بر ایران بخاطر برنامه موشکی زیاد بشه
United States
اشراف اطلاعاتی اسرائیل بیشتره فکرمیکنید اسرائیل چطور انقدر دقیق پایگاههای ایران در سوریه رو زد
کسانی که دبنال بهانه برای حلمه سیاسی به ایران هستند بله البته آنها سوء استفاده می کنند


ولی دوستان ما هم دلگرم می شوند .
بله ما دوستانی داریم که باید حفظ شان کنیم
Iran, Islamic Republic of
منم میدونم چی هست ! کلی سلاح که برای جنگ با ایران آماده شده .
Iran, Islamic Republic of
فردا اشراف اطلاعاتی براتون نمیجنگه. تجهیزاته که ایران نداره.
حسبن
Iran, Islamic Republic of
بدبخت از هیچ جا بیخبر اگر این طور نبود که حالا سرنوشتت مثل عراق وسوریه افغانستان وخیلی جاه های دیگر بود .بهتره یه کم چشم و گوشتون وباز کنید وگر نه باید ابن حسرت رابه گور ببرید که کسی بتونه به ایران حمله یا تعرض کند
United States
چرا بدبخت ؟ چرا ما را فقط با عراق و افغانستان مقایسه می کنی ؟ ما کی مثل عراق و افغانستان بودیم در تاریخ ؟ شما مشکلتون این هست که تاریخ دنیا را اشتباه گرفتید . اقای عزیز دیگه دوران روزنامه کیهان و دروغ گذاشته الان با یک فیلتر شکن و یک اینترنت تمام اخبار دنیا را می گیری.
علی
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل چی؟؟؟ داخل پایگاههای اسرائیل چه خبره؟؟؟!
فعلا که اسرائیل هر غلطی که خواسته کرده!!!
Iran, Islamic Republic of
صاحبنظران علوم نظامی این را خوب می دانندکه در هرجنگی حرف اول را اطلاعات دقیق راجع به توانائی ها و موقعیت دشمن می زند
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
حرف اول را در هر عملیات نظامی اطلاعات دقیق از شرایط و امکانات و موقعیت دشمن ، می زند
بدون داشتن اطلاعات کامل نمی توان جنگید و این موضوع مورد قبول و تاکید صاحبنظران و اساتید دانشگاههای علوم نظامی می باشد
United States
طرف جوری به بشاراسد گفت «ایران آماده است تا توانایی‌های اقتصادی و صنعتی خود را برای بازسازی سوریه به کار بگیرد» که خرمشهر از خنده پخش زمین شد!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مهندسان ایران در سد سازی ساخت کارخانه های سیمان و خانه سازی صنعتی و خیلی موارد دیگر مهارت کامل دارند و این رشته ها در ایران بومی شده است
حال اگر غرب باوران نمی خواهند این را بفهمند به خودشان مربوط است
و ما در کشور های آسیای میانه سالهاست قراردادهای سد سازی بسته و اجرا کرده ایم
کمی در اینترنت تحقیق کنی متوجه می شوی