شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

فقر، مهمترین تهدید خانواده زندانیان است

چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 614648
مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز می‌گوید به طور کلی فقر که موجب تنگدستی و وقوع جرم می‌شود، مهمترین چالش خانواده زندانیان است.
فقر، مهمترین تهدید خانواده زندانیان است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مهران منتظر درباره اقدامات این نهاد برای حمایت از خانواده زندانیان نیازمند اظهار کرد: انجمن حمایت بسته‌های حمایتی خود را در قالب مشاوره‌های حقوقی و روان‌شناسی و حمایت مادی و سرکشی از منازل و تشخیص نوع نیاز خانواده‌ها ارائه می‌کند.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز افزود: اگر وضعیت خانواده زندانیان شناسایی شده، خیلی وخیم باشد، به کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی می‌شوند تا تحت پوشش خدمات این نهاد قرار گیرند.

منتظر با بیان اینکه در این بسته‌ها توانمندسازی خانواده‌ها مطرح است گفت: در بحث توانمندسازی خانواده زندانیان، کار در خانه را مدنظر قرار دادیم و در این حوزه، پیش از آن که خانواده شروع به فعالیت و کار کنند، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای لازم را می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت برای تولیدات خانواده زندانیان بازار کار فراهم می‌کند بیان کرد: هر جایی که جشنواره یا نمایشگاهی باشد، انجمن حمایت غرفه‌ای را در اختیار گرفته و محصولات و تولیدات خانواده زندانیان را عرضه می‌کند. در ماه مبارک رمضان امسال نیز در بوستان گفت‌وگو یک غرفه بزرگ را به عرضه تولیدات خانواده زندانیان اختصاص دادیم؛ سال گذشته در باغ موزه قصر این اتفاق افتاد که بیش از 150 خانواده برای فروش محصولات و تولیدات خود مشارکت داشتند.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز همچنین به برگزاری دوره‌های آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه خانواده زندانیان نیازمند اشاره کرد و افزود:  در همین راستا از 3-2 سال پیش برگزاری دوره‌های ویژه خانواده زندانیان برای پیشگیری از آسیب‌‌هایی همچون طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی در دستور کار قرار دادیم.

منتظر با بیان اینکه به صورت ادواری، سالانه 20 تا 25 هزار خانواده زندانی، تحت پوشش حمایت‌ها و خدمات انجمن حمایت قرار می‌گیرند گفت: تقریباً همه خانواده‌های زندانیان نیازمند تحت پوشش بسته‌های حمایتی انجمن قرار دارند اما خانواده‌هایی که وضعیت وخیم‌تری دارند، کمک هزینه معیشتی ماهانه 150 تا 300 هزار تومان دریافت می‌‌کنند که این مبلغ در اصل یک کمک هزینه معیشتی اورژانسی است.

وی به شناسایی فرزندان محصل زندانیان اشاره کرد و افزود: هم اکنون یک هزار و 200 فرزند زندانیان تحت پوشش خدمت آموزشی انجمن حمایت قرار دارند و در همین راستا در ابتدای سال تحصیلی جاری، به هر دانش‌آموز 150 هزار تومان کمک هزینه تحصیلی داده شد.

منتظر ادامه داد: برای افزایش انگیزه تحصیلی این دانش‌آموزان، فراخوان داده بودیم در صورت کسب رتبه‌های برتر در ترم اول تحصیلی، از دانش‌آموزان برتر تجلیل می‌شود که در این راستا، 218 دانش آموز در مقاطع ابتدایی و دبیرستان و دانشگاه کارنامه خود را ارائه کردند و طی مراسمی مورد تجلیل قرار گرفتند.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیازمند در پایان گفت: در مجموع، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق ارتقای تربیت اسلامی و ارتقای سطح دینی و معرفتی خانواده زندانیان نیازمند، در دستور کار انجمن حمایت قرار دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *