جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پمپئو: مطالبات ما از ایران توهم نیست

چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 614397
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت که خواسته‌های ما از ایران توهم و خیال پردازی نیست، بلکه این مطالبات ساده و امکان پذیر است.
پمپئو: مطالبات ما از ایران توهم نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به انتقادهای گسترده از «راهبرد» اعلامی دولت این کشور درباره ایران، گفت خواسته‌های واشنگتن از ایران بسیار ساده هستند.«مایک پامپئو» سه‌شنبه شب گفت که خواسته‌های این کشور از ایران، درخواست‌های دشواری نیستند.

وی که در اقدامی از پیش اعلام نشده در نشست خبری روزانه وزارت خارجه آمریکا حاضر شده بود، گفت: «وظایفی که ایران باید انجام دهد، دشوار نیستند... بسیار ساده هستند و اغلب کشورها همین کارها را می‌کنند. اینکه گفتیم به ریاض موشک شلیک نکنید، این توهم نیست... این که بگوییم از تروریسم حمایت نکنید، توهم نیست.»

 وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ما با هر اقدامی علیه اسرائیل در دیوان کیفری بین المللی مخالفت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: «ما از آن‌ها می‌خواهیم از شلیک موشک به سمت ریاض دست بردارند. اینکه ایرانی‌ها تصمیم بگیرند به سمت یک کشور دیگر موشک شلیک نکرده و جان آمریکایی‌هایی را که از طریق آن فرودگاه مسافرت می‌کنند، تهدید نکنند، خیال‌پردازی نیست.»

پامپئو همچنین گفت: «اینکه از آن‌ها بخواهیم درگیر تروریسم نباشند، خیال‌پردازی نیست. این‌ها مجموعه‌ای از درخواست‌ها هستند که ما از بقیه جهان هم داریم... اگر کشور دیگری در خاورمیانه به دنبال ساخت بمب اتم بود، برای متوقف کردن آن کشور هم تلاش می‌کردیم.»

وی ایران را به انجام «اقدامات مخرب علیه همسایگان و دیگر مناطق جهان» متهم کرد و گفت واشنگتن از ایران خواسته این اقدامات را متوقف کند.

وزیر خارجه آمریکا دیروز در نشستی در اندیشکده «هریتیج» از آنچه «راهبرد» دولت این کشور در قبال ایران خواند، انتقاد کرد. 

پامپئو در نشست دیروز بدون اشاره به محاصره طولانی‌مدت یمن توسط نیروهای سعودی و اماراتی، ایران را مسئول قحطی در این کشور معرفی کرد.

خواسته‌های مطرح‌شده از سوی پامپئو که توقف کامل غنی‌سازی و کنار گذاشتن برنامه موشکی از جمله آن‌هاست، از سوی بسیاری از تحلیلگران آمریکایی و اروپایی «متوهمانه» و «نامعقول» توصیف شد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *