پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

افزایش ۳ برابر کسری بودجه آمریکا در ۱۰سال آینده

چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب: 614659
یکی از بزرگترین بانک‌های آمریکایی هشدار داد: رشد فزاینده بدهی عمومی آمریکا امنیت اقتصادی این کشور را در آینده تهدید می‌کند.
افزایش ۳ برابر کسری بودجه آمریکا در ۱۰سال آینده
به گزارش جهان نيوز به نقل از راشاتودی، بانک گلدمن ساکس آمریکا هشدار داد: رشد روزافزودن بدهی آمریکا یکی از اصلی‌ترین تهدیدها علیه اقتصاد این کشور در آینده است. 
جان هات زوس کارشناس ارشد اقتصادی این بانک پیش‌بینی کرده است که کسری بودجه آمریکا از 825 میلیارد دلار کنونی معادل 4.1 درصد توید ناخالص داخلی به 1.25 تریلیون دلار معادن 5.5 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2021 خواهد رسید. 

وی همچنین پیش‌بینی کرده است میزان کسری بودجه در آمریکا درطی 10 سال به 2.05 تریلیون دلار معادل 7 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد رسید. 
هات زوس آورده است: افزایش کسری بودجه و بالا رفتن سطح بدهی عمومی احتمالا به افزایش نرخ بهره و بالا رفتن بیشتر کسری بودجه در این کشور منجر خواهد شد. 

این کارشناس اقتصادی معتقد است در حالی که ما اعتقادی به خطرات موجود در ناتوانی آمریکا در استقراض یا بازپرداخت آنها نداریم افزایش سطح بدهی عمومی می‌تواند پیش از آنکه به یک تهدید بزرگ تبدیل شود سه فرجام در پی داشته باشد.  

دفتر بودجه کنگره آمریکا اعلام کرد: در صورتی که کنگره قانون کاهش مالیا‌ت‌ها را تمدید کند حجم بدهی‌های عمومی آمریکا به چیزی برابر با میزان تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش خواهد یافت که این مساله از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون بی‌سابقه بوده است.  

بنا به اعلام دفتر بودجه کنگره انتظار می‌رود با توجه به اجرای برخی سیاست‌های محرک اقتصادی در آمریکا نرخ رشد اقتصادی این کشور طی سال جاری به بیش از 3 درصد افزایش یابد با این اوصاف پیش‌بینی می‌شود نرخ بدهی عمومی در آمریکا طی 10 سال آینده به 28.7 تریلیون دلار افزایش یابد. 
هات زوس افزود: این احتمال وجود دارد در رکود اقتصادی آینده نمایندگان کنگره آمریکا به دلیل حجم بالای کسری بودجه به اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی رای ندهند. 

کارشناسان گلدمن ساکس در گزارش خود آورده‌اند حتی اگر حجم بالای کسری بودجه و بدهی آمریکا دست نمایندگان کنگره را در تصویب سیاست‌های محرک اقتصادی در رکود آتی نبندد تمایلات سیاسی برای ثابت نگه داشتن سطح بدهی‌ها می‌تواند از بهبود رشد اقتصادی در دوران پس از رکود جلوگیری کند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ترامپ
Iran, Islamic Republic of
جای نگرانی نیست!، وهابیون احمق جبران میکنند!!!