پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

دربی ایرانی یا رویارویی با قطری‌ها؟

چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 614420
امروز مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ انجام می‌شود.
دربی ایرانی یا رویارویی با قطری‌ها؟
به گزارش جهان نيوز، ساعت 12:30 ظهر امروز چهارشنبه دوم خرداد‌، مراسم قرعه‌کشی یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی برگزار می‌شود.
 
به گزارش «فرهیختگان» مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برای فوتبال کشورمان امسال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حضور دو تیم مردمی و پرهوادار استقلال و پرسپولیس به این مرحله باعث شده تا جریان فوتبالی در ایران همچنان فعال باشد و طرفداران و علاقه‌مندان به فوتبال در کشور نیز از این قضیه خوشحال باشند. از طرف دیگر احتمال رویارویی دو تیم استقلال و پرسپولیس در این مرحله بیش از پیش به هیجان بازی‌ها افزوده و انتظار می‌رود که مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان در جلب و جذب تماشاگر رکورد بزند و نسبت به سال‌های قبل، از استقبال بی‌نظیری برخوردار شود.

در این مرحله دو کشور ایران و قطر با حذف بزرگان قاره کهن هر کدام با دو تیم حضور درخشانی دارند و روبه‌رو شدن هر کدام از آنها با یکدیگر به هیجان بیشتر بازی‌ها منجر خواهد شد.

دو تیم استقلال و پرسپولیس از ایران و دو تیم السد و الدحیل از قطر در غرب آسیا و چهار تیم چونبوک‌موتورز و سوون‌سامسونگ از کره‌جنوبی، کاشیما‌آنتلرز از ژاپن و تیانجین‌تدا از چین در شرق آسیا هشت باشگاهی هستند که در این مرحله به مصاف هم خواهند رفت و درنهایت یک تیم از غرب آسیا و یک تیم هم از شرق آسیا به مرحله نهایی مسابقات راه خواهند یافت. طبق قوانین کنونی «‌ای‌.اف‌.سی» تیم‌های غرب و شرق قاره آسیا تا فینال با هم روبه‌رو نمی‌شوند و قرعه‌کشی رقابت‌ها به‌صورت مجزا در غرب و شرق برگزار خواهد شد.

در قرعه‌کشی امروز همه نگاه‌ها به این موضوع است که استقلال و پرسپولیس در این مرحله با هم رودررو نشوند و با گذشتن از سد قطری‌ها در مرحله نیمه‌نهایی با هم دیدار کنند. البته این هم بستگی به شانس دارد که تیم‌های قطری هم همین آرزو را می‌کنند. به هر حال در قرعه‌کشی امروز اگر استقلال و پرسپولیس با هم نیفتند این امکان وجود دارد که با توجه به حساسیت بازی‌ها و استقبال خوب تماشاگران ایرانی هر دو تیم ایرانی بتوانند از سد حریفان قطری بگذرند و در مرحله نهایی یک داربی آسیایی هم برگزار کنند.

اما در شرق آسیا هم این حساسیت وجود دارد و تیم‌های پرطرفداری حضور دارند که هر کدام از توانایی‌های خاصی برخوردارند. چونبوک‌موتورز و سوون‌سامسونگ از کره‌جنوبی، کاشیما آنتلرز ژاپن و تیانجین‌تدای چین تا اینجای کار موفق بوده‌اند و توانسته‌اند حریفان را از میدان خارج کنند. هر چهار تیم شرق آسیا نیز هزینه‌های زیادی را متحمل شد‌ه‌اند تا در این مرحله حضور یابند. قطعا از این به بعد هم سعی خواهند کرد با هزینه‌های زیاد و ایجاد امکانات بهتر و بیشتر مسیر رسیدن به مرحله نهایی و قهرمانی را برای خود هموار سازند.

 دربی ایرانی، دربی قطری
یک نکته خاص در قرعه‌کشی این مرحله وجود دارد. رویارویی دو تیم ایرانی با هم و دو تیم قطری با هم باعث می‌شود تا در مرحله نیمه‌نهایی حداقل یک تیم از آن کشور حضور داشته باشد. این در حالی است که اگر این اتفاق نیفتد و یک تیم ایرانی با یک تیم قطری رودررو شوند، این احتمال هم وجود دارد که در مرحله نیمه‌نهایی هر دو تیم مال یک کشور باشند و یکی از آنها از حضور در مرحله نیمه‌نهایی محروم شود.

با این وجود امیدواریم هم استقلال و هم پرسپولیس با برخورداری از پتانسیل فنی در کنار قدرت نامرئی هواداران بتوانند در مرحله اول در مواجهه با تیم‌های قطری از سد آنها بگذرند و هر دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی یک دربی تماشایی را برگزار کنند.

منبع:فرهیختگان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *