کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فولادگر:تحریم‌ها به حالت قبل از برجام برمی‌گردد

1 خرداد 1397 ساعت 0:46

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: با توجه به خروج آمریکا از برجام تحریم‌های اقتصادی ایران به حالت قبل از برجام برمی‌گردد.


به گزارش جهان نیوز، حمیدرضا فولادگر امشب در همایش حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: نباید بگذاریم گنجینه‌های تاریخ انقلاب اسلامی دچار تحریف شود که اقدام خوب خانه انقلاب اسلامی از این امر جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی افزود: مهم‌ترین عامل تحقق شعار سال جاری مساعد شدن فضای کسب و کار است که در حال حاضر نظارت بر حسن اجرای قوانین حمایت از کالای ایرانی در مجلس شورای اسلامی در دستور کار است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شاخص‌های سهولت کسب و کار ایران در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی است؛ 28 عامل و مؤلفه‌ محیطی مؤثر بر کسب و کار نیز توسط چند اتاق بازرگانی در کشور در حال بررسی است.

فولادگر خاطرنشان کرد: اجرای سیاست‌های اصل 44 و رفع موانع تولید در دولت نهم شروع خوبی داشت، اما اجرا و تداوم خوبی پیدا نکرد و اولویت‌ها به خوبی عملی نشد و واگذاری‌ها نیز به سمت نگاه درآمدی دولت‌ها رفت و به جای بخش خصوصی نهادهای وابسته به دولت در کار آمد.

وی بیان داشت: سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی برگرفته از سخنان امام خمینی(ره) است، اما به درستی اجرا نشده است، دولت باید تصدی تجارت را به بخش خصوصی واگذار کند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: تا مشکل واردات و قاچاق کالا به کشور حل نشود، حمایت از کالای ایرانی محقق نخواهد شد، قاچاق به معنای واردات غیر قانونی است که البته واردات قانونی هم به رونق کالای ایرانی لطمه وارد می‌کند.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی یادآور شد: براساس قانون تجهیزاتی و محصولاتی مجوز وارد شدن به کشور را دارند که مطمئناً در داخل کشور تولید نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی دارای 3 رکن مردم، تولیدکننده و حاکمیت است، متذکر شد: حمایت از کالای ایرانی در ابتدا نیازمند عزم، باور، اعتماد، غیرت و تعصب مردم است که این عوامل در مدیریت کیفیت به عنوان رضایت مشتری مطرح می‌شود.

فولادگر تأکید کرد: از تولیدکنندگان نیز انتظار می‌رود در زمان مورد نظر با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش مناسب محصول با کیفیت و مرغوبیت مناسب عرضه کند و بتواند در دنیای امروز با دنیا رقابت کند؛ همچنین با افزایش بهره‌وری رضایت مشتری را جلب کند.

وی با بیان اینکه امنیت سرمایه‌گذاری و مبارزه فساد برعهده قوه قضائیه است، اظهار داشت: سرمایه‌گذار باید امنیت داشته باشد و مطمئن باشد که با فساد در سرمایه‌گذاری برخورد می‌شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: ما در قانون‌گذاری قوی و محکم و متقن کار نمی‌کنیم، قانون نباید طوری باشد که مرتباً نیازمند اصلاح باشد؛ قانون‌گذاری‌های مجلس شورای اسلامی دارای اشکالات زیادی است.

وی ادامه داد: آخرین طرحی که در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی بررسی شده، طرح استفاده حداکثری از توان تولیدی و خدماتی و حمایت از کالای ایرانی امسال به صورت جدی در حال پیگیری است.

فولادگر تصریح کرد: معرفی 10 تا 20 نشان ایرانی به جهان می‌تواند بزرگترین اقدام امسال در راستای حمایت از کالای ایرانی باشد؛ میزان نقدینگی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نسبت به دولت‌‌های گذشته افزایش پیدا کرده و به 1500 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی در پایان اضافه کرد: با توجه به خروج آمریکا از برجام تحریم‌های اقتصادی ایران به حالت قبل از برجام برمی‌گردد و در حال حاضر شرکت‌های بزرگ اروپایی ایران را به آمریکا ترجیح نمی‌دهند و رابطه اقتصادی خود را با ایران کم‌رنگ خواهند کرد.

منبع: فارس


کد مطلب: 614034

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/614034/فولادگر-تحریم-ها-حالت-قبل-برجام-برمی-گردد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com