سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
بعد از آمریکا و گواتمالا

سومین کشور هم سفارت خود را به قدس منتقل کرد

دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 613981
سفارتخانه پاراگوئه در فلسطین اشغالی امروز در مراسمی با حضور رئیس‌جمهور این کشور و مقامات رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی منتقل شد.
سومین کشور هم سفارت خود را به قدس منتقل کرد
 
به گزارش جهان نيوز، دولت پاراگوئه امروز (دوشنبه)به تبعیت از تصمیم آمریکا،در مراسمی سفارتخانه خود را از تل‌ آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.
 
«هوراسیو کارتس» رئیس‌جمهور پاراگوئه امروز برای افتتاح سفارتخانه در قدس به فلسطین اشغالی سفر کرده و مورد استقبال «گیلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود.

پاراگوئه و اسرائیل از سال 1949 تاکنون با یکدیگر روابط دیپلماتیک دارند اما دیدار 2016 کارتس به اراضی اشغالی، نمایانگر اولین سفر رئیس‌جمهور این کشور به اراضی اشغالی بود و نتانیاهو و کارتس در سال 2017 در حین سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکای لاتین، در «بوینس آیرس» با یکدیگر دیدار کردند.

در تاریخ 24 اردیبهشت هم‌زمان با هفتادمین سالگرد تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی، سفارتخانه آمریکا در فلسطین اشغالی، طی مراسمی نمادین و تحت تدابیر شدید امنیتی، از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل شد.

دسامبر سال گذشته بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی یکجانبه ضمن به‌رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که سفارتخانه کشورش را از تل‌آویو به این شهر مقدس منتقل می‌کند.

این اقدام، اعتراض‌ها و مخالفت‌های بین‌المللی را درپی داشته و بسیاری از کشورهای جهان از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و ژاپن اعلام کردند که از این تصمیم واشنگتن تبعیت نخواهند کرد و تا زمان تأسیس دولت فلسطینی در چارچوب راهکار دو دولتی، سفارتخانه خود را منتقل نمی‌کنند.

روز دوشنبه همزمان با برگزاری جشن صهیونیست‌ها برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، هزاران فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری و مرز نوار غزه تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند که نظامیان صهیونیست نیز به سمت آنها تیراندازی کرده و دستکم 60 نفر را شهید و بیش از 2700 نفر را زخمی کردند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *