پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

برای هر ایرانی؛ شناسنامه شغلی تهیه می‌شود

يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 613647
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طراحی شناسنامه شغلی برای هر فرد ایرانی در سن کار خبر داد و گفت: ارائه تسهیلات لزوما به ایجاد اشتغال منجر نمی شود.
برای هر ایرانی؛ شناسنامه شغلی تهیه می‌شود
به گزارش جهان نيوز، عیسی منصوری امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان تهران خود با تاکید براینکه در بخش بانکی برای اشتغال با تأخیر مواجه هستیم، گفت: سال ٩٧ مقرر شد، دستگاه‌ها طی ١٢ روز، کمیته فنی طی ٤ روز و بانک‌ها حداکثر تا ١٤ روز نتیجه بررسی طرح‌های اشتغال را مشخص کنند.

وی ادامه داد: مهمترین موضوع در اعطای تسهیلات این است که منجر به اشتغال شود و در همین راستا لازم است منابع هدفمند هزینه شود.
منصوری  با بیان اینکه نرخ بیکاری روستایی هفت درصد است، افزود: در مقایسه با روستا‌ها نرخ بیکاری در شهری‌ها کم است درحالی که برای جلوگیری از مهاجرت ایجاد اشتغال در روستاها از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ٣.٥ درصد اشتغال کشور در حوزه کارآفرینی است به همین دلیل لازم است ریسک تخصیص منابع کاهش یابد.

منصوری در پایان سخنان خود اظهار کرد: ارائه تسهیلات باید با شرایط مناسب و به طور دائم برقرار باشد و بر توسعه اشتغال متمرکز شود و اتصال به بازار و کیفیت را مورد توجه قرار داد.

ایجاد ٤١٢٠ شغل با طرح‌های روستایی و عشایر در استان تهران
در ادامه جلسه  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به ارائه گزارشی در بخش اشتغال استان پرداخت و گفت: تاکنون در بخش روستایی و عشایری ٢٣٤ طرح در حوزه‌های کشاورزی، صنعت معدن و تجارت و میراث فرهنگی با تسهیلات ٢٢٥ میلیارد تومان و تعهد ایجاد چهار هزار و 120 شغل مصوب شده است.

حاتم شاکرمی افزود: سال گذشته تسهیلات ٦٥ طرح در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شد و با تلاش‌های صورت گرفته این تعداد تا پایان فروردین ماه امسال به یک هزار و 152 مورد خواهد رسید.

وی یادآور شد: سهمیه استان تهران در طرح اشتغال روستایی و عشایری ٢٢٤ میلیارد تومان است.
شاکرمی با بیان اینکه جمعیت روستایی استان تهران ٦ درصد از کل جمعیت استان است، اضافه کرد: ٨٠٠ هزار نفر جمعیت روستایی در استان تهران وجود دارد، با این جمعیت سهمیه اعتبار استان در این بخش کافی نیست و انتظار می‌رود در برنامه‌های آتی افزایش یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ادامه داد: تا کنون ٢٢٤ طرح روستایی و عشایری با اعتبار ٢٢٥ میلیارد تومان با احتمال ریزش برخی از آنها، به بانک‌ها ارسال شده است.

شاکرمی عنوان کرد: همچنین در طرح اشتغال فراگیر ٩٧ طرح با اعتبار ٣٥٨ میلیارد تومان در کارگروه اشتغال استان بررسی و به بانک‌ها ارسال شده است.

منبع:اقتصاد انلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *