جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بورس کالا دست دلالان را از معاملات کوتاه می‌کند

سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 614049
تحلیل‌گر بازار سرمایه گفت: بورس کالا محلی برای عرضه و تقاضاست که می‌تواند بهترین زمینه برای کشف قیمت‌ها باشد.
بورس کالا دست دلالان را از معاملات کوتاه می‌کند
به گزارش جهان نيوز، همایون دارابی تحلیل‌گر بازار سرمایه با اشاره به اینکه برخی صنایع بر این باورند که با شروع به کار بورس کالا  منافعشان به خطر افتاده است، اظهار کرد: بورس کالا همانند سایر بورس‌ها، محلی برای عرضه و تقاضاست که می‌تواند بهترین زمینه برای کشف قیمت‌ها باشد.
وی با اشاره به اینکه هر بورسی مانند بورس بزرگ لندن یا شیکاگو می‌تواند بهترین مکان برای عرضه تولید باشد، تصریح کرد: بورس کالا هم همانند این بورس ها، می‌تواند دست دلالان را از معاملات کوتاه کند.

دارابی در ادامه از دیگر مزیت‌های بورس کالا برای ورود صنایعی همچون فولادسازی خبر داد و گفت: با ورود این صنایع در بورس کالا، این بخش به بخش صادراتی تبدیل شده است.

تحلیل‌گر بازار سرمایه با تأکید بر اینکه بورس در هرجای دنیا، بر پایه عرضه و تقاضا عمل می‌کند و در ایران نیز خارج از این منطق نیست، گفت:  ممکن است ایراد‌ها و کاستی‌هایی مطرح باشد که محدود به بورس کالای ایران نیست و در سایر بورس‌ها نیز قابل مشاهده و البته قابل رفع است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *