جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

مدیریت چشم دوخته به خارج،مشکلات را حل نمیکند

سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب: 614377
تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید بدانیم با مدیریت بی‌حال و چشم‌دوخته به بیرون از مرزها فرصت‌سازی شکل نخواهد گرفت.
مدیریت چشم دوخته به خارج،مشکلات را حل نمیکند
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) اظهارکرد: خردمندان نباید بگذارند آسیب‌های فرهنگی و فکری جامعه را فرا بگیرد زیرا اگر جامعه‌ای دچار آسیب شد اول باید خردمندان و روشنفکران آن مورد سؤال قرار بگیرند. 

وی افزود: روشنفکر کسی نیست که دل در گروی غرب داشته باشد، روشنفکر کسی است که جامعه و نیازهای آن را بشناسد و برای رفع آنها راه حل و برنامه داشته باشد. 
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از مشکلات کشور این است که دانشگاه محافل و نشست‌های خود را دارد و صنعت و اقتصاد راه خود را می‌روند. علم باید با اقتصاد و صنعت و حتی با سیاست پیوند بخورد. 

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ایران بالنده و ملت پرشور و دلداده به خدا با سرمایه عظیم خون شهیدان و نیروی انسانی متراکم جوان و فرهیخته، نباید از اخم اروپا و آمریکا متأثر شود. مسئولان نباید کشور و زندگی مردم را اسیر برجام و غیر برجام کنند، بلکه باید مسیر پیشرفت و حل مشکلات مردم را با قدرت و با الگوی درونزا به پیش برد. 

رئیسی بیان کرد:اینکه به ایران اسلامی اخم شود فرصتی برای افزایش بالندگی کشور است، این فرصت را در در دفاع مقدس تجربه کردیم، هرچه عرصه تنگ شد تهدیدهای بیشتری به فرصت تبدیل و پیشرفت‌های مضاعفی حاصل شد، البته این مسیر یک شرط اساسی دارد و آن مدیریت جهادی و مردمی است .با مدیریت بی‌حال و چشم‌دوخته به بیرون از مرزها، این فرصت‌سازی شکل نخواهد گرفت.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آدمیزاد
Colombia
اگر هم نسلی های من دهه شصت را بیاد داشته باشند ، ایران در حال جنگ با متجاوزین بود و در آمدنفت به بشکه ایی 10 دلار رسیده بود و تحریم هم بود و زیر ساخت ها و صنعت امروزی وجود نداشت و هیچ کشوری حتی چین و شوروی هم به ایران کمک نمیکرد و با این همه ،یک تن هم گرسنه و بی سرپناه نماند ، امروز هم دولت میتواند سیاست های اقتصادی آن دوران را راهکاری برای گذر از بحران بداند.