کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سقوط آخرین قلعه داعش در جنوب دمشق

30 ارديبهشت 1397 ساعت 22:23

منابع سوری از حاکم‌شدن آرامش کامل در جبهه یرموک و الحجر الاسود در جنوب دمشق پس از اعلام تسلیم تروریست‌های داعشی و آغاز اخراج آنها خبر دادند.


به گزارش جهان نیوز، س از عملیات نظامی گسترده ارتش سوریه و حملات پیاپی به تروریست‌های داعش در الحجرالاسود و اردوگاه یرموک در جنوب دمشق و  درگیری‌های پیاپی که 27 روز  طول کشید، گروه تروریستی داعش تسلیم شد و به شکست در آخرین قلعه خود در اطراف پایتخت اعتراف کرد

خبرنگار تسنیم از دمشق گزارش داد آرامش قابل ملاحظه‌ای در جبهه جنوبی دمشق برای دومین روز پیاپی همزمان با اعلام تسلیم داعش و پذیرش شروط دولت سوریه از سوی این گروه تروریستی برای خروج از الحجرالاسود و یرموک و تحویل این مناطق به ارتش سوریه حاکم شده است.

یک منبع به خبرنگار تسنیم در دمشق گفته است اولین گروه از تروریست‌های داعشی و اطرافیانشان بامداد امروز یکشنبه از یرموک و الحجرالاسود اخراج و به‌سمت بیابان سوریه منتقل شدند که آخرین مکان‌هایی است که داعش در شرق دیرالزور در آن حضور دارد.

این در حالی است که همچنان 25 دستگاه اتوبوس در ورودی یرموک منتظر اخراج تروریست‌های باقی‌مانده هستند، داعشی‌ها پیش از اخراج مقرهای خود را در الحجرالاسود و یرموک به‌آتش کشیده‌اند و ستون‌هایی از دود به آسمان بلند شده است.

به‌گفته منبع سوری انتظار می‌رود 1500 تروریست و اطرافیانشان از جنوب دمشق اخراج شوند.
این در حالی است که تا این لحظه هیچ اطلاع‌رسانی رسمی درباره اتوبوس‌های مستقر در اطراف اردوگاه یرموک صورت نگرفته است.

تا پیش از تسلیم تروریست‌های داعشی، عملیات گسترده ارتش سوریه منجر به هلاکت شمار زیادی از سرکردگان آنها در سایه فروپاشی صفوفشان شده بود.

خبرنگار تسنیم پیشتر از احتمال آزادسازی یرموک و الحجرالاسود طی یک هفته آینده خبر داده بود.


کد مطلب: 613716

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/613716/سقوط-آخرین-قلعه-داعش-جنوب-دمشق

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com