کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شکایت فلسطین از رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه

1 خرداد 1397 ساعت 15:26

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (سه‌شنبه) پرونده جنایت‌های رژیم صهیونیستی را با هدف انجام تحقیقات، به دادگاه لاهه تحویل داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از العالم،«ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان امروز (سه‌شنبه) با «فاتو بنسودا» دادستان دادگاه لاهه دیدار کرد.بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، المالکی در این دیدار پرونده تجاوزهای رژیم صهیونیستی را به دادگاه مذکور تحویل داد.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان گفت: این پرونده  شامل تمام جنایت‌های اسرائیل از سال 2014 تا کنون و نیز شهرک‌سازی‌هاست، ما خواستار تحقیقات فوری درباره این جنایت‌ها هستیم و برای تسهیلات تحقیقات هر کمکی لازم باشد ، دریغ نخواهیم کرد.

المالکی تأکید کرد: ادله بسیار محکمی درباره ارتکاب جنایت‌های مدام توسط اسرائیل وجود دارد.رژیم صهیونیستی از زمان آغاز راهپیمایی‌های بازگشت تا کنون حدود 120 فلسطینی را به شهادت رسانده و 12 هزار نفر دیگر را زخمی کرده است. بر اساس اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی این اقدام جنایت جنگی محسوب می‌شود.

همچنین در جنگ 51 روز سال 2014 رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ، کشتار وسیعی به راه افتاد، در این جنگ 2200 فلسطینی به شهادت رسیدند و نزدیک به 11 هزار نفر دیگر زخمی شدند.فلسطین در تاریخ 10 دیماه 1393 درخواست پیوستن به دادگاه لاهه را ارائه داد و از 12 فروردین 1394 رسما عضو این نهاد قضایی بین‌المللی شد.


کد مطلب: 614324

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/614324/شکایت-فلسطین-رژیم-صهیونیستی-دادگاه-لاهه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com