سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱۳

روایت ابوترابی فرد از نحوه و محل زندگی مرحوم طباطبایی

دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 613774
امام جمعه موقت تهران گفت: مرحوم طباطبایی از ظرفیت خود استفاده کرد تا راه را برای انسجام نیروهای سیاسی و وفادار به انقلاب فراهم کند. موضوعی که امروز نیازمند آن هستیم و توجه کافی به آن نمی‌شود.
روایت ابوترابی فرد از نحوه و محل زندگی مرحوم طباطبایی
به گزارش جهان نيوز، حجّت‌الاسلام سیّد محمّدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقّت تهران شامگاه یکشنبه (30 اردیبهشت) در مراسم سومین روز درگذشت مرحوم حجّت‌الاسلام سیّد مهدی طباطبایی استاد اخلاق و عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: کسی می‌تواند زمینه حرکت جامعه را فراهم کند که مردم در خصائص اخلاقی و رفتاری او، ارزش‌های والا را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: فقیه در تراز قرآن، آن انسان عالم وارسته‌ای است که اخلاق و رفتار او، نماد تربیت دینی و آموزه‌های دینی باشد؛چنین فقیهی منذر است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه شهید آیت‌الله سعیدی که این خطّه با نام الهام‌بخش او آشنا است، راه مبارزه را فراروی ما گشود، تصریح کرد: آیت‌الله سعیدی، شاگرد ممتاز مکتب شهید پرور امام و یک فقیه در تراز قرآن بود.

وی افزود: او در برابر قهر دشمن نگران نبود، زیر شکنجه مقاومت می‌کرد و به استقبال خطر می‌شتافت تا راه را برای رستگاری امت اسلامی باز کند.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان منذر، در تقوا و بی‌اعتنایی به دنیا و خدمت به مردم و گشودن از گره آنان شناخته می‌شود، تصریح کرد: عالم وارسته، مرحوم طباطبایی یک فقیه در تراز قرآن بود که برای جامعه بشری به عنوان یک عالم وارسته و مهذّب، نقش منذر را ایفا می‌کرد.

ابوترابی فرد ادامه داد: مرحوم طباطبایی در جنوب تهران در همان کلبه قدیمی قبل از انقلاب، در سنگر آیت‌الله سعیدی ایستاد و برای خدمت به مردم منطقه دولاب، ایفای وظیفه کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر، ریه‌های مرحوم طباطبایی آسیب دیده بود و تنفس برای ایشان سخت بود. آب و هوای این خطّه، بر ناراحتی او می‌افزود.

وی ادامه داد: دوستان مرحوم طباطبایی در نقاط خوش آب و هوای تهران، به ایشان منزل پیشنهاد کردند اما نپذیرفت. فرمود با سینه پر درد و ملتهب، می‌خواهم در کنار همسنگران دیروز و امروزم زندگی کنم و در کنار مردم باشم.

ابوترابی فرد با بیان اینکه خانه مرحوم طباطبایی پناه نیازمندان، فقرا و ملجاء مردم و پاسخ به نیازهای جامعه بود تصریح کرد: این از علائم روشن یک عالم دینی است.

وی افزود: اینکه روحانیت شیعه نقش زعامت جامعه مسلمانان را عهده‌دار است، به دلیل این پیوند با جامعه بشری است.

امام‌جمعه موقت تهران، یکی از ویژگی‌های برجسته عالمان دین را در کنار مردم بودن دانست و اظهار داشت: امروز یک روحانی عالم شیعی، عرصه را برای قدرت‌های استکباری تنگ کرده است.

وی افزود: رهبر معظّم انقلاب در منزلی حقیر در جنوب تهران با زندگی ساده خویش، نبض جهان اسلام را در دست دارد. اگر می‌بینید ملت‌های فلسطین، یمن، سوریه و سایر نقاط، با اشاره رهبر انقلاب قدم بر می‌دارند به دلیل پیوندی است که ایشان با تار و پود جامعه بشری دارد.

ابوترابی فرد با اشاره به پیروی مرحوم طباطبایی از رهبر معظّم انقلاب اظهار داشت: آن عالم وارسته، از ظرفیت خود استفاده کرد تا راه را برای انسجام نیروهای سیاسی و وفادار به انقلاب فراهم کند. موضوعی که امروز نیازمند آن هستیم و توجه کافی به آن نمی‌شود.

وی ادامه داد: پیام قرآن، ایستادن در برابر عربده‌کشی ترامپ‌ها و نفوذ ناپذیری است. شهید آیت‌الله سعیدی، نفوذناپذیری خود را با شهادتش تفسیر کرد.

