جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۲۶
وقتی مرجع تایید جاسوس بودن عوض می‌شود

ادامه پروژه تطهیر جاسوسان در روزنامه دولت/ چه کسی به این همه شبهه پاسخ می‌دهد؟ +تصاویر

چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 614515
روزنامه دولتی ایران برای تطهیر جاسوسانی که محیط زیست را پوششی برای کار خود قرار دادند دست به کار شد و این افراد را بی گناه خواند!
ادامه پروژه تطهیر جاسوسان در روزنامه دولت/ چه کسی به این همه شبهه پاسخ می‌دهد؟ +تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز: روزنامه دولتی ایران در تیتر یک امروز خود نوشت: « هیأت تحقیق دولت متشکل از وزیران دادگستری، کشور، اطلاعات و معاون حقوقی ریاست جمهوری پس از بررسی وضعیت فعالان بازداشت شده محیط‌‌زیستی‌ به این نتیجه رسید که این افراد بی دلیل در بازداشت به سر می‌برند و باید بزودی آزاد شوند.»

در این زمینه بیان شده است: « این هیأت چهار نفره به این نتیجه رسیده‌اند که این افراد بازداشت شده بدون اینکه کاری انجام داده باشند در بازداشت به سر می‌برند و قاعدتاً باید بزودی آزاد شوند.»

«عیسی کلانتری» رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست همچنین گفت: « وزارت اطلاعات نیز به این نتیجه رسیده است که هیچ مدرکی دال بر جاسوسی آنان وجود ندارد. به گفته کلانتری هیچ سندی دال بر واقعیت این تهمت‌ها بر این افراد بازداشت شده وجود ندارد.»
 

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس نیز که در این مراسم حاضر بود، در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت فعالان محیط‌ زیست بازداشت شده اظهار داشت: «مجلس پیگیر موضوع است و برای پیگیری‌های بیشتر از مراجع مربوط درخواست دریافت اطلاعات کافی کرده است.»

کلانتری در حالی از بی گناهی محرز فعالان محیط زیست سخن می گوید که قوه قضائیه بارها مطرح کرده است که مرجع قضاوت درباره این موارد این دستگاه است، نه دیگران و البته شبهات زیادی در این خصوص وجود دارد که بایستی شفاف سازی شود.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه بارها اخباری را از افراد و اتهاماتشان در اختیار رسانه های جمعی قرار داده، که گفته شده محیط زیست راپوششی برای کار خود قرار داده بودند.


پرونده این به اصطلاح فعالان محیط زیست در زمینه جاسوسی بسیار گسترده و همینطور پیچیده است. در این پرونده از خودکشی گرفته تا فرار از کشور و همچنین حیوان آزاری دیده می شود. همه این موارد سئوالات بسیاری را به وجود می آورد که باید به آن پاسخ داد. چرا فردی بی گناه در زندان خودکشی می کند، فرد دیگری که متهم به جاسوسی است، از کشور فرار می کند و شخص دیگر که به عنوان فعال محیط زیست فعالیت می کند، دست به حیوان آزاری و قوچ آزاری به طرزی فجیع می‌زند که حتی دیدن این تصاویر دلخراش آنقدر دل انسان را به هم می زند که بر انسان بودن چنین فردی تردید می کند.
 

سخنگوی قوه قضاییه درباره انتشار کلیپ حیوان آزاری در روزهای اخیر گفت: « واقعاً نمی‌دانم درباره این دسته افراد چه بگویم. اگر منظورتان کلیپ آزار قوچ است که روزهای اخیر منتشر شده، یکی از آن افراد در همین پرونده موسوم به محیط زیست دستگیر شده است.»

وی می افزاید: «یکی از افرادی که در فیلم قوچ آزاری اخیرا تصویرش منتشر شده مرتبط با پرونده کاووس سید امامی بوده و در حال حاضر در بازداشت است».

در این حیطه، قوه قضائیه درحالی که بیان می کند، «اینکه می گویند مرجع تشخیص جاسوسی، وزارت اطلاعات است حرف غلطی است» مطرح می کند این دستگاه  (وزارت اطلاعات) در خروج معاون محیط زیست کشور که متهم به جاسوسی بود اثرگذار بوده است.
 

در همین رابطه، محسنی اژه ای می گوید: « معاون ذی ربط وزارت اطلاعات در ٣٠ بهمن ٩٦ تقاضای رسمی می کند از دادستان که این فرد رفع ممنوع الخروجی شود و پس از آن این فرد قانونی از کشور خارج می شود.»

بنابراین مواد زیادی در خصوص این پرونده مطرح می شود که بایستی به آن پاسخ داده شود. اما به نظر می رسد یک بازی سیاسی در حوزه امنیتی در حال شکل گیری است. اختلافات قوه قضائیه و وزارت اطلاعات در این زمینه قابل تامل است. این اختلافات در جرم جاسوسی «عبدالرسول دری اصفهانی» که قوه قضائیه بیان کرد با مدرک وی را محکوم کرده است، نیز وجود داشت و وزارت اطلاعات وی را جاسوس نمی دانست.


در حوزه دوتابعیتی ها نیز با اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارشی را درباره دوتابعیتی ها مطرح کرده وزارت اطلاعات مطرح می کند که دولت دوتابعیتی در خود ندارد. هرچند با فرار کاوه مدنی از کشور که معاون و مدیر محیط زیست کشور بود، این سئوال مطرح شد که چگونه دولت مدیر دوتابعیتی ندارد؟ به هر جهت موضوع جاسوسی فراتر از مسائل سیاسی است و به نظر می رسد در این حیطه بایستی دقت نظر بیشتری برای موضع گیری انجام شود. حوزه محیط زیست هم با مشکلاتی که به حیات آینده کشورمان بستگی دارد، به هیچ وجه برنمی تابد که اینگونه سیاسی با آن برخورد شود. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بالاخره دوست انست که گیرد دست دوست! افتاد؟؟؟!
هوای همدیگر رو باید داشته باشند که بقیه شون هم لو نرن وازنون خوردن نیفتند.
Iran, Islamic Republic of
جاسوس یعنی دشمن در نقاب دوست

این همون نفاقه در ادبیات دینی

ایادی دشمن در داخل همینا هستند

بایدم دفاع کنند
Iran, Islamic Republic of
جیگرم سوخت از اون عکس حیوان آزاری این ناانسان. خدا لعنت کنه. انسان هم نیستی چه برسه به مسلمان.
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله قوه قضاییه این جاسوس حیوان آزار رو به اشد مجازات محکوم نماید تا درس عبرت بقیه جاسوسان باشد.
Iran, Islamic Republic of
مملکت چه خبره؟
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم جاسوس هستند یا خیر اما می دانم که عده ای بدون اطلاع از پرونده های متشکله برای این افراد فقط تطهیر می فرمایند پس ضابط قضایی،پرونده،دادگاه،قاضی،وکیل،دادگاه تجدید نظر و قانون برای چیست؟؛برای اینکه دلبستگان دنیای سیاست بدون اطلاع حرف نزنند.
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا اینها کسی را جاسوس می دانند که اصولگرا باشد و در بین اصلاح طلبان نفوذ کرده باشد
Iran, Islamic Republic of
بخوبی یادم هست دور دوم ریاست جمهوری خاتمی هم این اتفاقات تو کشور بود. همین گسترده گی و زیاد بودن اخبارهای اینچنین مردم رو انقدر از اصلاحات ناراضی کرد که رفتن به سمت انتخاب احمدی نژاد.
Romania
هر چه هم شما قلم به مزدها که شرف و ایمان خود را به دنیا فروخته اید زور بزنید جاسوس بودن استاد دانشگاه امام صادق علیه السلام ثابت نمی شود کاش کمی مردانگی و اخلاق داشتید اگر دین ندارید
Iran, Islamic Republic of
اگر جاسوس نیستن چرا از کشور متواری می شوند و یا خودکشی می کنند ؟!
Iran, Islamic Republic of
اگر مفت حرف زدن هست من هم می گویم استاد دانشگاه امام صادق علیه السلام خودکشی نمی کند.
برو بابا ریگی به کفش اش نبود چرا خودکشی کرد.
Iran, Islamic Republic of
کاشکی شما هم کمی منطق داشتید به جای قبیله پرستی به روش جاهلیت عرب.
Iran, Islamic Republic of
عزیزم،بنی صدر در مقام ریاست جمهوری جاسوس بود.
Iran, Islamic Republic of
جاسوس، یعنی کسی که نمیدانید نفوذی دشمن است. وقتی نمیدانید، ممکن است استاد دانشگاه هم بشود. ...
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
چی میگی ؟
عموی پیامبر یعنی ابولهب هم دشمن سرسخت ایشان بود
همسر امام حسن (ع) هم نفوذی معاویه و قاتل امام شد
و همچنین همسر امام جواد (ع) یعنی ام الفضل
همسران پیامبران نوح و لوط نیز
حالا استاد دانشگاه امام صادق بودن برای شما شد ملاک پاکی؟!!!!
تاریخ اسلام مملو از وجود نفوذی هاست
Iran, Islamic Republic of
چرا ؟ خود کشی کرد؟باید می ایستاد مقاومت میکرده دانشگاه محل تحصیل وتدریس است نه سازمان ضد جاسوسی
Iran, Islamic Republic of
از دید نفوذی ها، نفوذی های دیگر رفیق و بی گناه محسوب می شوند
Iran, Islamic Republic of
اگر نظر قوه قضائیه را مشرقیان قبول دارند پس نظر این قوه در مورد رئیس جمهور محبوبتان مردمی نژاد و باندش هم باید قبول داشته باشید. در غیر این صورت از انها حمایت نکنید
حامد
Iran, Islamic Republic of
در همین روزنامه هم جاسوس وجود داره. حامیان جاسوسان بعید نیست خودشان هم جاسوس و همدست این افراد باشند. این افراد باید توسط دستگاه های امنیتی بازجویی شوند.
ضعف در دستگاه امنیتی وزارت اطلاعات و سیاسی و جناجی شدن صد در صد آن باعث نفوذ داعش و ورود آنها به ساختمان مجلس و اتفاقاتی مانند ناآرامی های دی ماه سال گذشته و کازرون شد. ...
Iran, Islamic Republic of
آقا من هم مثل شما ميخوام قبول كنم ايشون جاسوس بودند
لطفا يك دليل فقط يك دليل براي اين حرفتون بياريد
اميدوارم فيلم رقص ايشون در مالزي يا راديو سر چوب ماهيگري نباشه :))
Iran, Islamic Republic of
اگر جاسوس نبود چرا خودکشی کرد ؟ آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است .
Iran, Islamic Republic of
باید دلیل طبق میل شما باشه !!!
نه طبق تحقیق قاضی پرونده
United States
چون با شما هستند جاسوس نیستند اگر با احمدی نژاد بودن جاسوس بودن
United States
وقتی برجام باغ گلابی بشه و معضل آب مملکت رو هم حل بکنه، کلانتری هم قاضی القضات هست...
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
ننگ با رنگ پاک نمی شود....
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
با سلام
وقتی این اخبارها را آدم می خونه واقعا دلش به درد میاد که چرا تو مملکتش به هر شکلی یه عده تلاش می کنند تا هر طوری می تونند ضربه‌ای به مملکت بزنند
. حالا یه بار با جاسوسی در طی مذاکرات هسته ای، یه بار با جاسوسی در حوزه مسئله سیاسی، یه بار با جاسوسی در حوزه فرهنگی، یه بار با فتنه انگیزی و به جان مردم افتادن. به این آقایون بگید چقدر دیگه باید اسناد جاسوسی این جاسوسان را به مردم بگند تا شما باور کنید اینها جاسوس بودند. نکنه تعریفشون از جاسوس چیز دیگه ای هست که ما نمی دانیم!! ...