شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

صعود ۱۳ پله‌ای دانشگاه آزاد در پایگاه استنادی ESI

دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب: 614013
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبق آخرین به‌روزرسانی پایگاه استنادی ESI، رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در این پایگاه به ۱۱۱ جهان ارتقا یافته است.
صعود ۱۳ پله‌ای دانشگاه آزاد در پایگاه استنادی ESI
به گزارش جهان نيوز، بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبق آخرین به‌روزرسانی پایگاه استنادی ESI، رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در این پایگاه از دوازدهم ماه می 2018 به 111 جهان ارتقا پیدا کرده که در دو ماه گذشته 13 پله صعود را شاهد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: البته انتظار می‌رود واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هر کدام بتوانند رتبه علمی خود را ارتقا دهند، بنابراین واحدها باید برای این موضوع برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.
رنجبر با تاکید بر اینکه این دانشگاه باید به یک دانشگاه تقاضامحور و تحول‌گرا تبدیل شود، گفت: این موضوع باید در راستای منویات مقام معظم رهبری، تاکیدات رئیس هیات موسس و هیات امنا و رئیس دانشگاه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: الگوی کلی تحول در دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهش و فناوری شامل تامین زیرساخت‌ها، بودجه‌ریزی پژوهشی مناسب، تمرکز بر نیازمندی‌ها و تقاضا، نوآوری باز و تجاری‌سازی فناوری با حمایت حداکثری از گروه های دانش بنیان نوپا و مدیریت ریسک خواهد بود تا بتوانیم به سمت حل مسائل و مشکلات کشور پیش برویم.

رنجبر با بیان اینکه برای حرکت به سمت الگوی دانشگاه تقاضامحور و تحول‌گرا، باید هدف مشخص داشته باشیم، گفت: حرکت در مرزهای دانش و بحث فناوری و نوآوری، دو هدف مشخص دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه است.

وی گفت: پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه باید ساماندهی شده و به سمت حل مسائل کشور برود. همچنین تشکیل هسته‌های علمی در واحدها باید یکی دیگر از برنامه‌های اصلی واحدها باشد.
رنجبر، راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی را نیز از اولویت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: اولین آزمایشگاه مرکزی در واحد تهران شمال راه‌اندازی می شود و انتظار داریم در سایر واحدهای دانشگاهی نیز یک آزمایشگاه مرکزی برای ارائه خدمات راه‌اندازی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *