سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۹۱
پروژه جدید رسانه های زنجیره ای و اصلاح طلبان تندرو

طرح «دولت موازی»، برای مقصر جلوه دادن سپاه و رهبری

سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 614149
برخی محافل تحلیلی از چند سال قبل پیش‌بینی کرده بودند که به دنبال شکست «برجام روحانی»، ستاد جریان سیاسی خاص به دنبال پروژه‌های عبور از روحانی و البته «مقصّرتراشی» خواهد رفت.
طرح «دولت موازی»، برای مقصر جلوه دادن سپاه و رهبری
گروه سیاسی جهان نيوز: به تازگی عبارتی تحت عنوان «دولت موازی» یا «دولت پنهان» توسط معاریف اصلاح‌طلب و رسانه‌های این جریان خاص سیاسی مورد اشاره و تأکید قرار می‌گیرد.

«آذر منصوری»، از فعالان زن اصلاح‌طلب اخیراً در بخشی از مصاحبه خود با سایت جماران گفته است:
دستورکار دولت موازی، القای یأس و ناامیدی و ناکارآمد نشان دادن دولت است. [1]

«محمدرضا خبّاز»، دیگر فعال اصلاح‌طلب هم چند روز قبل در یادداشتی تأکید کرد که چیزی تحت عنوان «دولت پنهان» به دنبال استعفای رئیس‌جمهور روحانی است! [2]

«هادی غفّاری»، چهره دیگر جریان خاص است که در مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز از «دولت در سایه» نام برده و اظهار کرده است: «دولت در سایه» یا «دولت پنهان» نیز همه حرکت‌های دولت آقای روحانی را رصد می‌کند.

او همچنین در این باره می‌گوید:
«دولت پنهان» به‌دنبال تحول در مدیریت کشور نیست، بلکه به‌دنبال حکومت کردن و اقتدارگرایی است. این دولت فی‌النفسه به‌دنبال قدرت است و به چیزی به جز این فکر نمی‌کند. رشد و تعالی جامعه هیچ‌ جایگاهی در اندیشه دولت پنهان ندارد. منطق دولت پنهان نیز این است که «چرا او آری و من نه» و به بیان دیگر اگر قدرت در اختیار این افراد باشد هر اقدامی مباح است، اما اگر قدرت در اختیار دیگران باشد حتی اگر خیرترین اقدامات نیز صورت بگیرد، دارای اشکال است و باید از آن انتقاد کرد.[3]

«سعید حجاریان»، از تئوریسین‌های اصلاحات نیز نفر بعدی است که در مصاحبه چند روز قبل خود با روزنامه اعتماد در این باره می‌گوید:
همه انتقادات متوجه دولت و رییس جمهور نیست. در واقع، اهرم های قدرتی در ساختار سیاسی ما فعال هستند که ابتکار عمل را از دولت گرفته اند و نه تنها پاسخگوی عملکردشان نیستند بلکه همواره در مقام منتقد قوه مجریه ظاهر می شوند. روحانی به چنین وضعیتی واقف است...[4]

*از باب کنایه بایستی اشاره کرد چرا وقتی آقای روحانی نامه تبریک می‌نوشت و یا اصلاح‌طلبان مردم را به جشن خیابانی از بابت برجام دعوت می‌کردند، خبری از دولت پنهان نبود؟

برخی محافل تحلیلی از چند سال قبل پیش‌بینی کرده بودند که به دنبال شکست «برجام روحانی»، ستاد جریان سیاسی خاص به دنبال پروژه‌های عبور از روحانی و البته «مقصّرتراشی» خواهد رفت.

به سخن دیگر اینکه قرار است برای تمام کمبودها و شکست‌های دولت و اصلاح‌طلبان یک مقصّر فرضی تراشیده و به افکار عمومی تحمیل شود.

جالب آنکه همان محافل تحلیلی تأکید دارند این طراحی عجیب می‌رود تا به «فتنه اعتراض ظالمانه» در کف خیابان‌ها نیز منتهی شود.

به این طریق که اصلاح‌طلبان با ترویج فضای ناامیدی و یأس در کشور و تأکید تلویحی بر اینکه اوضاع درست‌بشو نیست، قصد دارند عامل تمام شکست‌های دولت از جمله برجام و ناامیدی نسبت به آینده - که خودشان به غلط در حال ترویج آن هستند - را همین «دولت موازی» یا دولت پنهان معرفی کنند.

بدیهیست که اگرچه آنها نامی از عوامل این به اصطلاح دولت پنهان و نقطه کانونی آن نمی‌برند اما تنها کسی که در ایران قدرتی بیش از رئیس‌جمهور دارد و می‌تواند ضمیر مرجع این عبارت جدیدالولاده باشد، اصل نظام و جایگاه رهبری در ایران است.

ستاد جریان خاص به زعم خود با ترویج این عبارت یا مفاهیم مشابه آن، می‌تواند مسبب‌الاسباب مشکلات کشور را (که البته توانسته است در راستای سیاه‌نمایی خود، آنها را بحرانی هم جلوه دهد) اصل نظام اسلامی معرفی کند و ضمن ناراضی سازی کسانی از مردم، به تماشای اغتشاشات آینده بنشیند.

اغتشاشاتی با محتوای «اعتراض ظالمانه» و «انقلاب کفشدارها» که پیش لرزه آن در دیماه ۹۶ رخ داد...

لازم به توضیح است ستاد جریان خاص در حالی قصد دارد رهبری نظام و دستگاه‌های کلان نظام مثل سپاه پاسداران را مقصّر در شکست‌های بزرگ دولت عنوان کند که آقایان در روزگاری حتی از این می‌گفتند که رهبری نظام مانع انجام پروژه‌ها و مذاکرات دولت است.

جالب آنکه افکار عمومی سابقه این رفتار ناجوانمردانه را در تاریخ و در جنگ صفین نیز در خاطر دارد... آنجا که افرادی از سپاه امیرالمؤمنین(ع) فریب معاویه را خوردند و حضرت را مجبور به پذیرش حکمیت کردند.
اما پس از آنکه مشخص شد دچار یک نیرنگ بزرگ شده‌اند، گفتند که پذیرش حکمیت کار علی(ع) بوده است و او هم بایستی همراه با ما توبه کند.

از طرف دیگر، برجام آقای روحانی در حالی قرار است به جایگاه رهبری نسبت داده شود که رهبر انقلاب از روز اول نسبت به دستاوردهای احتمالی برجام ابراز تردید کردند و صراحتا اعلام داشتند که به مذاکرات بدبین هستند و از این گفتند که دولت بایستی توجه خود را به جای خارج از مرزها به داخل کشور و ظرفیت‌های ملی معطوف کند.

گفتنیست به تازگی صحبت‌هایی از یک چهره اصلاح‌طلب درباره «حکومت بعد» نیز منتشر شده است.

پی نوشت:
1)https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-۹۲۵۱۲۸
2)http://www.armandaily.ir/fa/print/main/۲۲۱۴۰۸
3)http://www.armandaily.ir/fa/print/main/۲۲۱۶۷۰
4) http://www.magiran.com/npview.asp?ID=۳۷۴۵۷۲۲

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هاتف
Iran, Islamic Republic of
این همه وعده های رنگارنگ تو انتخابات دادن و تلاش برای کسب آرامردم وقتی دولت در سایه واهرم های دیگه ای هم هست چه توجیه ای داره؟؟؟؟!!!!!!
...
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان همین هستن تا حالا دولت قبل رو مسئول مشکلات میدانستن !! حالا دولت در سایه و رهبری رو مقصر جلوه می دهند !! و ناکارآمدی خودشان رو توجیه می کنند.
United Arab Emirates
فراموش نکنید که سیاست خارجی جدا از سیاست داخلی نیست!
غرب وضعیت داخلی ایران را رصد میکند و به آن اشراف کامل دارد. هیچ حکومتی در طول تاریخ بدون پشتوانه قوی مردمی در داخل نتوانست سیاست خارجی موفقی داشته باشد. نگاه کنید به شکست مفتضحانه داریوش سوم در برابر سی هزار سرباز اسکندر، شکست ساسانیان در برابر اعراب، شکست در برابر مغولان، شکستهای دوران قاجار، ... در همه این دوره ها نگاه کنید به وضعیت رابطه مردم و حاکمیت!
پس عوض اصلاح طلب و اصولگرا کردن دنبال اون حلقه مفقوده اتحاد اول با هم و بعد با مردم باشید مردم توقع زیادی ندارن میخوان سرمایه های کشورشون در داخل کشور خرج بشه نه صرف کشورهای عربی بشه و میخوان جلوی اختلاسها گرفته بشه
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
مردم وکیل و سخنگو نمیخوان خودشون بهتر میدونن
مشکل اقتصادی مردم صد در صد به خاطر کم کاری و نا کار آمدی و سو استفاده مسولان اقتصادی دولته
نیرو های نظامی که مسول تامین امنیت کشور چه از طریق فعالیت داخل مرز و چه خارج مرزها هستند علی رغم محدودیت های اقتصادی ایجاد شده از سمت دولت و مجلس دارند به نحو احسن وظیفه شون رو انجام می دهند
...
Iran, Islamic Republic of
خود اقای جلیلی چندین بار از وجود دولت در سایه خبر داده و تایید کرده و بودن انرا ضروری دانسته است
هر گردی گردو نیست.
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
شما چون می خواهی به هر قیمتی نظر خودت را اثبات کنی، به هر استدلالی چنگ می زنی. دولت در سایه ای که جلیلی تشکیل داد در حد نظریه پردازی و کادر سازی و آماده کردن نیروها برای دولتهای انقلابی بود و ارائه راهکار به دولت کنونی، نه اینکه قدرت اجرایی داشته باشد.اما دولت روحانی و اصلاحاتچی ها، منظورشان دولتی با تفنگ و قدرت اجرایی است.
Iran, Islamic Republic of
با وجود این تهمت ها و قصد اصلاح طلبان برای فرار از پاسخ گویی؛ به نظرم وجود دولت پنهان یا دولت موازی ضروری هست.
...
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی دولت مستقر است پس از چه میخواهد فرار کند و کسی روحانی را اصلاح طلب نمیداند
Iran, Islamic Republic of
فقط نمیدونم چرا فقط اصلاحاتیا بهش رای دادند؟
Iran, Islamic Republic of
چون گزينه ديگه اي نبود دكتر جان :)
United States
بالاخره هست یا نیست لازمه یا لازم نیست یه حرف بزنید تا بفهمیمم چی به چیه
شاهد مدعا
Iran, Islamic Republic of
خودِ همین اعلام آقای جلیلی دلالت بر عدم سوء قصد و مُهر تاییدی بر سلامت آنست والا اعلام نمی شد که می خواهند با همفکری به دولت کمک کنند نه اینکه کیسه ی قدرتی برای خود دوخته باشند
شاهد مدعا
Iran, Islamic Republic of
به نظرم خوب منظورم رو بیان نکردم منظورم اینه که اگر امثال آقای دکتر جلیلی قصد قدرت طلبی داشتند هیچ وقت اصطلاح دولت سایه رو به کار نمی بردن و در خفا کار خودشون رو انجام می دادن
Iran, Islamic Republic of
نیت خوانی هم از اون دردهایی که خیلیها بهش دچارن
Iran, Islamic Republic of
برای جمع کردنسوء مدیریت های دولت تو برخی از بخشها (مثلا زلزله کرمانشاه که عملا دولت رهاش کرده) باید یه عده بسیج بشن و بی عملی و بیتدبیری دولت را جبران کنن

حالا میخواد اسمش دولت در سایه باشه یا هر چی
سنگ پای قزوین!
Iran, Islamic Republic of
آقایان در روزگاری حتی از این می‌گفتند که رهبری نظام مانع انجام پروژه‌ها و مذاکرات دولت است !!!!!
رو که نیست .........
سنگ پای قزوین!
Iran, Islamic Republic of
آقایان در روزگاری حتی از این می‌گفتند که رهبری نظام مانع انجام پروژه‌ها و مذاکرات دولت است !!!!!
رو که نیست .........
سنگ پای قزوین!
Iran, Islamic Republic of
آقایان در روزگاری حتی از این می‌گفتند که رهبری نظام مانع انجام پروژه‌ها و مذاکرات دولت است !!!!!
رو که نیست .........
Netherlands
در روز تصویب برجام موشک هوا کردید
روی موشک نوشتید مرگ بر اسرائیل
پولهای آزاد شده خرج جنگ سوریه و عراق شد
در یمن و افغانستان دخالتهای نابجا شد
نقش منطقه ای ایران از نظارت به سمت دخالت رفت
سیاست نظام را نابودی اسرائیل در ۲۵ سال آینده دانستیم
ترامپ برجام را لغو کرد
ایا نتیجه همین بود که شد یا چیز دیگری باید می شد
هاتف
Iran, Islamic Republic of
یعنی برجام رو آمریکای خوش عهد ومودب بهم نزد ما بهم زدیم؟؟؟!!!!
مگه قرار بود موشک هوا نکنیم؟؟؟؟
مگه قرار بود، دست از حمایت از جریان مقاومت بر داریم؟؟؟؟
مگه قرار بودنابودی غده ی سرطانی اسراییل از برنامه ی ما خارج بشه؟؟؟
دخالت تو منطقه هم کار امریکاست نه ما، وگرنه از اون سر دنیا تو منطقه ی ما اومده چیکارکنه؟؟؟؟
خلاصه مگه قرار بوده ما کل برنامه های کشور رو تعطیل کنیم؟؟؟؟
نه خیر عزیز من، برجام رو اولا با طرف بد عهد وپیمانی که دشمنی اون با ما اظهر من الشمس هست منعقد کردین دوما اینکه به دلیل عجله سند پر خلل وفرجی رو تنظیم وتصویب کردین وبدتر از اون تعهدات رو یک طرفه انجام دادین وحالا هم طلبکار شدین.
صنعت هسته ای رو به باد فنا دادین رفت بجای استغفاروجبران مافات قیافه ی حق به جانب گرفتین؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار بود اینکارها را بکنید دیگر چرا مذاکره میکردبد و چرا اتلان ناراحت هستید همه چی بومی بوده است پس لطفا ادامه دهید اقای هاتف
هاتف
Iran, Islamic Republic of
مذاکره رو که شما زحمتش رو کشیدید وبنا داشتید با ایجاد تعلیق و تعطیلی در صنعت هسته ای مثلا تحریم ها رو رفع کنیددرسته؟؟؟
بنا نبوده با این مذاکرات راجع به موشک ها و حضور ما در منطقه وسایر عناصر قدرت وعز ت ما اظهار فضلی از جانب دوست ودشمن بشه.
شما غرب گراها اگر اجازه بدید ما از پس امور کشور بر میایم چون ما معتقد یم اگرعلم در ثریا هم باشه بهش دست پیدا می کنیم نه اینکه قدرت ما در حد پختن آبگوشت بزباشه....
ایرانی مسلمان
Iran, Islamic Republic of
نظر شما کاملا درست و منطقیه
لعنت بر خود باختگی و مبلغان این تفکر
شمه
Iran, Islamic Republic of
نکنه فکر کردی کشورهای دیگه بیکار نشستند که تو به ثریا دست پیدا کنی
Iran, Islamic Republic of
ظریفی میگفت : اگر علم در ثریا هم باشد مردمانی اصلاح طلب آنرا پلمپ خواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
هاتف جان دمت گرم فدایی داری .
Iran, Islamic Republic of
مذاکرات فقط برای مسئله هسته ای بود که برجام اثبات کرد مذاکره با شیطان بزرگ مصداق آب در هاون کوبیدن است و قرار نبود ما درباره اقتدار منطقه ای و موشکی امتیازی به دشمن بدهیم .
Iran, Islamic Republic of
سیاست نابودی اسرائیل را به کوری چشم اسرائیل دوستان ادامه می دهیم
یک سالش گذشته و انشالله اسرائیل ۲۴ سال آینده را نخواهد دید
شمارش معکوس آغاز شده است
انشا الله قبل از سال ۱۴۲۱شمسی اسرائیل را نابود خواهیم کرد
M.sh
Iran, Islamic Republic of
تقریبا ۳ سال شده دوست گرامی! ودر ضمن رهبری عزیز نگفتن راس ۲۵ سال، رژیم نحس ونجس وسگ هار منطقه محو میشه، بلکه فرمودن این شیاطین ۲۵ سال بعد را نخواهند دید به توفیق الهی! شاید دوسال سه سال ۱۰سال و شاید هم راس ۲۵ سال. اما مطمئن باشید نابودی این غده سرطانی بسیار نزدیکتر از انچه هست که فکرشو میکنیم ان شاءاللّه. ودر ان روز روسیاهی برای خیلی هاست!
United States
علم عیب فقط مختص خداوند است و نه هیچ بنده ای و علی الخصوص بندگان عادی او
M.sh
Iran, Islamic Republic of
این کاملا تو قران اومده..... تو جنگ ۳۳ روزه لبنان هم چند روز بعد از جنگ سید مقاومت با رهبری تماس گرفتن واز مشقت جنگ گفتن که رهبری عزیز دلمون فرمو دن ۳۳ روز مقاومت کنید پیروزید. این از اعمال نیک انسان به دست می اید. تو چه می فهمی ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
اگر قران میخواندی میدانستی که صفت عالم الغیب و الشهاده از صفات خداوند است و باز باید بدانی که قران در مورد صفات خداوند فرموده : کمثله الشی.یعنی هیچ کسی مثل او نیست. شما مطالعه ات کم است و شعاری نظر میدهی
M.sh
Iran, Islamic Republic of
مزدور خبیث.‌من تعجب می کنم از جهان نیوز که کامنت هایی رو که دارن قبح شکنی میکنن رو منتشر میکنه. اینا نقد کردن نیست. بلکه توهین به مقام ولایت ونائب امام زمان است. چرا باید این کامنت های سراسر مکرو نیرنگ منتشر بشه.
انقلابی نسل دوم
Iran, Islamic Republic of
البته به امید خدا شاید هم سه ماه دیگه یا شش ماه دیگه
شاید ما پیر مردها هم این روز مبارک رو ببینیم
France
بفرمایید بعدش نوبت نابودی چه کشوری است
Iran, Islamic Republic of
ما میخواهیم "رژیم صهیونیستی" رو نابود کنیم نه "کشور فلسطین"
صهیونیست ها که به درک واصل بشن بعدش به لطف خدا رژیم های مرتجع منطقه هم یکی پس از دیگری می خورن زمین و همزمان خود فروخته های مزدور داخلی هم باید به فکر فرار یا تهیه لونه موش باشند
Iran, Islamic Republic of
تضمین روحانی به موگرینی برای ماندن ایران در برجام باعث خروج ترامپ از برجام شد.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه متوجه شدی ! بعد از برجام نتانیابو گفت خیال ما تا 25 سال از بابت ایران راحت شد ! رهبر معظم انقلاب هم در پاسخ فرمودند شما 25 سال آینده رو نخواهید دید.
United States
سپاه یک ارگان نظامی است در فعالیتهای اقتصادی و سیاسی چه میکند؟
M.sh
Iran, Islamic Republic of
همه پروژه هایی که لیبرال ها با شرکت های خترجی می بندن واونا در میرن! رو سپاه به سرانجام میرسونه وبا اسم علی برکت اللّه افتتحاح میشه. تا کور بشه کسی که نمیتونه ببینه خدمات نیروهای انقلابی رو!
ایران دوست
Iran, Islamic Republic of
سپاه یک ارگان نظامی است در فعالیتهای اقتصادی و سیاسی چه میکند؟جبران کم کاری های پر شمار "دولت پیرمرد ها... اشرافی"
Iran, Islamic Republic of
آی خدا کی بشه از دستشون خلاص شیم
Iran, Islamic Republic of
اسم خباز رو آوردين، حقش بود به پستي كه از اين دولت گرفته هم اشاره مي كرديد...
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزيز جهان نيوز
اين كامنت در واقع خطاب به سايت مشرق بود. ببخشيد بايستي اول به اين نكته اشاره مي كردم
سعید110
Iran, Islamic Republic of
آخرین سنگر اینها سپاه است! چون مقام معظم رهبری هرگز فتح شدنی نیستند! اینکه بیش از پیش به سپاه مشغول شده اند، نشان می دهد که از سایر سنگرها به حد خطرناکی عبور کرده اند!
بی سواد
Romania
در قانون اساسی وظیفه هر دستگاه و نهاد مشخص شده و این تبلیغات تحت عنوان دولت پنهان ناشی از تمامیت خواهی جریان اصلاح طلب است
می خواهند با این انگها قدرت خود را توسعه دهند
و الا وظیفه سپاه و ارگانهای دیگر در قانون اساسی مشخص است و طبق آن عمل می کند
Iran, Islamic Republic of
نیست اصلاح طللبان اون قدرتی که دستشونه خیلی گُل به سر مردم زدن!
بی سواد
Romania
این تبلیغات فرافکنی جریان دولت است تا عدم کارآیی دولت را در این پنج ساله با تبلیغات و حاشیه سازی بپوشانند
اگر دولت موازی داشیم چرا کاندیدای ریاست جمهوری شدید؟
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
اگر دولت و اصلاحاتچی ها می گویند دولت موازی، پس چرا با وجود این دولت موازی، دوباره کاندیدای ریاست جمهوری شدند و هزاران وعده آنچنانی دادند؟ اگر رئیس جمهور از نظر اصلاحاتچی ها، هیچ کاره و برگ چغندر است چگونه برگ چغندر توانست برجام بدون تضمین و ادامه برجام منهای آمریکا را به نظام تحمیل کند؟ و علی رغم منع رهبری به ادامه برجام، به مواضع خود اصرار داشته باشد؟ پس نتیجه می گیریم که بی عرضگی در اداره کشور را می خواهند به گردن دیگران بیندازند.
خدایا خودتونه با چه کسی مقایسه میکنید...اولا امام علی ع معصوم بود..نکنه شماها هم معصومید ما خبر نداریم..زودتر از توهم بیاید بیرون
Iran, Islamic Republic of
خوارج اون زمان هم امام جامعه را دوره کرده بودند .شباهتش اینه.
اینان مردمیدان عمل نیستند بلکه عمله های دلقکی هستند که طناب حرکات از پیش طراحی شده شان در دست اربابان غربیشان است
هادی
Iran, Islamic Republic of
خوبه که بعضی از دوستان اصولگرا هم میگن که ما دولت در سایه و موازی هستیم!!
یکی به میخ و یکی به نعل...
Iran, Islamic Republic of
...

شما انکار میکنید که تا کنون صد ها بار در سخنرانی های مختلف به بهانه این اتفاق به مردم ایران تهمت تروریست زده شد ؟

شما انکار میکنید که این کار یه فعالیت سیاسی بود نه نظامی؟

این دیگه از موازی کاری گذشته اسمش تخریبه دولت حاکم توسط دولت موازیه
...
Iran, Islamic Republic of
تخریب دولت وقت در سال 88 با فتنه جلبک های سبز لجنی صورت گرفت انتقاد کردن که تخریب محسوب نمیشه عزیزم .
Iran, Islamic Republic of
همان دولتی که محصول دولت پنهان بود.
Iran, Islamic Republic of
... دولت شما بااون عملکردش عین بمب خودکار ،خودش در حال منفجر شدنه ،نیاز نداره کسی به خودش زحمت بده.
آماده ی نابودی اس رای ی ل
Iran, Islamic Republic of
تهمت تروریست زدند که زدند به درک
اونا به دروغ تهمت میزنن اما ما در حقیقت میدونیم که نظام امریکا تروریستیه
خدا نیرو های ضد تروریست سپاه رو حفظ کنه که دمار از تروریست های امریکایی و صهیونیستی تو خلیج فارس و جولان سوریه در اوردن
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی ما در موضع انفعال باشیم اوضاع از این بهتر نخواهد شد. به خدا اگر یک هزارم این افتضاحات تاریخی امروزی از جانب نیروهای انقلابی اتفاق میافتاد هرکدام از آنها هزاران بار تیتر یک زنجیره ای ها میشد و به کمک مشاوران داخلی و بین المللی شان هزاران مقاله و خوراک فکری تهیه میکردند و هجمه ی رسانه ایشان به حدی میشد که ملت ایران همگی باید از ترس یهودی میشدند لکن وقتی ما خواب هستیم و تقریبا هیچ کاری بهشان نداریم اینها طلبکارتر میشوند و وضع میشود همین که هست....
Iran, Islamic Republic of
آفرین درست گفتی در دولت دهم یک دکل نفتی گم شد که قیمت آن 70 میلیون دلار بود افساد طلبان چه قشقرقی به راه انداختن حالا 2 میلیارد دلار گاز مجانی به ترکیه داده اند یعنی چیزی حدود 30 دکل نفتی اما کسی رسوایشان نمی کند !
Iran, Islamic Republic of
بی انصاف نباش! عوضش با لطف پَــــــــــــــــــــرجام ،تونستند دلار بدن وکود انسانی از ترکیه وارد کنند!
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالب دوستان فساد را با فساد مقایسه میکنند ان یکی میگه دکل دزدیده اون یک میگه تو هم در قرار داد سهم گرفتی و هر دو خوشحال از اینکه از هم اتو دارند واقعا برای خودم حداقل متاسف هستم
Romania
خب آقا سید اصلاح طلبها اقتضای طبیعتشان همینه
Iran, Islamic Republic of
اینها هرچی لایق خودشونه به دیگران نسبت می دهند.
لعنت الله علی الظالمین
کاظم
Iran, Islamic Republic of
...
نويد
من فقط به اين به اصطلاح ، اصلاح طلبان مي گويم خداوند در قرآن كريم مي فرمايد:
وبشرالمنافقين
شما ها تا ديروز آمريكا را كدخدا مي دانستيد ولي اكنون كه بيل تان به سنگ خورده دنبال بهانه اي جهت ماله كشي بر خراب كاري هاي خود هستيد.
Iran, Islamic Republic of
چرا با خودتون فکر می کنین این ایه ها برا شما نازل شده ؟؟؟ و مخاطب خوب شما و بدش دیگرانند
مردم از متحجرین گذر کردند
M.sh
Iran, Islamic Republic of
چه حرف مزخرفی!!!! متحجر هم جدو ابادت هست وه لقمه حرام رفته تو حلقومت. قران کتاب همیه دوران هاست . در همه دوران ها منافقین وکفار وجود دارند وتشخیص ان ها هم طبق ایات قران سخت نیست.
Iran, Islamic Republic of
نه اتفاقا
آیه های منافقین در مورد شما نازل شده
بنده خدا
اون لحظه ای که روحانی فرمود « انچنان رونق اقتصادی ایجاد بشه که کسی نیاز به یارانه نداشته باشه» خداییش خیلی خوشحال شدم هنوز منتظر اون روزم
علي
Iran, Islamic Republic of
امان از بي ايماني و پُر روئي ، اگر اينها يك جو غيرت داشتند بايد خود را در فاضلاب غرق مي كردند . نوكري آمريكا يك طرف ، حالا كه ذليلانه از آمريكا هم رانده شده اند بجاي اينكه توبه كنند و به راه بيايند بازهم دست بردار نيستند .
Iran, Islamic Republic of
چرت و پرت نباف بى تربيت ! فاضلاب يعنى چه ؟!
انگار خودت تجربه شو دارى !
عمار
Iran, Islamic Republic of
حزب الله بیدار است از منافق بیزار است.
Germany
خودتو حزب الله جا نزن که هیچ ارتباط با حزب خدا نداری
عمار
Iran, Islamic Republic of
شما دوست عزیز معیار سنجش چی بود که براحتی قضاوت کردی که بنده درحزب خدا نیستم ودر حزب مقابل قراردارم؟
United Arab Emirates
حزب الله حرام خوار نیست حزب الله از نان کارگر نمیدزده حزب الله کمکهای ارسالی به مردم رو بالا نمیکشه بفهم
Turkmenistan
دوستی کردن با غربگراها فایده ندارد و هزینه ها و خطرات را افزایش میدهد . عین دستمال کثیف آنها را به سطل آشغال بیندازید تا کشور و ملت را از شرشان راحت کنید .
Sweden
...
United States
چگونه و با چه استدلالی میگویید رهبری از مذاکرات و توافق بی خبر بودند؟چرا سپاه در استانه توافق موشکی که رویش عبارت نابودی اسرائیل نوشته باشد را پرتاب کند ؟و این توهم را برای دنیا پیش بیاورد که ایران سرجنگ دارد؟
United Arab Emirates
استدلالشون گاگول فرض کردن ملته
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اشتباها منفی دادم البته اگر منظورتون به این متحجرهای نمک نشناس دلداده غرب بود
Iran, Islamic Republic of
آنهایی که شب امضاء برجام با اسکناس 1 دلاری و پانصد تومانی رقص و پایکوبی می کردند... بودند.
M.sh
Iran, Islamic Republic of
چشمتون کور....کور بشین الهی که نمیتونین سپاه رو ببینین ....
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
ما همیشه مرگ بر اسراییل را فریاد زده ایم و می زنیم
و روز قدس هم نزدیک است
یک شعار مرگ بر اسرائیل روی موشک ها که چیزی نیست
در روز قدس هر سال کل خیابانهای شهرها و روستاهای ما پر می شود از شعار مرگ بر اسراییل
Iran, Islamic Republic of
رزمایش موشکی سپاه درست یکسال بعد از اجرای برجام بی فرجام بود و هیچ ربطی به برجام نداشت .
یکی از میلیون ها
Iran, Islamic Republic of
قرار نیست سپاهیان اسلام برای اجرای برنامه ها شون به غرب زده ها جواب پس بدهند
سوال اساسی ملت اینه آهای مسولی که قرار بود با مذاکره و توافق همه مشکلات کشور رو حل کنی و هم همه تحریم ها رو لغو کنی به یک درصد از وعده هات هم عمل نکردی و وضع اقتصاد مردم رو از قبل هم خراب تر کردی
و تجربه ی 5 سال گذشته نشون داده با طرز تفکر آبگوشت بز پاش بعد از این هم کاری نمیتونی انجام بدی
پس برای این که بیش از این وضع کشور و مردم رو خراب نکنی استعفا بده
شعار هر ایرانی
استعفای ر...
سوال از دولت
Iran, Islamic Republic of
سوالی دیگر از عاشقان غرب
با اینکه میگفتید مذاکره فقط در موضوع هسته ای انجام شده است
باید توضیح دهید با غربی های بی فرهنگ غارتگر چه توافق پنهانی انجام دادید که آزمایش موشکی سپاه باعث بر هم خوردن توافقتان شد؟
شعار هر ایرانی
استعفای ر...
Iran, Islamic Republic of
به نظرم الان همه چیز واضح و مبرهنه اصلا نیازی به توضیح اضافه نیست اگه کسی هنوز طرفدار روحانیه دو حالت داره یا مزدوره یا غرض ورزه این حرفم به هیچ عنوان توهین نیست بلکه عین واقعیت است چون به فضل الهی بعد از 5 سال پرده ها کنار رفته و چهره واقعی غرب و غربگرایان اشکار شده و تشخیص حق از باطل عین اب خوردنه پس کسی که به دنبال حقه هیچ بهانه ایی نداره برای اشتباه
Canada
شماها زمان احمدی نزاد با اون حجم فساد و پولشویی کجا تشریف داشتید . که الآن ربان باز کردین حنایتان رنگی ندارد بیخود خودتان را خسته نکنید
Iran, Islamic Republic of
بالاترین رقم اختلاس در طول تاریخ ایران در دولت یازدهم با رقم 12000 میلیارد تومان در صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شد پس سکوت کن .
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
دولت اول احمدی نژاد با اینکه ایراداتی داشت اما بسیااااااااااااار پر کار در خدمت مردم و محکم و قاطع در برابر دشمن بی فرهنگ می ایستاد