جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نگرانی روسیه از توافق تجاری آمریکا و چین

دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 613995
به عقیده کارشناسان، آمریکا اهداف اقتصادی خود را از طریق تهدید و هشدار و تعیین ضرب الاجل عمل می‌کند و روند اوضاع پیرامون ایران تایید دیگری بر عدم احترام واشنگتن به قواعد و حقوق بین المللی است.
نگرانی روسیه از توافق تجاری آمریکا و چین
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، روزنامه «پراودا»، چاپ مسکو نوشت، توافق تجاری بین آمریکا و چین اصلا به نفع روسیه و اتحادیه اروپا نخواهد بود، برای اینکه در این صورت پکن کالاهای آمریکایی بیشتری از جمله در عرصه کشاورزی و انرژی خریداری می کند و این باعث حمایت از رشد و اشتغال در ایالات متحده می شود و این مسئله می تواند بعنوان ابراز اعمال فشاری بر مسکو و کشورهای عضو اتحادیه اروپا بکار گرفه شود.

لازم به یادآوری است که روابط آمریکا و چین در سال 2018 و بعد از انتشار فهرستی از سوی واشنگتن از 1300 کالای چینی را که شامل تعرفه های گمرکی خواهند شد، تیره شد. این تصمیم باعث کاهش سطح مبادلات بازرگانی بین دو کشور شد.   

ولی همانطور که پیش از این اعلام شد، مقامات واشنگتن و پکن تصمیم به توافق گرفته و رویارویی اقتصادی بین دو کشور را لغو کردند. به عقیده دو طرف، این توافق تجاری نه تنها به نفع آمریکا و چین، بلکه در جهت منافع سایر کشورهای جهان است. ولی واقعیت ماجرا چنین نیست.
به عقیده کارشناسان، "دونالد ترامپ" مقامات پکن را مجبور کرده تا به آمریکا امتیاز داده و چین در اصل همان کاری را می کند که واشنگتن از این کشور انتظار دارد.

"ولادیمیر کولوتوف" استاد دانشگاه دولتی روسیه معتقد است، پکن وانمود کرده که با شروط طرف آمریکایی موافقت کرده و این می تواند آغاز یک بازی جدی در عرصه تجاری جهان باشد که بر سایر کشورها نیز تاثیر خواهد داشت.
به گفته وی، آمریکا اصلا نمی تواند از طریق اقتصادی، توازن تجاری در جهان را برقرارکند، به همین دلیل از طریق تهدید و هشدار و تعیین ضرب الاجل عمل می کند. روند اوضاع پیرامون ایران نیز بار دیگر این مسئله را تایید کرده که آمریکا به هیچ قواعد و حقوق بین المللی احترام نمی گذارد.  
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *