پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۸۰

عراقچی: ما باید شرایط اروپا را نیز در نظر بگیریم!

يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 613604
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت:همه مساعدت های اروپایی ها به میزان زیادی بستگی به این دارد که ما FATF را بپذیریم.
عراقچی: ما باید شرایط اروپا را نیز در نظر بگیریم!
به گزارش جهان نيوز، احمد علیرضابیگی در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر امور خارجه، وزیر اقتصاد و دبیر شورای عالی امنیت ملی برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم گفت: آقای عراقچی معتقد بود اتحادیه اروپا بنا دارد کمک هایی را انجام دهد و شرایطی را برای باقی ماندن شرکت های کوچک و متوسط اروپایی برای انجام پروژه ها در ایران فراهم کند، لذا جمهوری اسلامی تلاش دارد تا فضای سیاسی و حقوقی مناسب را برای این کشورها جهت باقی ماندن در ایران فراهم کند.

نماینده تبریز ادامه داد: آقای عراقچی معتقد بود در عین حال مشخص نیست کشورهای اروپایی چقدر توانایی تحمل هزینه برای پیشبرد این اراده را در قیاس با حجم ۴۵۰ مییارد دلار مراوده اقتصادی اروپا و آمریکا با ۱۵ میلیارد دلار مراوده اقتصادی اروپا با ایران دارند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهارداشت: آقای عراقچی معتقد بود از نظر سیاسی برای اروپا قابل هضم نیست که بتواند در کنار ایرانی قرار بگیرد که روسیه و چین را پشت سر خود دارد و مقابل اراده آمریکا ایستاده است. این موضوع برای اروپا سنگین است و ما باید شرایط اروپا را نیز در نظر بگیریم. اروپا در وضعیت بسیار سختی قرار گرفته است.

علیرضابیگی گفت: آقای عراقچی معتقد بود که FATF و پذیرش این کنوانسیون، لازمه مذاکره با اروپا خواهد بود، در حالی که آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی معتقد بود اجرایFATF مدنظر جمهوری اسلامی نیست و ایران بنا دارد قوانین داخلی خود را در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اصلاح کند.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس گفت: این موضوع تناقض مهمی بود که در صحبت های آقای عراقچی و شمخانی ایجاد شد و سوالات زیادی را در ذهن نمایندگان ایجاد کرد.

بیگی ادامه داد: آقای عراقچی تاکید کرد که ایران در ازای نشان دادن اراده سیاسی و پشتوانه فنی برای حفظ برجام، حاضر به قبول هیچ تعهد دیگری نشده است و همه مساعدت های اروپایی ها به میزان زیادی بستگی به این دارد که ما FATFرا بپذیریم.

وی در خصوص اظهارات وزیر امور خارجه نیز گفت: صحبت های آقای ظریف بیشتر در راستای توجیه خروج آمریکا از برجام بود و آقای ظریف همچنان برجام را یک سند افتخار ملی می دانست که ایران را از ذیل بند ۷ سازمان ملل خارج کرده و خطر جنگ را از کشور دور کرده است.

بیگی گفت: آقای ظریف معتقد است با خروج از برجام آمریکا منزوی شده است و آمریکایی که پیش از این برای رویارویی با ایران تمام دنیا را پشت سر خود را داشت، امروز آن پشتوانه را برای رویارویی با ایران ندارد.

وی گفت: در ادامه جلسه، آقای نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خطاب به عراقچی اظهارداشت: آقای عراقچی ما تجربه مذاکرات در زمان آقای جلیلی و ظریف را داریم، نکته اول اینکه ما راجع به منافع ملی کشورمان صحبت کنیم. نباید منافع را سیاسی و جناحی دید، نباید منافع ملی را وجه المصالحه اغراض و اهداف سیاسی و جناحی تان قرار دهید و نباید از آن به عنوان ابزاری برای به دست آوردن رای مردم استفاده می کردید، شما گفتید که اشتغال، آب، تولید در گرو برجام است، حال به مردم چه می گویید؟ شما توهین ها و درشتی های بسیاری به منتقدان برجام کردید. البته امروز روز انتقام گیری و درگیری نیست.

علیرضابیگی گفت: آقای نقوی به ظریف و عراقچی تاکید کرد به خواسته های رهبری توجه کنید. امروز همه ما پشت سر رهبری ایستاده ایم. شما در برجام آن را رعایت نکردید، اگر رعایت می کردید، این اتفاقات رخ نمی داد. امتی که به امام خودش گوش فرا ندهد، شایسته آینده درخشان نخواهد بود.

عضو کمیسیون شوراها گفت: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خطاب به عراقچی تاکید کرد؛ آقای عراقچی صادق باشید، آیا واقعا مذاکرات شما در اروپا بده بستان بوده است؟ همه حرف هایی که گفتید عین متن برجام بود، کدام بانک اروپایی حاضر است با ایران کار کند؟ اروپا به تعهدات خود در خصوص برجام در زمانی که آمریکا نیز در برجام حضور داشت، عمل نکرد، آیا حالا که آمریکا از برجام خارج شده است، اروپا به تعهدات خود عمل خواهد کرد؟

به گزارش مهر، وی با اشاره به اظهارات دهقانی نماینده فیروزآباد و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در جلسه غیرعلنی گفت: ما از دشمنی و خصومت آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی آگاهیم. الحاق به FATF زمانی که برجام باقی باشد، ضرورتی انکارناپذیر است، اما اگر بناست برجام فروریزد، قطعا پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم فایده ای نخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا خجالت هم خوب چیزیه ! قدم به قدم نکبت وذلت واز دست دادن امنیت مارو تئوریزه میکنند.یه بار با تعفن برجام در حال مرگشون یه بار با سند2030 یه بار با اف ای تی اف!
واقعا اینها به قیامت باور دارند؟؟؟؟؟؟؟؟!
Iran, Islamic Republic of
دادش من اون به شما که جیبتان پر است و ماه به ماه حقوقتان به حسابتان واریز میشود نگاه نمیکند عراقچی به سه ماه دیگر نگاه میکند که با تشدید تحریمها دیگر نمیتواند جیب امثال شما را پر کند نگاه میکند شما از همه بیشتر بیقراری میکنید برای اجناسی که در بازار کم میشود نایاب میشود به صفهای بلندی که مردم برای تهیه اذوق شان بسته اند نگاه میکند به خانواده هایی که پول پرداخت برق مصرفی خود و اب و گاز مصرفی خود را ندارند نگاه میکند . لطفا کمی کلاه خود را بالاتر بگذارید
Iran, Islamic Republic of
برجام رو تو کاسه ملت گذاشتن که مثلا تحریم ها رو رفع کنن که با خروج کدخدا بالاخره نقض فاحش شد والان میتش رو دست دولت مونده، با این برجام نافرجام فقط ملت ما رو از صنعت هسته ای عقب انداختن...
حالا باید یه خسارت دیگه رو متحمل شیم بابت بدست آوردن هیچ؟؟؟؟
شما به این راضی میشید؟؟؟؟
با برجام دنیای شما گل وبلبل شد؟
Iran, Islamic Republic of
استراتژی حکومت در قبال بحث هسته ای دارای ایراداتی است
با حرام اعلام کردن دستیابی به سلاح هسته ای ،محدودیت هایی را برای خود قرار دادیم.چرا که ما از برجام هم بیرون برویم ، داشتن صنعت هسته ای صلح آمیز به تنهایی و با این شرایط اقتصادی وبا توجه به هزینه هایی که بابت تحریم ها داریم،سودی برای ایران ندارد.
دیدگاه دیگر کشور ها با توجه به حمایت ایران از پیوستن کشور مسلمان پاکستان به کشور دارنده سلاح هسته ای(با سفر کمال خرازی وزیر خارجه وقت) و نیز تاسیس مراکز هسته ای در دل کوه (در استان قم) ،این است که ما در نهایت دنبال سلاح هسته ای هستیم.
خود کشور های غربی(ونیز شرقی) توانایی سلاح هسته ای را یک عامل بازدارنده می دانند و بر این باورند که ایران هم که کشوری دارای ایدئولوژیک خاص خود میباشد به دنبال این سلاح بازدارنده می باشد تا خود را از تهدید ها و تجاوز احتمالی کشور های غربی در امان بدارد و قدرت منطقه ای خود را تثبیت نماید.
ایران با تحریم خود از داشتن سلاح هسته ای(که بنا به پیشنهاد آقای خاتمی رئیس جمهور وقت مطرح شد)قدرت چانه زنی خود را به شکل قابل توجهی کاهش داد و از یک طرف به کشور های طرف مذاکره اطمینان خاطر داده بود که راه هسته ای برای ایران پایان خوشایندی ندارد و از طرفی آنها ایران را باهمه این موارد متهم به پنهان کاری و... می کردند و با اعمال تحریم ها ،فشار ها بر ایران را افزایش دادند تا نهایت به توافق ناعادلانه برجام سوق دادند.
این که تحریم داشتن سلاح هسته ای از احکام ثانویه است و با توجه به شرایط زمانی و مکانی ، قابل تغییر است اما همین باعث کاهش قدرت چانه زنی ایران شده است چرا که کافر همه را به کیش خود می پندارد... .
در مذاکرات با کشور های 5+1 ما از افرادی که دارای قدرت چانه زنی و معامله بودند برخوردار نبودیم هر چند که این افراد زبان خوب وارد بوده و روابط عمومی بالایی داشتند.ضمنا بر اساس برخی اخبار در دو دوره در بین تیم مذاکره کننده جاسوسانی وجود داشت.
متاسفانه دولت تمام هدف و برنامه های خود را به حل مذاکرات گره زده بود و لذا توافق اولیه بسیار بدی را قبل برجام با کشور های 5+1 صورت داد که خروجی بهتر از برجام برای آن قابل تصور نبود.
بهتر است در این شرایط ، ملت ایران وحدت کلمه خود را حفظ کرده وحکومت هم هدف اولیه را مقابله با بی صداقتی و فساد و رانت متمرکز نماید و با شفاف سازی واصلاح قوانین در جهت عدالت اجتماعی گام بر دارد و همه مردم را برابر بداند و با (تفکر)کسانی که خود را برابر تر میدانند مقابله نماید و تمام مسئولان خود را خادم ملت بدانند و به آزادی و رای مردم احترام بگذارند .
(این فقط یک نظر است و شایسته است در صورت مخالف بودن بدون تهمت و پیشداوری پاسخ و استدلال خود را بیان کنید.)
Iran, Islamic Republic of
مشکلات اقتصادی جامعه به خاطر وجود مسولان نا کار آمد و مدیران نجومی بگیره و هیچ ربطی به دستاورد های هسته ای و سایر عناصر قدرت کشور نداره اتفاقا وجود تکنولوژی های بومی باعث کاهش وابستگی به دیگران و پیشرفت اقتصادی کشور میشه
Netherlands
آقای جهان نیوز!
لازم نیست هر اراجیفی رو چاپ کنی!
با درج کردن این خزعبلات میخوای به آزادی بیان احترام بذاری؟! یا اینکه قصد داری با کمکِ ستونِ پنجمِ داخلیِ استکبارِ جهانی، ریشه امنیت ملی رو بزنی؟!
Iran, Islamic Republic of
منم موافقم چرا هر نظر چرندی رو چاپ میکنی؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
نماز اين متوفي مرحوم ملعون برجام بي فرجام را كي بايد بخونه ؟؟؟
...
Iran, Islamic Republic of
عراقچی خودش اسفند سال قبل در چتم هاوس انگلیس گفت:امریکا با ترساندن شرکتها وبانکها مانع از همکاری انها با ایران میشود وایران نفعی از برجام نبرده است!
روحانی خودش سال 92 گفت دلار بالای 1500ربطی به تحریمها ندارد ومربوط به سوءمدیریت است.
این جنازه متعفن رو به زور ادویه ""اگه برجام نباشه از گرسنگی میمیریم!! نمیتونید به خورد مردم بدین.در ضمن من بیکارم وحقوقی سرماه ندارم!ولی دلیل نمیشه که برای هیچ! امنیت واینده کشورم رو به دست دشمن بدم.
Iran, Islamic Republic of
شما اصولگریان همیشه با تند روی به نظام و رهبری ضربه میزنید و فقط در شعار پیرو رهبری هستید
Iran, Islamic Republic of
فقط وفقط با ولایتیم وبرای همین راه رو همیشه درست میبینیم.
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
خب دوست عزیز اگر مدعی هستی ما در شعار پیرو رهبری نیستیم
شما ثابت کنید که در عمل پیرو رهبری هستید
رهبر سال ۹۲ که نرمش قهرمانانه را اعلام نمودند گفتند من به آمریکا و اروپا اعتماد ندارم از آنها تضمین کافی بگیرید
اینها قابل اعتماد نیستند
ولی روحانی و دولتش با ساده لوحی به آنها اعتماد کردند و چوبش را هم البته کشور خورد شما هم پشتیبان آنها بودید
حالا بعد از چهار پنج سال روحانی می گوید
مگر کره شمالی دیوانه است که با آمریکا مذاکره کند
شما ثابت کرده اید که پیرو رهبر نبوده و نیستید
برجام را آنطوری که رهبر راهنمائی کرد پیش نبردند و با عجله و یک طرفه تعهدات را انجام دادند در حالی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد
France
دوست عزیز فاصله حرف تا عمل بسیار است .بسیاری از شعارهایی که ما در اول انقلاب برای برکناری شاه می‌دادیم زمین گذاشته شد ...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اينكه رهبر انقلاب از برجام به عنوان نرمش قهرمانانه ياد كردند تداعي كننده اقدام امام راحل بود كه در مقابل اقدام دانشجويان پيرو خط امام كه سرخود به اشغال لانه جاسوسي امريكا مبادرت كردند عنوان انقلاب دوم دادند تا از تهديد ايجاد يك فرصت بسازند و لذا اقدام دانشجويان را كه بدون هماهنگي با ايشان و رهبران انقلاب بوده براي حفظ وحدت جامعه تاييد كردند. لذا امام خامنه اي هم براي تشجيع و قدرت بخشيدن به تيم مذاكره كننده اقدام آنها را نرمش قهرمانانه توصيف كردند كه بلكه بخود بيايند و با قدرت مقابل زياده خواهيهاي غرب بايستند اما متاسفانه حضرات وادادند و به پيش بيني هاي رهبري در مورد خلف وعده غربي ها توجه نكردند و و برجام كه در نوع خود يك اسب تراوا بود امضاء و به سرعت نور در مجلس منفعل تاييد شد و نتيجه دادن اجازه به حضور چشم آبي هاي جاسوس در عرصه هاي فعاليت هسته منجر شد و دودش تا ابد در چشم ملت خواهد رفت .همانطور دود قرداد هاي ننگين تركمانچاي و گلستان همچنان در چشم ملت ميرود .
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز
رهبر تعبیر نرمش قهرمانانه را دوسال قبل از
برجام در سال ۹۲ اعلام کردند
رهبر در شروع دولت گفتند ما مخالفت با مذاکره با آمریکا نداریم و از این به نرمش قهرمانانه تعبیر کردند
ولی دولت رفت دو سال مذاکره کرد و با ....نرمش قهرمانانه رهبر برجام ذلیلانه را به کشور تحمیل کرد و به تذکرات بسیار مهم رهبر نیز عمل نکرد
که اگر عمل کرده بود برجام این نمی شد که الان داریم
Iran, Islamic Republic of
عراقچی و دار و دسته اش اگر نمی تونن یا توان ندارن استعفا کنن چهارتا ادم لایق بیان جاشون ....
Iran, Islamic Republic of
مطمن باش اگر عراقچی و ظریف بی لیاقت بودند تا بحال صد بار رهبر انقلاب عذر انها را خواسته بود و از حکم حکومتیشان استفاده کرده بودند و کسان دیگری را جایگزین کرده بودند
United States
خواهشاً شما آینده خرجی نکن ....
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا این جنابان به تنها چیزی که نگاه نمی‌کنند همین‌ها هستند. این جماعت اشرافی کاری به جیب مردم، کار مردم، سفرة خالی مردم ندارند. اگر چنین نگاهی داشتند این گونه بند را به آب نمی‌دانند و این گونه مردم را در مشکلات غرق نمی‌کردند.
Iran, Islamic Republic of
شماها و اینها فروشنده اند ...به نظر می رسد مساله این است و اروپا و امریکا هم کاملا این را فهمیده اند...
Iran, Islamic Republic of
ترسم نرسی به مقصد ای اعرابی. این ره که تو میروی به ترکستان است.
...
صامین
Iran, Islamic Republic of
آی مردم مگه ندیدید با قبول برجام چه قدر وضع اقتصاد خوب شد!!!!!
موشکی رو هم بدین بره تا وضع از این هم بهتر بشه
یه زمانی جای جلاد و شهید رو عوض کردن
حالا جای اشرافی با مستضعف
از کی تا حالا نجومی بگیران به فکر رفاه مردم افتادن؟
شما حقوق نجومی نخور مشکلات اقتصادی مردم حل میشه نیازی به فروش عناصر قدرت کشور و خود کشور نیست
Iran, Islamic Republic of
چه زود فراموش می کنید مگر قرارنبود آفتاب تابان برجام همه مشکلات راحل ورفاه را به زندگیها بیاورد؟! برجام یعنی اینکه ما ازقید انرژی هسته ای گذشتیم تا گشایش در امر اقتصاد محقق شود.
حال صحبت از قالب کردن FATFاست.یعنی مدیریت فرهنگ و اقتصاد و اطلاعات کشور راهم به آنها واگذار کنیم؟!!! وادادگی تا کجا؟!!! تازه خانم موگرینی افاضه فرمودند که تضمینی هم در کار نیست!!!
انسان هوشیار وباشخصیت هرچند علاقه به شخص یاگروهی داشته باشد درمقابل خطای چنین فاحشی باید به خود بیاید.
تورا به خدا اینقدرازخرابکاری حضرات دفاع بی خود نکنید.
Iran, Islamic Republic of
آقای عراقچی در هر صورت برجام رو قبول میکنه چون ...
پیروز
Iran, Islamic Republic of
بعد برجام جیب چه کسانی پرشد وجیب چه کسانی خالیتر شد؟ مثل اینکه حافظه تون پاک شده ، حقوق نجومیها دستاورد دولت فعلی است ، سه برابر شدن حقوق وزرا و گرفتن وامهای هزار میلیاردی رو مثل اینکه منکر هستید؟ دلالای گردن کلفت جنس وهرد کردند و در کارخونه ها تخته شد ، حتی کارخونه هایی که توی تحریم حتی بهتر هم کارکردند ، چون جنس خارجی کمتر وارد شد ، حالا مدعی هستین که اجناس کمیاب میش؟ کدوم جنسا ؟ اگر امثال شما باشند که این اعتقاد رو داشته باشند ، بعله جنسا باید از خارج وارد بشه حتی کفش و کلاه و سوزن ته گرد و چوب بستنی و .... ، ما هم که حتی بلد نیستیم آفتابه هم درست کنیم ، پس باید از خارج مدیر بیاریم ، جنس هم باید خارجی باشه ، این حرف مدیرای این دولت بود دیگه ، نمیخواین منکر بشین که؟
سعید110
Iran, Islamic Republic of
کسانی که تحریم سفرش دادند، اطلاعات FATF و بلکه خطرناک تر را هم خواهند داد! دوتابعیتی ها را دریابید تا بیشتر از این دیر نشده!
Iran, Islamic Republic of
هرچی غربی ها میگن اینا عین بچه های حرف گوش کن زودتر انجام میدن. شرط پشت شرط.
ناظر
Iran, Islamic Republic of
عزيز خداوند به خاطر اين غصه ات اجرت بده اينها قيامت را خوب مي شناسند ولي حب دنيا اينكه چند روزي در سر قدرت و كرسي باشند به هر ساز غربيها مي رقصند ...
صامین
Iran, Islamic Republic of
ای کسانی که ایمان آورده اید ، به غیر همکیشان خود اعتماد نکنید و آنان را همراز خود نگیرید . آنان در حق شما از هیچ شرّ و فسادی کوتاهی نمی کنند . دوست داشته اند که شما در رنج بیفتید و سخت زیان ببینید . دشمنی از دهان هایشان و لحن سخنانشان آشکار است و آنچه سینه هایشان از دشمنی شما پنهان می دارد ـ که در بیان نمی گنجد ـ بزرگ تر است . همانا ما آیات و نشانه ها را برای شما به روشنی بیان کردیم ; اگر "خرد" را به کار گیرید درمی یابید . آل عمران آیه 118
صامین
Iran, Islamic Republic of
"هان این شمایید که آنها را دوست دارید و آنها شما را دوست ندارند ، با آنکه شما به همه کتاب ها ( ی آسمانی حتی کتاب آنها ) ایمان دارید ( و آنها به کتاب شما ایمان ندارند ) ، و چون با شما ملاقات کنند گویند: ایمان آوردیم و هنگامی که با یکدیگر خلوت کنند از شدت خشم بر شما سر انگشتان خود را می گزند. بگو: از خشمتان بمیرید ، به یقین خدا به آنچه در سینه هاست داناست. "آل عمران 119
خداوند حکیم چه قدر خوب شخصیت بعضی افراد رو تو این آیه بیان کرده
"هان این شمایید که آنها را دوست دارید و آنها شما را دوست ندارند..."
Iran, Islamic Republic of
یه مرد پیدا نمیشه به این عراقچی یه درس درست و حسابی بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟...
گورژل لو
Iran, Islamic Republic of
آقای عراقچی مدافع منافع میهن است یا مدافع منافع امپریالیستهای اروپایی یا آمریکایی ...
Iran, Islamic Republic of
دوباره جاده صاف کنی اعضای وزارت خارجه بخصوص آقای عراقچی برای پذیرش کلاه گشاد اروپایی ها شروع شده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شما دوست عزیز نفست از جای خوش بلند میشود دوبار که نتونستی قبض اب و برقت را پرداخت کنی و فشار زن و بچه را تحمل کنی سلامت میکنم که معنی کلاه گشاد را خوب بفهمی شما فکر میکنید مملکت ملک پدری شماست که دولتها فقط طبق سلیقه شما رفتار کنند و فقط خواسته های شما را مد نظر قرار دهند و مردم دیگر کشک هستند درست است توانستید با کمک امریکا برجام ملت ایران بی اثر کنید اما فکر نکنید که ملت تا پایان ساکت مینشیند و فقط نظاره گر رفتار شما میماند
Iran, Islamic Republic of
طبق کدوم سند میگی ما با مشارکت آمریکا، عشق شما برجام رو بی اثر کردیم؟؟؟؟
برجام از اول هم اثری نداشت منتهی شما ها زیاد جدیش گرفتین وبه آمریکای بد عهد دلخوش کردین، حالا هم عبرت که نگرفتین هیچ طلبکار هم شدین و با جوسازی می خواین بدتر از برجام رو به مردم تحمیل کنین....
این بار روشما مطمئن باش مردم ساکت نمیشینن.
Iran, Islamic Republic of
عزیزم!روزه داریم وحال غش غش خندیدن رو نداریم،
امریکا همونی بود که روحانی میگفت میریم با کدخدا میبندیم راحت تره! اروپائیها دنباله رو امریکا هستند.
به جان خودم قسم که تو درد قبض اب وبرق نداری! برو داداش حقوق نجومی دولت روحانی خوب بهت ساخته !
Iran, Islamic Republic of
اگر ما همکار آمریکا هستیم
ولی ما می گیم مرگ بر آمریکا
چرا شما که دشمن آمریکائید مرگ بر آمریکا نمیگید
و از مرگ بر آمریکا گفتن ما عصبی می شوید
معلومه کی آمریکا دوست و کدخدا دوسته
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
روحانی سال۹۲ : با کدخدا ببندیم بهتره چون اروپا آقا اجازه اس
روحانی سال ۹۷ : یک مزاحم از برجام خارج شد با اروپا ادامه می دیم
کدخدا شد مزاحم
آقا اجازه شد هم پیمان مورد اعتماد
پیدا کنید پرتغال فروش را
قشر مستضعف
Iran, Islamic Republic of
ما مشکل اقتصادی داریم اما چاره حل مشکل در رفع تبعیض و حذف نجومی بگیران از عرصه قدرته
چه ربطی داره به صنایع هسته ای و موشکی ؟؟
اگه این صنایع رو نداشته باشیم که دشمن میاد تو کشور و اونوقت علاوه بر مشکل اقتصادی مشکل جنگ و غارت هم اضافه میشه
شما حالت خوبه؟؟
Iran, Islamic Republic of
اروپا باید تضمین بدهد که خانم موگرینی گفت تضمین وجود ندارد پس قابل اعتماد نیستن .
Iran, Islamic Republic of
موگرینی:از روحانی تضمین گرفتیم در برجام بماند!
Iran, Islamic Republic of
اروپا هیچ تضمینی ندارد که بدهد . اروپا قیاس میکند تجارت خود با امریکا را و با ایران را همچنین دیگر ملل دنیا منافع ملتشان در هر کجا باشد به همان سمت میروند چرا خودتان را بخواب میزنید انها مثل ما که با ایدولوژی زندگی نمیکنند انها بر اساس خرد جمعی و خواسته ملتهایشان و منافع کشورشان به جمع بندی میرسند نه خواستهای و نصیحتهای حضرت عیسی(ع)و حضرت موسی(ع) انها بر اساس شریعت مثل ما عمل نمیکنند
Iran, Islamic Republic of
...راست میگی ،برای در امان بودن از دست این گرگها باید ازشون فاصله بگیریم نه اینکه بپریم تو بغلشون.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
ايوالله گل گفتي
...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ایدئولوژی انها به مراتب صلب تر از ماست.ایدئولوژی لیبرالی در ظاهر ازاد منش ودر باطن دیکتاتورترین ،دیکتاتورهاست.نمونه اش اینکه یک روسری رو سر زن مسلمان در اروپا تحمل نمیکنند یا به زور بمب وموشک میخواهند عقیده خودشون رو به کشورهای غرب اسیا تحمیل کنند.
Iran, Islamic Republic of
پذیرش fatf باعث خود تحریمی نهاد های انقلابی همانند سپاه می شود و مغایر امنیت ملی است .
سعید110
Iran, Islamic Republic of
ما هم همین را میگوئیم!
شما فقط به درد این می خورید که شرایط اروپا و البته آمریکا را در نظر بگیرید! در غیر اینصورت برجام را برای خالی کردن دست جمهوری اسلامی ایران از مؤلفه های قدرت ادامه نمی دادید!
Iran, Islamic Republic of
...
United Kingdom
چگونه می شود که یک زرتشتی را با استاد به "قانون نفی سبیل" از نمایندگی منع می کنند ولی در خصوص FATF که تمام سیستم مالی کشور را در اختیار کفار قرار می دهد استناد نمی شود
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
سخنی با دولتمردان:
عزیزان در نظر داشته باشند که این دوران در حال گذر است و چون برق و باد باید بروید و عنان کار را به دولت بعدی بسپارید ....خوب بیاد داشته باشید که صفحاتی از تاریخ را که بنا به مصلحت خودتان یواشکی تا می زنید و مردم را در جریان قرار نمی دهید ،دولتهای بعدببا خفت و خاری بازخوانی خواهند کرد ....سعی کنید این چند روز دیگر را با عزت سپری کنید و تن به ذلت fatf ندهید .کاسه خالی برجام را نزد اروپائیان بگذارید و زیر خیمه ی ولایت زانوی ادب بزنید .پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت وارد نشود.
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
سخنی با دولتمردان:
عزیزان در نظر داشته باشند که این دوران در حال گذر است و چون برق و باد باید بروید و عنان کار را به دولت بعدی بسپارید ....خوب بیاد داشته باشید که صفحاتی از تاریخ را که بنا به مصلحت خودتان یواشکی تا می زنید و مردم را در جریان قرار نمی دهید ،دولتهای بعدببا خفت و خاری بازخوانی خواهند کرد ....سعی کنید این چند روز دیگر را با عزت سپری کنید و تن به ذلت fatf ندهید .کاسه خالی برجام را نزد اروپائیان بگذارید و زیر خیمه ی ولایت زانوی ادب بزنید .پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت وارد نشود.
سفا
Iran, Islamic Republic of
برای ماندن شرکت های متوسط وکوچک اروپا باید باجی مثل پذیرش FATF بدین؟؟؟؟
میخوام صد سال سیاه نمونن، شما اجازه بدین نیروهایی خودمون از پس همه ی امور بر میان.
خدایا این دولت تا ایران رو در طبق اخلاص تقدیم آمریکا نکنه راضی نمیشه!!!!!
دل خوش به حضور وفرزانگی واقتدار پسر حضرت حیدر، سید علی خامنه ای هستیم وگرنه به دولت ها باشه ایران رو تکیه، تکیه می کنن یا زیر یوغ استکبار میبرن بدون خجالت از امام وشهدا...
Iran, Islamic Republic of
جالبه خود عراقچی میگه شرکتهای اروپائی خصوصی هستند ودولتشون نفوذی روشون نداره!...
Iran, Islamic Republic of
نتیجه اعتماد به کدخدا شده برجام . حالا هم نتیجه اعتماد به اروپا میشه fatf . واقعا تقسیم کار بین اروپا و امریکا عالیه
موسوی
Iran, Islamic Republic of
همین ادم سر برجام هم گفت باید شرایط آمریکا را درک کنیم اونجا قوانین یه جوریه که رئیس جمهور و کنگره و.. هر کدوم قوانین خاص خودشون را دارند و خلاصه نمیشه ازشون امضا و تعهد گرفت !
...
علی
Iran, Islamic Republic of
دو باره سر و کله این عراقچی با این اظهار نظراش پیدا شد
نمیدونم نماینده ماست یا اروپایی ها
.
Iran, Islamic Republic of
این عراقچی نبودنش بیشتر فایده داره ..... شده جاده صاف کن اروپا و امریکا .بجای اینکه منافع مارو تامین کنه دنبال منافع اروپاست. 450 میلیارد دلار را اروپا رها می کنه و 15 میلیارد مارو می چسبه . تازه شرکتهای کوچک و متوسط با ما می خواهند همکاری کنند . ما FATFرا قبول کنیم که انها به ما چه بدهند تازه قبول FATF یعنی اینکه می شود بر سر مسائل دیگر با ایران مذاکره کرد و امتیاز گرفت ....
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
منظور عراقچی دقیقا اینه که ما اونقدر ناتوانیم که برای پخت غذای قطار هامون باید شرکتای اتریشی فعال بشوند و در ازاش زیر بار اف ای تی اف بریم اف بر این ذلت
تو قطار هامون نون خشک بخوریم بهتر از این ذلت و ننگه
البته ایشون ناتوانی خودش رو به کل مردم ایران تعمیم میده
جهان جان لطفا منتشر کن
ضد انقلاب
United States
...
برنامه در دست تدوین اروپا و چین و روسیه برای رضایت ترامپ و نگه داشتن شما در برجام منجر به سم هلاهل که یکسره سر خواهید کشید ؟!!!
باز سر و کله ماله کش پیدا شد
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
باز هم خواص جامعه ساکتند تا دوباره ....برجام منهای آمریکا را تحمیل کنند و سپس FATF و پس از آن برجام منطقه ای و موشکی.
Iran, Islamic Republic of
یعنی واقعا اگر قرار بود اروپا ،اسرائیل و آ مریکا نیروی نظامی و ..بفرستند داخل کشور تا ایران رو اشغال و.تحت سلطه در بیاره باور کنید نمی توانستید .اما برخی خواص که کم کم چهره خودشون رو دارن رو می کنن بهترین و خوش خدمت ترین هستند برای اینها
ناظر
Iran, Islamic Republic of
... قراره باز با منافع ايران چكار كنيد باز كدوم شرايط اروپا مگر شرايطي كه به شما در برجام نا فرجام ديكته كرده اند سير نشده اند
Iran, Islamic Republic of
عراقچی از اون همرزمانی که کنارت شهید شدن ... اصلا یادشون هستی؟...
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
بدبختی واقعی یعنی همین که عراقچی شده وکیل مدافع اروپایی ها. اروپا تا عراقچی و عراقچی ها رو داره غمی نداره!!
الاغچی
Iran, Islamic Republic of
یجور حرف میزنه، انگار یه پیروزی پشت سر گذاشته دنبال مرحله دوم.
کاظم
Iran, Islamic Republic of
اقای عراقچی اینقدر باکلمات بازی نکنید. یک بار برای همیشه بگویید تسلیم خلاص.!
United States
آقای عراقچی دایه مهربانتر از مادر شنیدی؟
مرد مومن تو نماینده ایران هستی یا اروپا؟
حالا بروند سنگ قبر وثوق الدوله و فتحعلیشاه را بلرزانند.
اونها هم رعایت دوستان اروپایی را ظاهرا واجب می دانستند
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
با خروج آمریکا از برجام ، قطعا منافع ما در صورت هرگونه تضمین احتمالی اتحادیه اروپا هرجند هم که موثق و محکم باشد باز شدت تقلیل یافته است. لذا ما نیز باید در مقابل از تعهدات برجامی خود بکاهیم ، نه اینکه برای امتیاز دادن بیشتر به مذاکره بنشینیم. کی میخواهید بفهمید.؟
United States
یکی این عراقچی را از برق بکشه، معلوم نیست این با ماست یا با اونا ...
Iran, Islamic Republic of
اوباما یا با اونا یا با ما !
Iran, Islamic Republic of
الحق والانصاف راست میگه نباید با فشارهای ایمیلی اروپا رو وادار به خروج کرد .درک کنید دیگه.امریکارو وادار به خروج کردید بس نشد!
محسن
United States
عراقچی اونقدی که نگران وضعیت اروپاست و تضاد منافع اروپا رو بین ایران و امریکا درک می کنه اگه نگران منافع ایران بود یقینا" حال و روز ایران امروز این نبود .
Iran, Islamic Republic of
...
بابا اینهمه خسارت رو به این مملکت تحمیل کردین بس نیست حالا می خواین با دست خودتون طناب رو بندازین دور گردن نمون .
...
محسن
Iran, Islamic Republic of
عدالت آقای عراقچی آنقدر بالاست که حتی منافع دشمن را هم رعایت می کند!!!
Iran, Islamic Republic of
غزیزم!! قربونش بشم!! یه وقت بهت سخت نگذره ها!! ...
United Arab Emirates
آقای عراقچی ودوست گرامیت جناب ظریف ورئیس برجام ...دشمن علنا برجام را مچاله کرده وانداخت توآشغالی وبا آب دهانش آغشته کرد ...
Netherlands
توباید شرایط کشور خودت را در نظر بگیری...
Iran, Islamic Republic of
شما آقای عراقچی منتظر بد عاقبتی باش
United States
دمت گرم عراقچی...!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
یعنی چه را در نظر بگیریم؟ اینکه آنها قرن ها آمدند و به همه جای جهان بخصوص به منطقه ما دست اندازی کردند و دخالت ها و جنگ ها و جنایت ها آفریدند؟ اینکه منطقه ما را و نفت ما را غارت کردند و کشور اسرائیل را به زور اخراج یک ملت ایجاد کردند و حالا همین اسرائیل به همه زور می گوید و تجاوز می کند و آنها می گویند باید امنیتش تأمین شود؟ ما چه بدهکاری به اروپایی ها داریم؟ آنها بابت قرن ها تجاوز و زور گویی و حمله و غارت و کشتار به ما و منطقه ما بدهکارند و ما باید طلبکار باشیم. آنها اصلاً برای چه اینقدر به منطقه ما کار دارند؟ پس ما هم برویم در قاره اروپا مدعی حق و حقوق شویم.