شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۲۶
تاجرنیا، نماینده مجلس ششم:

دیگر نمی‌توان مشکلات را گردن احمدی نژاد انداخت/ بزرگترین چالش روحانی کارآمدی دولت است/ وزرا از بالا به مردم نگاه می‌کنند/ مردم منتظر تحقق وعده‌ها هستند

دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 613955
اگر نگاهی به دوستان نزدیک رئیس‌جمهور و نزدیکان او بیندازیم فکر می‌کنم مجموع دولت ماحصل رفتارهای آنها است و روحانی باید بیشتر از آنها گله کند.
دیگر نمی‌توان مشکلات را گردن احمدی نژاد انداخت/ بزرگترین چالش روحانی کارآمدی دولت است/ وزرا از بالا به مردم نگاه می‌کنند/ مردم منتظر تحقق وعده‌ها هستند
گروه سیاسی جهان نيوز: علی تاجرنیا فعال اصلاح طلب حامی روحانی و از نمایندگان مجلس ششم می گوید: در اینکه کشور با مشکل مواجه است شکی نیست، اما کسانی باید منتقد آن باشند، که دستی بر آتش مدیریت در حاکمیت دولت ندارند.

محورهای مهم گفتگوی ایلنا با تاجرنیا را در ادامه خواهید خواند:

*در دولت روحانی با وزرایی مواجه هستیم که انگیزه کافی برای انجام مسئولیت خود ندارند و با کمال تعجب رئیس‌جمهور در تریبون‌های عمومی از آنها گله می‌کند.

*گلایه‌های روحانی از کابینه روحانی عملکرد او را زیر سئوال برد. صحبت‌های روحانی ضمن تعجب برانگیز بودن او را هم زیر سئوال می‌برد. چراکه شاید روحانی نتواند ایده‌آل‌های خود را به عنوان وزیر تعیین کند و هماهنگی با نهادهای عالی رتبه و کسب رای اعتماد از مجلس این مسیر را برای او سخت کند اما روحانی می‌توانست حداقل‌ها را برای انتخاب وزیر در نظر بگیرد و کسانی را انتخاب کند که با او و برنامه‌ها و رویکردهایش هم‌خوان باشند.

*روحانی در ابتدای تشکیل دولت دوم نظرات و تحلیل‌های دلسوزان کشور را نادیده گرفت و به جای استفاده از نیروهای شناخته شده، شناسنامه‌دار و باانگیزه سراغ افرادی رفت که وجه تمایز آنها تعامل با سایرنهادها بود. همین امر باعث شد افرادی به درون دولت نفوذ کنند که از انگیزه لازم برای فعالیت برخوردار نیستند

* از وزرا باید فراتر برویم و به سراغ حلقه اول دوستان رئیس‌جمهور برویم. اگر نگاهی به دوستان نزدیک رئیس‌جمهور و نزدیکان او بیندازیم فکر می‌کنم مجموع دولت ماحصل رفتارهای آنها است و روحانی باید بیشتر از آنها گله کند. 

*تاجرنیا با بیان اینکه هنوز هم برای اصلاح ساختار دولت فرصت باقی است، اظهارکرد: بهتر است روحانی در فرصت باقی مانده دست به اصلاح و تغییر برای کارآمدی هرچه بیشتر دست بزند. بزرگترین چالش روحانی و جریان حامی او یعنی اصلاحات، درحال حاضر کارآمدی دولت است. روحانی برای این تغییر راه دور نرود از دفتر خود شروع کند. 

*کسانیکه در مغز استخوان دولت هم هستند حاضر به دفاع از آن نیستند. در اینکه کشور با مشکل مواجه است شکی نیست، اما کسانی باید منتقد آن باشند، که دستی بر آتش مدیریت در حاکمیت دولت ندارند.

*من احساس می‌کنم برخی از افرادی که در پست‌های وزارت و معاونین رئیس‌جمهور هستند، از موضع بالا به مردم نگاه می‌کنند و منتی برسر آنان می‌بینند که مسئولیت پذیرفته‌اند به همین دلیل شاید آنطور که باید و شاید در بحث دفاع از رئیس‌جمهور ورود نمی‌کنند. 

 *مسن بودن هیئت دولت، افرادی که چندین دوره وزیر بودند یا افرادی که در هیچ فعالیت سیاسی اصلاح‌طلبانه‌ای فعالیتی نداشتند، قطعا دارای روحیه محافظه‌کاری هستند و از دولت و عملکرد آن هم دفاع نخواهند کرد.

*روحانی در بسیاری موضع‌گیری‌ها غریب و تنها است و بار عمده مسئولیت‌ها، و موضع‌گیری‌ها و ایستادگی‌ها را به تنهایی به دوش می‌کشد. بنابراین باید از ابتدا در انتخاب همکاران دقت بیشتری صورت می‌گرفت.

*درحال حاضر که روحانی خود به این نتیجه رسیده باید دست به اصلاح ساختار بزند. چون اگر در دوره اول دولت روحانی بسیاری از مشکلات را به دولت قبل ارتباط دادیم، در این دوره نمی‌توان این کار را کرد و مردم منتظر تغییرات اساسی و تحقق وعده‌های روحانی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این تاجرنیا همون فتنه گره سال 88 نیست که محکوم شد؟
هادی
Iran, Islamic Republic of
فتنه گر، خائن، جاسوس و هر فردی که حرفی بزنه که برای اصولگراها خوب باشه، سه سوت بزرگ و محترم میشه!
Iran, Islamic Republic of
الله اکبر به تعصب کور که شما دارین هر کی انتقاد کنه اگر از خودتون هم باشه نمی خواین بفهمین
فقط چشمتون رو می بندین و میگین اوضاع خوبه
قبلا همه ضعف ها رو گردن احمدی نژاد می انداختین
حالا که دیگه هیچ کسی این رو ازتون قبول نمی کنه گردن اصولگراها می اندازین
Iran, Islamic Republic of
هادی چند میگیری کامنت میذاری ؟!
Romania
هم پول بهشون میدن هم تعدادی سیم کارت برای مثبت و منفی زدن روی کامنت ها
United Arab Emirates
این اصلاح طلبا خرشون که از پل میگذره تازه یاد مردم میفتن/ همین شازده پارسال احتمالا داشته گلوش را برا روحانی پاره میکرده
Iran, Islamic Republic of
جالبه اصلاح طلبا بجای عذر و ندامت و قبول اشتباه فقط غر میزنن. بابا روحانی که پخته خودتونه. لااقل کمی انصاف داشته باشید و تاوان کارای دولت روحانی رو هم کمی شما قبول کنید. باور کنید هر کی شما طرفدارش باشین بدبخت میشه
Iran, Islamic Republic of
دولت فعلی 4سال اولش را هرچی که کاری میکرد می انداخت تقصیر دکتر احمدی نژاد . 4سال بعدی اش هم تقصیر ترامپ است که برجام رو پاره کرد .
Iran, Islamic Republic of
البته نهایتا همه تقصیرها را گردن مردم می اندازند و مثلا میگویند مردم رای داده اند به ما پس باید بسوزند و بسازند!
عمار
Iran, Islamic Republic of
اینها عبور از روحانی را کلید زدند.
دنبال فریب مردم برای انتخابات بعدی هستند حتی به قیمت عبور از کسی که در5سال گذشته از اودفاع کردند.
خدا به ملت ایران قدرت تجزیه وتحلیل رفتار دو رو برخی رابدهد تا در انتخابات مغلوب نشوند.
Iran, Islamic Republic of
فتنه گران نشون دادند نه جنبه انتخابات دارند نه جنبه قدرت
زمانی هم که قدرت درستشونه مثل امروز هیچ توانمندی خاصی ندارند
Iran, Islamic Republic of
روحانی در بسیاری موضع‌گیری‌ها غریب و تنها است ...

آخ آخ، اشکام سرازیر شد
این یعنی باز مظلوم نمایی
یک تکیه بزنید برای خودتون شمع روشن کنید :))
United States
اى دم بريده جهان ! چى شده حرفهاى اصلاح طلبها رو قرقره ميكنى ؟! فقط براى شما عيبى نداره كه هدف وسيله رو توجيه كنه ؟!
Iran, Islamic Republic of
عزیزم کی باید بگه؟ انتخاب که فقط ماله میکشه. بهر حال مشکلات دولت رو باید ملت بدونن
United States
وزرای سوپر میلیاردر و بالای شهر نشین تهران چگونه میتوانند حال مردم بیچارهرا بفهمند....
United States
چرا بقیه اش را سانسور کردی؟ایا انچه نوشته بود دروغ بود؟خودت هم ای جهان میدانی که راست بود.
Iran, Islamic Republic of
این وزرا که انتخاب شدن انگار از قبل انقلاب به این دوران آمده اند همشان طاغوتی زندگی میکنند خدا در روز قیامت داد قفرا و مظلومین را خیلی سنگین از مسئولین کاخ نشین خواهد گرفت
شهدا اولین مطالبه کنندگان هستند در روز قیامت
Iran, Islamic Republic of
گفتی خدا لعنتت کند امممممممااااااا دیر گفتی
علی
Iran, Islamic Republic of
اولین قدم در مبارزه با امریکا استیضاح این دولت است که نه تنها اقدامی در رفع مشکلات مملکت نکرده بلکه با ناتوانی خود به مشکلات دامن زده است
Iran, Islamic Republic of
شما کجا و مردمی نژاد کجا؟ او در قلب مردم است.
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
یعنی اگر نام احمدی نژاد نباشد همگان لال از دارالدنیا به دارالعقبی کوچ اجباری میکنند، رحمهم الله حق رحمته.
هر کلامی که اجله چپ و راست در میشود دلیلی است بر کلام امام خامنه‌ای خطاب به احمدی نژاد که حد جدیدی برای کار و تلاش ثبت کردی.
Iran, Islamic Republic of
این وزرا حال ندارند حرف بزنند چه برسد که بخواهند کار کنند.مجلس ما در این وسط به وظیفه اش عمل نمیکند
Iran, Islamic Republic of
برند كابينه دولت در پنج سال نتوانست يك الونك بسازه ولي دولت قبلي دو ميليون ساخته ...
م ج
Iran, Islamic Republic of
بله ببینید آش چقدر شوره که آشپز های بنده خدا نمتوانند بخورند؟؟؟؟؟
پیروز
Iran, Islamic Republic of
یک سوال !چراهر وقت اصلاح طلبان و لیبرالها سرکار آمده اند ، مملکت بهم ریخته، جنس ها گران شده اند، شورشهای خیابانی داشته ایم ، مردم کشته شده اند ، کشورهای غربی گستاخ میشوند، تولیدات داخلی ورشکست میشوند، حقوقهای وزرا زیاد میشود ، هرکی به هرکی میشود ، بیت المال بیت الحال میشود، لفت ولیس زیاد میشود، سودهای بانکی سربه فلک میکشندووووو
Iran, Islamic Republic of
یکی ازوزرای دولت نهم درتلویزیون میگفت احمدی نژاد ساعت سه ونیم شب زنگ زد وشروع کردبه صحبت وبالاخره گفت فلانی خواب بودی ؟ گفتم اقای دکتر ساعت نزدیک چهارصبحه که عذرخواهی کردوگفت وقت برای خواب بسیاره والان بایدکارکنیم...