کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کل بدهی ماشین سازی 50 میلیارد تومان است

30 ارديبهشت 1397 ساعت 14:20

مالک جدید گروه ماشین‌سازی تبریز با بیان این‌که کل بدهی ماشین سازی 50 میلیارد تومان است، گفت: بنده پرداخت بدهی شرکت به ادارات برق، آب و گاز و سایر سازمان‌ها را در برنامه دارم.


به گزارش جهان نیوز، قربانعلی فرخ‌زاد در نشست خبری در پاسخ به ابراز نگرانی مسئولان استان در ارتباط با «اخراج نیروهای انسانی ماشین‌سازی» اظهار کرد: بنده کارگر کارگران هستم و استفاده حداکثری از نیروها جزو اولویت‌هایم است.

وی در رابطه با قیمت خریداری کارخانه ماشین‌سازی گفت: کل قیمت کارخانه ماشین سازی تبریز همراه با ریخته‌گری و زمین‌های جاده ایل‌گلی 700 میلیارد تومان بوده که مبلغ 200 میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی طی پنج سال به صورت سالانه 100 میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

سالاری، مشاور ارشد مالک گروه ماشین سازی تبریز نیز در نشست خبری گفت: باتوجه به این‌که کارخانه ماشین سازی تبریز در طول 12 سال با سه واگذاری ناموفق مواجه شده است و از آنجایی که  آقای فرخ‌زاد علاقه زیادی به محیط کارگری دارد، سرمایه خود را جهت رشد و توسعه جامعه کارگری و حفظ نگین صنعت آذربایجان اختصاص داده است.

سالاری با بیان این‌که اصلی‌ترین هدف مالک گروه ماشین سازی تبریز تولید بیشتر و ارتقای تکنولوژی این کارخانه است، ادامه داد: بر اساس تأکید مالک کارخانه، تحت هیچ شرایطی اجازه بیکار شدن کارگری داده نمی‌شود و درحال حاضر 800 پرسنل در این کارخانه مشغول کارهستند که این تعداد به 1800 نفر افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که 600 میلیون تومان برای نوسازی تجهیزات کارخانه ماشین‌سازی هزینه می‌شود، عنوان کرد:فرخ‌زاد بر این باور است که اکنون باید در کارخانه ماشین سازی قطعات ایکس باکس تولید می‌شد نه تکنولوژی 50 سال پیش، بنابراین جهت ارتقای تکنولوژی این کارخانه نیز با کشورهای مختلف وارد مذاکره شده‌ایم.

مشاور ارشد مالک گروه ماشین سازی تبریز خاطرنشان کرد: در اولین روز کاری، هفت میلیارد تومان از پاداش کار بازنشستگی 100 نفر از  کارگران این کارخانه پرداخت شد.

وی در خصوص املاک ماشین سازی در جاده ائل گلی، گفت: آپارتمان‌های این منطقه مورد بی توجهی قرار گرفتند که در این خصوص نیز با شهردار تبریز مذاکراتی انجام شده و به دنبال این هستیم که بدانیم نیاز شهر چه چیزی است تا در جهت احداث آن اقدام کنیم.

 نگین صنعت آذربایجان بدترین شرایط را در طول حیاتش تجربه کرده و از بسیاری از پیچ‌وخم‌های خصوصی سازی عبور کرده و اکنون  پس از 14 سال کش و قوس بر سر واگذاری آن، به بخش خصوصی واگذار شده است.

قربانعلی فرخ‌زاد در یکی از روستاهای شهرستان اهر متولد شده و در بخش‌های مختلف تولید فعالیت کرده و صاحب چندین واحد صنعتی نیز است که در کارخانجات وی محصولاتی نظیر آب معدنی، دوغ، نوشابه های گازدار، محصولات لبنی و شیر پاستوریزه تولید می‌کنند.

منبع:ایسنا


کد مطلب: 613649

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/613649/کل-بدهی-ماشین-سازی-50-میلیارد-تومان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com