سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۴

وصیت نامه جالب و خواندنی یک شهید شانزده ساله

دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 613749
توشه برای آخرت خود جمع کنید و خیر زادالتقوی، هر چند که خود من توشه و کار نیک و خوبی برای آخرت برنداشته و انجام ندادم.
وصیت نامه جالب و خواندنی یک شهید شانزده ساله
به گزارش جهان نيوز، شهید والامقام امیر علی حیدری متولد 1347/06/10 و در دانش آموزان مدرسه شیخ مفید منطقه 14 تهران بود و تنها 16 سال بیشتر نداشت که به داوطلبانه عازم جبهه مقابله با رژیم بعث شد و در سال 63 در شهر بوکان به فیض شهادت نائل و آسمانی شد.

در ادامه وصیت نامه این دانش آموز شهید را می خوانید:

 به نام الله پاسدار خون شهیدان. من امیر علی حیدری کلاس سوم، مدرسه شیخ انصاری،  تاریخ تولد 1347، شماره شناسنامه 3770 هستم.من با اینکه به پدر و مادرم خدمت نکردم از پدر ومادرم می­خواهم که مرا حلال کنند. من این وصیت نامه را درروزی که به خرمشهر رسیدیم، می­‌نویسم یعنی روز یکشنبه. در اینجا یک خانه سالم وجود ندارد.تمام خانه یک جایش خراب شده است و بعضی خانه ها تماماً خراب شده­است. من چند وصیت دارم که می نویسم، هر چند که من لیاقت وصیت کردن ندارم:

1-  توشه برای آخرت خود جمع کنید و خیر زادالتقوی، هر چند که خود من توشه و کارنیک و خوبی برای آخرت  برنداشته وانجام ندادم. اولین تاثیر که در من بوجود آمد، بوسیله برادرم داود حیدری که وقتی شهید شد بوجود آمد. من برادرم را شهید می گویم چون واقعا می کوشید و برای آخرت خود کار نیک انجام داده بود.

دومین تاثیر را برادر سید جعفر طاهری گذارد که واقعا در زندگی الگو واسوه بود. وقتی انسان زندگی نامه اورا می شنود واقعا از خود متاثر می­‌شود .ان‌شاءالله خدا از گناهان ما بگذرد.

2-  شما پدر و مادر خوب من باهم مثل علی و فاطمه رفتار کنید چون وقتی  شما درزندگی باهم خوب باشید فرزندان شما هم خوب تربیت می شوند و انشاءالله که با هم خوب باشید.

3- مادر من 800 صلوات باید بفرستم برای اینکه نذر کرده بودم که وقتی بیایم جبهه هزار صلوات بفرستم 200 تای آن را فرستادم وبقیه ماند.

 مادر کسی که شهید می­‌دهد، یک هدیه به خدا داده و این یک افتخار است که کسی که یک هدیه بدهد.اگر بیاییم این مسئله را روی انسان مشاهده کنیم، خوب انسان به این مطلب پی می‌­برد. مثلاً اگر کسی بخواهد به یک پادشاه  هدیه بدهد نمی­‌تواند یا یک نفر با پادشاه دیدار کند نمی تواند مخصوصاً  که یک فرد عادی باشد اما انسان می­تواند با خدای خودش حرف بزند و اورا دیدار کند. واز این جا پی به بزرگی خدا بریم ویک افتخار دانستن.

و در آخر خدا از گناهان ما بگذرد وخدا مارا به شهادت برساند. اللهم الرزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک
ودر آخر از دوستانم که در کوچه هستند می ­خوام برای خودشان توشه جمع کنند ان‌شاءالله.   

منبع: فاتحان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام بر شهیدان که به فرموده پیر و مرادشان، امام راحل، شهدا یک شبه ره صدساله را طی کردند.
نثار روح بلند همه شهدا خصوصا این شهید عزیز نوجوان صلوات.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام خدا بر شهدا درود خداوند بر این شهید عزیز. واقعا اخلاص و صفا از بند بند کلامش هویداست. خدایا به ما رحم کن به حرکمت این شهدا
شادی روح شان صلوات و فاتحه
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
از انتخاب خوب و عالیتان سپاسگذارم. ان شاءالله بیشتر از این موارد منتشر کنید.
امام راحل و عظیم الشأن انقلاب اسلامی (رضوان الله تعالی علیه) در خصوص وصیت نامه شهدا چه زیبا بیان فرمودند: «این وصیت نامه هایی که این عزیزان (شهدا) می نویسند مطالعه کنید، پنجاه سال عبادت کردید و خدا قبول کند، یک روز هم یکی از این وصیت نامه ها رو بگیرید و مطالعه کنید و فکر کنید.» و باز بیان فرمودند: «خوشا بحال آنانکه با شهادت رفتند»
واقعاً بدا به حال من و امثال من که می توانستیم شهادت را دریابیم اما خومان توفیق آن را از دست دادیم.
شادی روح شهدا و امام آنها رحم الله تعالی من قرأالفاتحة والصّلوات
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
سراسر متن نشان از خلوص نیت و پاکی و صداقت و معنویت این شهید دارد...
خدایا دیانت و صداقت و فرهنگ و بینش نسل های بعدی ما را از جنس نسل های قبلی ما قرار ده...