سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۴

نامه نمایندگان مجلس به ایرانیان خارج از کشور

دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 614002
جمعی از نمایندگان مجلس که برخی از آنها از اعضای هیأت تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها هستند، طی نامه‌ای خطاب به ایرانیان خارج از کشور ضمن رد برخی شایعات، محدودیت برای «دوتابعیتی‌ها» را صرفا شامل مقامات دانسته و تاکید کردند ایرانی‌ها می‌توانند آزادانه به کشور تردد کنند.
نامه نمایندگان مجلس به ایرانیان خارج از کشور
به گزارش جهان نيوز،  جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که برخی از آنها از اعضای هیأت تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها هستند، نامه‌ای خطاب به ایرانیان خارج از کشور نوشتند.
هدف از نگارش نامه نمایندگان که پس از تدوین گزارش تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها تهیه شده، اطمینان به ایرانیان خارج از کشور برای تردد به کشورمان است.

خبرنگار فارس کسب اطلاع کرد که در این نامه که قرار است روزهای آینده به امضای جمع بیشتری از وکلای ملت برسد خطاب به ایرانیان خارج از کشور تأکید شده که صاحبان، علم، سرمایه و سایر اقشار مردم به راحتی می‌توانند به خارج کشور سفر کرده و مجدداً به ایران بازگردند.

همچنین در این نامه به صراحت آمده است که بحث مربوط به دوتابعیتی‌ها و افراد دارای گرین‌کارت و تابعیت‌های مضاعف شامل مقامات کشور و خانواده‌های آنها می‌شود و ربطی به سایر ایرانیان ندارد.
این نامه که از سوی برخی از اعضای هیأت تحقیق  و تفحص از دوتابعیتی‌ها تهیه و تدوین شده، بر لزوم زندگی آزاد ایرانیان تأکید شده و هرگونه رصد و توجه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی به مسئله دوتابعیتی‌ها را متوجه مقامات کشور دانسته است.

نویسندگان این نامه به تمامی ایرانیانی که به دلایل علمی و تجاری و دلایل دیگر از کشور خارج شده‌اند، اطمینان داده است که می‌توانند به راحتی به کشور بازگشته و مشکلی برایشان پیش نمی‌آید.
نمایندگان مجلس در این نامه دلایل لزوم پرداختن به مسئله تابعیت را مورد اشاره قرار داده‌اند و برخی مشکلات کشور همانند بی‌ثباتی در بازار ارز و وجود مشکل در توافق «برجام» را نتیجه اقدامات دوتابعتی‌ها دانسته‌اند.

نمایندگان مجلس همچنین خطاب به ایرانیان خارج از کشور تأکید کرده‌اند که فریب برخی اظهارنظر و شیطنت‌ها را نخورند و بدانند که قرار نیست مشکلی برای مردم ایجاد شود؛ زیرا پیگیری مسئله مدیران دوتابعیتی‌ به دلیل آسیبی است که آنها به کشور وارد می‌کنند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فعلا روشن کردن داخلیه از نون شب واجب تره!
بابا چرا اینا همش به فکر رفع نگرانی اونور ابیان؟!
Canada
با تشكر از اقايون نماينده، وقتى نحوه برخورد با دانشجوها و اساتيد دو تابعيتى كه به دعوت نهادهاى علمى پژوهشى به تهران ميان و بعد از مدتى يا بازداشت يا خودكشونده ميشن، را ميبينيم، ترجيح ميديم از دور براتون باى باى كنيم و خيلى نزديكتون نشيم.
Iran, Islamic Republic of
در شرافت طرز تفکر شما همین بس
که بلندگوی شما (با عنوان ... استاد دانشگاه) زیباکلامه
علی
Iran, Islamic Republic of
ولی در نظر بگیریم که همین ایرانیان مقیم خارج از کشور می توانند راهی برای نفوذ در ارکان اقتصادی و فرهنگی و سیاسی کشور و خروج اسرار و اطلاعات کشور به خارج باشند.زیاد هم به ایرانی بودن اینها خوشبین نباشیم ، این ایرانیان مقیم خارج باید تکلیف خود را معلوم کنند که آیا تابع دولتهای آمریکا و کانادا و اروپا هستند یا علاقمند به وطن سابق خود.