کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد تند شیخ نبیل قاووق از رفتار رژیم سعودی

30 ارديبهشت 1397 ساعت 23:36

شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: سعودی‌ها به طور آشکار و پنهان مایل هستند که حزب الله وارد کابینه جدید لبنان نشود، اما گذشت روز‌ها ثابت خواهد کرد که رژیم سعودی ناتوان‌تر و ضعیف‌تر از آن است که مانع از آن شود که حزب الله وزیران فعالی در کابینه داشته باشد


به گزارش جهان نیوز، عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: سعودی‌ها مایل به حضور حزب الله در کابینه جدید لبنان نیستند، اما آن‌ها ناتوان‌تر و ضعیف‌تر از آن هستند که بتوانند مانع ورود حزب الله به دولت شوند.

به گزارش المنار، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: سعودی‌ها به طور آشکار و پنهان مایل هستند که حزب الله وارد کابینه جدید لبنان نشود، اما گذشت روز‌ها ثابت خواهد کرد که رژیم سعودی ناتوان‌تر و ضعیف‌تر از آن است که مانع از آن شود که حزب الله وزیران فعالی در کابینه داشته باشد.

وی افزود: حزب الله به شکل قوی و فعال و وزین وارد کابینه خواهد شد و لبنان عرصه مناسبی برای تحقق دستاورد سعودی‌ها علیه مقاومت نیست. لبنان ضد دیکته‌های سعودی‌ها باقی می‌ماند.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان بیان کرد: سعودی‌ها همانطور که در انتخابات پارلمانی دخالت کردند امروز نیز در مرحله پس از انتخابات و تشکیل دولت دخالت می‌کنند و این دخالت‌ها در امور داخلی لبنان به شکل بی سابقه‌ای رسیده است. در نامزدی ها، ترکیب فهرست‌ها و خرید آراء و نیز امور تشکیلاتی احزاب لبنان دخالت کردند و هم اکنون نیز در تشکیل فراکسیون‌های پارلمانی ضد مقاومت برای محاصره و تضعیف و فرسودن آن دخیل هستند.

قاووق تاکید کرد: سیاست عادی سازی عربستان را اسرائیل خطری واقعی برای لبنان و فلسطین است. ملت لبنان اولین زیان کننده از معامله قرن پس از ملت فلسطین است به ویژه که این معامله خطری حیاتی برای لبنان از نظر جمعیت شناختی، سیاسی و نظامی است. از همین رو ما باید توان سیاسی و نظامی خود را به منظور مقابله با معامله قرن تقویت کنیم.

وی گفت: مقاومت پس از موفقیت گزینه هایش در انتخابات پارلمانی از نظر مردمی و سیاسی مصون‌تر شده و توان بیشتری برای مقابله با چالش‌ها و مخاطرات پیدا کرده است.

منبع: مهر


کد مطلب: 613726

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/613726/انتقاد-تند-شیخ-نبیل-قاووق-رفتار-رژیم-سعودی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com