سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲
۱
تبعاتِ اعمال مدیران صدا و سیما /

عبور از شب اول قبر شاید، اما قیامت؟!

سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 614253
براستی اگر تنها یک نفر به دلیل برنامه‌های ضعیف یا بی‌محتوا یا کم‌اثر یا با اثر دافعه بالا از صدا و سیما زده شود و آن را (به اشتباه) به پای نظام اسلامی بنویسد و به دام دشمن بیفتد، انحراف او متوجه مسئولین صدا و سیما نیست؟
جهان نيوز - دکتر محمد لطفی زاده: ماه مبارک رمضان فرارسید و باز هم برنامه ماه عسل، سریال‌های (مثلاً) مناسبتی، برنامه‌های ویژه سحر و افطار آن هم با یک قالب تکراری!
 
یک برنامه کامل زنده (ماه عسل) به مرور آنچه سال گذشته در یک برنامه رخ داده بود اختصاص داشت. دو برنامه به یک سوژه تکراری گذشت و طبق معمول، سر سفره افطار اشک مردم درآمد و در حالی که در کشورهای دیگر اسلامی، این ماه را جشن می‌گیرند و به معنای واقعی (ماه عسل) فرا می‌رسد، اینجا احسان علیخانی حتی بچه خردسال را می‌آورد تا گریه کند و به اصطلاح برنامه بگیرد و بعد هم از گلاویز شدن فرزندی با پدرش تمجید می‎کند و تا آنجا پیش می‌رود که مردی مقابل میلیونها بیننده به پای همسرش بیفتد و بشکند(!)، سیدکاظم احمدزاده باز هم بین سفره‌های گسترده در حرم رضوی روی فرش نشسته و چه بسا با کمترین هزینه برنامه اجرا می‌کند. آقای سلطانی که برنامه سحر شبکه یک را اجرا نمی‌کند به شبکه افق رفته (انگار بعضی باید باشند حالا هرجا و هر چه شد!)، برزو ارجمند همزمان در دو سریال شبکه یک و دو بازی می‌کند (قحطی بازیگر است خوب لابد)، جُنگ شبانه با مهمان‌های نه چندان تازه و بعضاً تکراری که پای ثابت هستند و بالاخره خندوانه (در فصل پنجم) با رویکردی جدید (نه اتفاقاً اشتباه شد ... رامبد جوان خودش گفت رویکرد جدیدی در کار نیست ... ادامه همان شیوه قبلی است).
 
 این کار صدا و سیمای عریض و طویل در ماه مبارک رمضان است. البته پخش قرائت قرآن (جزء خوانی) شاید بهترین کار در این میان باشد که متأسفانه آنهم با بیان نکات ویژه تفسیری در همه برنامه‌ها (به تناسب مخاطبان هر شبکه و ساعت پخش) همراه نیست. برنامه سمت خدا هم تفاوتی با سایر روزهای سال ندارد و برنامه‌ای که مجری آن قهر کرد و کارشناسان گفتند اگر او نیاید ما هم نمی‌آییم حالا با همان شیوه ادامه می‌دهد و دریغ از نوآوری و حرکت رو به جلو!
 
غربی‌ها با گروه‌های مختلف به طور دائم در حال ساخت مستندهای متعدد برای ضربه زدن به اعتقادات مردم ما هستند و به شیوه‌های مختلف شبهه‌پراکنی می‌کنند، آنوقت ما با این صدا و سیما می‌خواهیم به جنگ ابزارهای تبلیغاتی آنان برویم! صدا و سیمایی که صبر می‌کنیم رامبد جوان به کار شخصی (فیلم‌سازی) برسد و بعد از چند ماه دوباره بیاید و آنتن در اختیار او قرار گیرد، مهران مدیری هم استراحت کند تا دوباره بسازد و در این فاصله ما گلچین همان برنامه‌ها یا برنامه‌هایی تکراری و با سطح پایین‌تر پخش می‌کنیم!
 
می‌گویند در شب اول قبر از کلیات اعمال سؤال می‌شود اما در قیامت از جزئیات و تبعات اعمال. براستی اگر تنها یک نفر به دلیل برنامه‌های ضعیف یا بی‌محتوا یا کم‌اثر یا با اثر دافعه بالا از صدا و سیما زده شود و آن را (به اشتباه) به پای نظام اسلامی بنویسد و به دام دشمن بیفتد، انحراف او متوجه مسئولین صدا و سیما نیست؟ امید که انحصار در برنامه‌سازی و مدیریت، شکسته و زمان‌شناسی و دلسوزی همراه با نوآوری و ایجاد رقابت فضا را برای جذب مخاطب بازتر نماید.
 
و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نکته بزرگ همین جاست که چرا از ایران یک کشور وحشتناک ساخته اند! چرا از اسلام یک دیو ساخته اند!؟ چرا داعش را نماینده اسلام معرفی میکنند؟! چرا کلمه توحیدی "الله اکبر" برای جوامعی نماد آغاز عملیات تروریستی باشد؟!!
همه این چرا جوابش در کم کاری رسانه ای خودمان است. دنیا آمریکا را با ابر قهرمانهایش میشناسد . در فیلمی دیدم یک سرباز از فرمانده اش سوال کرد "از کجا میدانی ما پیروز این جنگ میشویم؟" فرمانده گفت "چون ما آمریکایی هستیم" . این سوال و جواب دنیایی از معنی دارد. متاسفانه رسانه های ما فوق العاده ضعیف هستند . رسانه های ما فاقد برنامه سازان خوب است و ............. مقصر همه آنچیزی که در دنیا به نام اسلام میشناسند ما هستیم و متاسفانه دنیا تعریف درستی از اسلام ندارد.