امام‌جمعه موقت تهران اظهار داشت: راهبرد کلیدی سیّد آزادگان مرحوم ابوترابی فرد برای اسرا و نیروهای خستگی‌ناپذیر این بود که به گونه‌ای قدم بردارید که یک نفر از ما جا نماند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه سیّدمهدی طباطبایی تلاش می‌کرد تا کسی جا نماند تصریح کرد: ما باید با هم باشیم، دست هم را بگیریم و این پیام آیه «رحماء بینهم» است.

وی با بیان اینکه اقتدار امت اسلامی در وحدت ملت ایران است تصریح کرد: مرحوم طباطبایی در این راه گام برداشت ‌و خدا پاداش او را در روز اول ماه مبارک رمضان به زیبایی داد.

ابوترابی فرد همچنین یاد همسر گرانقدر مرحوم طباطبایی را گرامی داشت.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


France
سید مهدی طباطبایی یک مسلمان به تمام معنا واقعی , شجاع ,آگاه , دلسوز نظام بود شعاری شیعه نبود با شعور شیعه بود امر به معروف و نهی از منکرش به موقع و به جا بود,خار در چشم " دلواپسان جیب خود " بود , برای مواقع بحرانی راهکار داشت , برای هر کاری جنبه ی اخلاقی آن را مد نظر داشت , اخلاق مدار بود , حقیقت را فدای مصلحت نمیکرد ,صاحب نفس مطمئنه بود , در قلب انسان های حق دوست و حق گرا جاودانه جای دارد , آزادگان همواره او را بخاطر خواهند سپرد , فراموش نشدنی است , روحش شاد خدایا این مرد بزرگ و والامقام را با پیامبر رحمت (ص) و ائمه ی اطهار (س) محشور بگردان " آمین "
ای مرد بزرگ دین مدار آزاده بدرود
Iran, Islamic Republic of
والبته دفاع تمام قد... ایشان از دولت روحانی را هم به اوصافشان اضافه بفرمایید
Iran, Islamic Republic of
تنها روحانی که من میشناختم که قبل انقلاب و بعد انقلاب تغییری در مواضعش نداد و خود را اسیر سیاسی بازی نکرد روحش شاد باشد
Iran, Islamic Republic of
من به شخصه از مواعظ اخلاقی ایشان بهره بردم

خدا رحمتشون کنه

البته درباره مواضع اخیر سیاسی ایشون باید گفت خدا از تقصیرات همه بگذره
توقع عصمت که از ایشون ندارید شکر خدا
کیه که اشتباه نکنه. تازه اگر بپذیریم چیزی که شما میگید واقعا ناحق بوده باشه و نه حق که البته بنده فکر میکنم ایشان در مواضع سیاسی بر حق بودن نه اقایانی که قائل به معجزه هزاره سوم بودند.
با تشکر
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کنه
علی
خوب شما مسئولین و مدعیان چرا یاد نمیگیرید؟؟؟؟
یکی لواسون یکی الهیه یکی کوفت یکی
یکی زهرمار....
دوران تعارف با مسئولین تموم شد.
هرکس در خط این انقلاب هست قدمش روی چشم هرکس نیست...
جلال
خدا رحمتش كنه انسان بسياروالا و با تقوايي بودو از ارادتمندان آقاي هاشمي رفسنجاني بود تا آخرين لحظه و حتي بعد از رحلت ايشان از او حمايت مي كرد...
Iran, Islamic Republic of
...
خدا رحمت کند این عالم وارسته را که اعتدال مشی او بود. نه چپ و راست و نه سیاسی بازی! انچه که تشخیص داد عمل کرد هرچند به مذاق تندرو ها خوش نیامد همانطور که مذاق کندروها هم از ایشان تلخ بود!
ابتا به پیام رهبری در وصف وی توجه شود بعد ادعای بصرت و ولایت مداری!
Iran, Islamic Republic of
و البته خار چشم دلواپسان بود نیک بنگر از مثبت ها و منفی ها
محتشم
United States
روحش شاد و قرين آرامش كه شاگرد بزرگى براى مكتب امام خمينى بود..افسوس كه صاحبان زر و زور و … به نصايح اين مرد نازنين و دلسوز عمل نكردند ، بدا به حالشان !
علی قزوینی
Iran, Islamic Republic of
اقای ابوترابی فرد در فوت اقای هاشمی در شبکه خبر سنک تمام ذاشت! از ایشان انتطار می رفت که اینگونه کاسه داغ تر از اش شوند