جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کشور‌های اسلامی اسلحه‌ را به هم نشانه رفته‎اند

سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب: 614353
سفیر فلسطین در ایران گفت: باید آب رفته را به رودخانه برگردانیم ما باید تمام تفنگ‌های خود را به سوی اسرائیل نشانه برویم همان طور که امام خمینی (ره) گفتند ...
کشور‌های اسلامی اسلحه‌ را به هم نشانه رفته‎اند
به گزارش جهان نيوز، 
صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران امروز در همایش بررسی رسالت جهان اسلام نسبت به مسئله فلسطین که توسط بسیج دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار شد گفت: مسئله فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است و امروز جهان اسلام مرحله سختی را پشت سر می‌گذارد، چون حجم توطئه‌ها علیه فلسطین زیاد است.

وی افزود: حرف زدن در رابطه با مسئله فلسطین خیلی مهم است ما باید مسئله فلسطین را برای مردم باز کنیم چرا که فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.

زواوی با اشاره به اینکه من نیز به مانند شما دانشجو ام و همیشه پیگیر اخبار و تحلیل‌های مرتبط با فلسطین هستم افزود: جهان اسلام باید بداند که نباید به طور ساده با مسئله فلسطین برخورد کند چون امروز ما در برابر یک رژیم غاصب بین المللی قرار داریم.

سفیر فلسطین در ایران با اشاره به اینکه از ۳۰۰ سال پیش در کنفرانس بازل تصمیم گرفته شد تا وطنی برای صهیونیست‌ها در فلسطین ایجاد شود افزود: هرتسل پدر صهیونیست همان زمان گفته بود هر کس تا ۵۰ سال آینده زنده بماند تشکیل کشور اسرائیل را می‌بیند و همین اتفاق نیز افتاد.

وی با بیان اینکه دین حنیف اسلام و مشرکان در طول تاریخ همواره باهم درگیر بوده اند تصریح کرد: مسلمانان دولتی را در آندولس تشکیل داده بودند، اما این دولت از بین رفت و ما امروز در آن لحظات زندگی می‌کنیم.

زواوی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها در تشکیل کشور صهیونیستی موفق بوده اند تصریح کرد: امروز یک خط به رهبری نتانیاهو وجود دارد که به دنبال تشکیل اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات است در مقابل یک خط دیگر به رهبری شیمون پرز وجود دارد که معتقد است اسرائیل می‌تواند به لحاظ تکنولوژیکی عظمت خود را حفظ کند، چون این کشور در مقایسه با دیگر کشور‌های منطقه قوی‌تر است و این توانایی را دارد تا از مردم منطقه به عنوان کارگر ساده بهره کشی کند.

سفیر فلسطین در ایران با اشاره به اینکه بر روی سکه اسرائیل نقشه‌ای وجود دارد که در آن بخشی از سینای مصر، اردن هاشمی، کل فلسطین، سوریه، لبنان، بخش بزرگی از عراق و یک سوم از خاک عربستان تا مدینه منوره را در برمی گیرد تصریح کرد: صهیونیست‌های افراطی تحقق این نقشه را هدف قرار داده اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه شرایط ما در جهان اسلام خوب نیست و کشور‌های اسلامی با هم درگیرند و اسلحه‌ها را به سوی سینه‌های هم نشانه رفته اند و حتی برخی از این کشور‌ها نیز در جهت عادی سازی روابط با رژیم غاصب اسرائیل گام برمی دارند و این از نظر ما شرعا حرام است.

زواوی افزود: باید با کشوری که مانع رسیدن فلسطین به حق خود است جنگید بیت المقدس پایتخت فلسطین است و برای همیشه پایتخت ما باقی خواهد ماند.

سفیر فلسطین در ایران با اشاره به اینکه امروز یک توطئه بین المللی در رابطه با فلسطین توسط این دیوانه زنجیره‌ای یعنی ترامپ دنبال می‌شود افزود: امریکا سیاست‌های رژیم صهیونیستی را در منطقه دنبال می‌کند با این وجود بنده به عنوان قدیمی‌ترین سفیر در ایران می‌گویم اگر ده کشور اثرگذار جهان اسلام دور هم جمع شوند و مشکلات را بررسی کنند حتما مشکلات جهان اسلام حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: شیعه و سنی از ۱۳۰۰ سال پیش در کنار هم هستند با این وجود ما در اصول مشکلی با هم نداریم فقط در فروعات اختلاف کمی وجود دارد که علمای جهان اسلام می‌توانند این مشکلات را نیز بررسی کنند تا تنها مذهب ما دین اسلام باشد.
 
وی تصریح کرد: باید آب رفته را به رودخانه برگردانیم ما باید تمام تفنگ‌های خود را به سوی اسرائیل نشانه برویم همان طور که امام خمینی (ره) گفتند اسرائیل از بین می‌رود من نیز می‌گویم این رژیم غاصب از بین خواهد رفت همان طور که صلیبی‌ها دویست سال منطقه ما را اشغال کردند، ولی الان اثری از آن‌ها نیست.

سفیر فلسطین در ایران با تاکید براینکه بیت المقدس پایتخت ابدی ما خواهد ماند تصریح کرد: بیت المقدس سرزمینی است که پیامبر از آنجا به معراج رفتند و بسیاری از صحابه پیامبر در آنجا دفن هستند با این وجود اینجا سرزمین انبیا است و حضرت مهدی (عج) پس از ظهور در آنجا انبیا را رهبری می‌کنند.

وی تصریح کرد: مردم فلسطین صد‌ها هزار شهید داده اند و باز هم حاضرند صد‌ها هزار شهید بدهند تا هر وجب از خاک فلسطین آزاد شود. متاسفانه امروز جهان اسلام درگیر مشکلات خود است و تا کشور‌های اسلامی با هم متحد نشوند ما با مشکلات موجود دست به گریبان خواهیم بود.

زواوی با تاکید براینکه ترامپ از تاریخ و قطع نامه‌های بین المللی چیزی نمی‌فهمد و فقط سیاست‌های اسرائیل را دنبال می‌کند تصریح کرد: به گفته امام خمینی (ره) استقلال ایران بدون استقلال فلسطین ناقص است با این وجود امام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری کردند. ما باید تا آزادی قدس در کنار هم بمانیم و تنها چیزی که ما را به هم وصل می‌کند اسلام است.

سفیر فلسطین در ایران با اشاره به اینکه امروز مسئله اول ایران مسئله فلسطین است افزود: من از ابتدا رابطه نزدیکی با رهبر انقلاب داشتم و ایشان نیز به آرمان و آزادی فلسطین وفادارند با این وجود امیدواریم روزی بتوانیم در قدس آزاد شده نماز بخوانیم. 

وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۹۸۲ وقتی رژیم غاصب اسرائیل لبنان را اشغال کرده بود خیلی از ایرانی‌ها می‌آمدند و با گریه می‌گفتند اجازه دهید ما برای مبارزه با اسرائیل به لبنان برویم.

زواوی با اشاره به اینکه امروز مشکل فلسطین تنها متوجه یک کشور اسلامی نیست بلکه مشکل در جهان اسلام است افزود: امروز نتانیاهو تنها کسی که می‌تواند راحت حرف بزند اما در مقابل کشور‌های اسلامی با هم درگیرند و اسرائیل نیز به راحتی شاهد این درگیری‌ها است.

سفیر فلسطین در ایران با بیان اینکه ترامپ و نتانیاهو در کنار هم توطئه‌های خود را اجرا می‌کنند تصریح کرد: ترامپ هر روز یک توطئه جدید علیه ایران اجرا می‌کند، چون تنها پروژه‌ای که همواره مخالف اسرائیل بوده ایران است بنابراین رژیم ایران باید ضربه بخورد و در معرض توطئه قرار بگیرد چرا که در برابر اسرائیل ایستاده است.

وی با بیان اینکه ملت فلسطین ملت شهیدان است و امروز هیچ فلسطینی نیست که در خانواده خود شهید، معلول و یا اسیری نداشته باشد تصریح کرد: از زمانی که انقلاب ملت فلسطین آغاز شده مکتب ما مکتب جهاد و شهادت بوده است و امروز شاهدیم که برادران و خواهران ما در غزه با سینه‌های عریان در مقابل اسرائیل تا بن دندان مسلح مقاومت می‌کنند به گونه‌ای که تاکنون ۱۲ هزار زخمی و ۲۰۰ شهید تقدیم آرمان فلسطین شده است.

زواوی گفت: من به عنوان یک مبارز قدیمی می‌گویم که فلسطین بدون یک وحدت ملی کامل فلسطینی به جایی نمی‌رسد از نظر بنده همه گروه‌های مقاومت با هر تعداد نیرویی قابل احترام هستند، چون همه آن‌ها بر روی تلی از شهدا با اسرائیل مبارزه می کنند در هر حال معتقدم حماس، فتح، جبهه دمکراتیک، جهاد اسلامی و دیگر گروه‌ها اگر با هم متحد نباشند امیدی به مبارزه نیست و اگر کشور‌های اسلامی نیز با هم متحد نشوند اینده سختی خواهیم داشت.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *