سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

هیچ تصمیمی برای پیوستن به FATF گرفته نشده

دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 614004
مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با صدور اطلاعیه‌ای اظهارات منتسب به شمخانی در جلسه غیرعلنی دیروز مجلس را رد و اعلام کرد که هیچگونه تصمیمی مبنی بر پیوستن ایران به FATF اتخاذ نشده است.
هیچ تصمیمی برای پیوستن به FATF گرفته نشده
به گزارش جهان نيوز، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با صدور اطلاعیه‌ای اظهارات منتسب به دریابان علی شمخانی در جلسه غیر علنی دیروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی را تکذیب کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه غیر علنی روز یکشنبه سی ام اردیبهشت که با هدف بررسی ابعاد مختلف لوایح چهارگانه مربوط به مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم برگزار شد، تاکید کرده که نحوه مواجهه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با این لوایح واجد هیچگونه جنبه و الزام امنیتی نبوده وصرفا به تشخیص آنها مربوط است.

این اطلاعیه با تکذیب برخی اظهارنظرها که حضور دریابان شمخانی در جلسه غیرعلنی مجلس را با نظر مساعد دفتر رهبر معظم انقلاب نسبت به FATF مرتبط کرده‌اند، می‌افزاید: هیچگونه تصمیمی مبنی بر پیوستن جمهوری اسلامی ایران به  FATF  اتخاذ نشده و بیان مطالبی از این دست بدون توجه به ضرورت‌های امنیت ملی و صرفا با اغراض سیاسی مطرح می‌شود.

در پایان این اطلاعیه با ابراز تاسف نسبت به بی توجهی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به رعایت حیطه بندی جلسات غیرعلنی، تداوم این روند را موجب محدود شدن حضور و تعامل مقامات سیاسی، امنیتی و نظامی کشور با مجلس عنوان کرده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید110
Iran, Islamic Republic of
بابا شما استکبار رو هم معطل خودتون گذاشتید!
سریع تصمیم خودتونو بگیرید تا تکلیف اونم روشن شه تا از بلاتکلیفی دراد و بتونه بره سراغ سناریوی بعدی!