سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
سعد الحریری:

حزب‌الله تحریم شود دولت سریعتر تشکیل می‌شود

چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 614632
نخست وزیر لبنان اعلام کرد که تحریم‌های اعمال شده ضد حزب‌الله احتمالا باعث تسریع در روند تشکیل دولت لبنان می‌گردد.
حزب‌الله تحریم شود دولت سریعتر تشکیل می‌شود
 
به گزارش جهان نيوز، سعد حریری نخست وزیر لبنان گفت شد که تحریم‌های اعمال شده ضد حزب الله از سوی عربستان و آمریکا احتمالا باعث تسریع در روند تشکیل دولت جدید خواهد شد.

حریری که دومین دوره نخست وزیری وی در لبنان امروز به پایان رسیده، در اظهاراتی از بیروت اعلام کرد که تصمیم لازم برای تسریع در روند تشکیل دولت جدید گرفته شده و تحریم‌های اعمال شده ضد حزب الله نه تنها نمی‌تواند در روند تشکیل دولت مانع‌تراشی کند، بلکه احتمالا تاثیر مثبت در این روند داشته باشند و باعث تسریع در روند تشکیل دولت جدید شود.

نتایج انتخابات پارلمانی انجام شده در اوایل ماه جاری در لبنان حاکی از بالا رفتن تعداد کرسی‌های حزب‌الله و جنبش امل بود. اما جریان المستقبل حدود 13 کرسی پارلمانی خود را از دست داد.

چند روز پیش نیز آمریکا و عربستان سعودی اعلام کردند که مجموعه‌ای از تحریم‌ها را ضد سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله و 9 تن از شخصیت‌های رهبری این حزب و تعدادی از موسسات لبنانی وابسته به حزب الله اعمال کرده‌اند. این اقدام آمریکا و عربستان برای تاثیرگذاری در روند تقسیم پست های وزارتی صورت گرفته و آمریکا و عربستان با این اقدام می‌خواهند پیروزی حزب الله در انتخابات را تحت الشعاع قرار دهند.

در همین رابطه روزنامه الجمهوریه براساس اطلاعات خود نوشت: یک مسئول آمریکایی از لبنان خواسته است تا از وزیر کردن افراد وابسته به حزب‌الله در وزارتخانه‌هایی که ممکن است با دولت آمریکا تعامل کاری داشته باشند - یعنی وزارتخانه‌های خارجه، دفاع، دارایی یا هر وزارتخانه لبنانی دیگری که روابطی با دولت آمریکا دارد- خودداری کند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *