چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

فرانسه: توافق هسته‌ای با ایران نمرده است

چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 614508
وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه ضمن انتقاد از مواضع دولت آمریکا در قبال توافق هسته‌ای برجام گفت که این توافق نمرده است.
فرانسه: توافق هسته‌ای با ایران نمرده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه روز چهارشنبه گفت که رویکرد آمریکا در قبال ایران کمکی به گفت وگو با تهران نخواهد کرد. او همچنین مدعی شده که این رویکرد به تقویت جایگاه، کسانی که به گفته وی «تندروها در ایران» خوانده شده‌اند منجر خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «لودریان» گفت: «ما با این روش مخالفیم زیرا این مجموعه از تحریم‌ها که قرار است علیه ایران اعمال شوند، گفت‌وگو را تقویت نخواهند کرد، بلکه بر عکس محافظه‌کاران را تقویت و رئیس‌جمهور روحانی را تضعیف خواهد کرد. این موضع‌گیری، ممکن است منطقه را هم بیشتر به خطر بیندازد.»

وزیر خارجه فرانسه خاطرنشان کرد پاریس علی‌رغم اینکه با مواضع آمریکا درباره فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران موافق است به اجرای توافق هسته‌ای با ایران ادامه خواهد داد.«لودریان» در بخش دیگری از اظهاراتش با توجه به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای «برجام»، گفت که این توافق، نمرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه درباره وضعیت سوریه هم اظهار نظر کرد و گفت به نفع روسیه نیست که اوضاع فعلی در
سوریه را حفظ کند. او گفت: «ما باید با هم برای رسیدن به یک راه حل جمعی در خصوص بحران سوریه همکاری کنیم.»
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه کشورش را از توافق هسته‌ای با ایران خارج کرده و گفت تحریم‌ها علیه ایران کشور از سر گرفته خواهند شد.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در اولین سخنرانی مهم خود در زمینه سیاست خارجی روز دوشنبه 31 اردیبهشت‌ماه در یک سخنرانی در اندیشکده دست راستی «هریتیج» به تشریح آنچه «راهبرد جایگزین» آمریکا خوانده می‌شود پرداخت.
وزیر خارجه آمریکا 12 مطالبه را برای از سرگیری مذاکرات جدید با ایران در پرونده موضوعات هسته‌ای، موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران مطرح کرد. او گفت در صورتی که ایران با این مطالبات موافقت نکند، «شدیدترین تحریم‌های تاریخ» علیه این کشور اعمال خواهد شد.

بسیاری از مقام‌های کشورها و تحلیلگران و کارشناسان مسائل بین‌المللی مطالبات «پامپئو» را «خیالبافانه» و غیرواقع‌بینانه توصیف کرده‌اند. به عنوان مثال، «رابرت مک‌فاول»، مقام دولت سابق آمریکا روز سه‌شنبه گفت پامپئو در حالی از اعمال «شدیدترین تحریم‌های تاریخ» علیه ایران سخن می‌گوید که شریکان تجاری آمریکا و متحدان این کشور از آن تحریم‌ها حمایت نمی‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *