چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

تظاهرات مردم هلند در محکومیت کشتار خونین غزه

يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 613503
صدها تن از شهروندان هلندی در اعتراض به رخدادهای غزه در روز ۱۴ ماه مه میلادی که منجر به شهادت ده‌ها فلسطینی شد، تظاهرات کردند.
تظاهرات مردم هلند در محکومیت کشتار خونین غزه
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، اعضای "کمیته فلسطن - هلند" که از سوی شماری از سازمان‌های جامعه مدنی حمایت می‌شود در آمستردام، پایتخت این کشور تظاهراتی را به راه انداختند.
 
تظاهرکنندگان هلندی از میدان "دام" تظاهرات خود را آغاز کردند و در حالی که پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی را با مضامین "آزادی برای فلسطین است" و "راهپیمایی بازگشت" و " خونریزی را متوقف کنید" حمل می‌کردند، شعار "اسرائیل تروریست، آمریکا تروریست" و "مرگ بر نتانیاهو" سر دادند.

رئیس "کمیته فلسطین-هلند" در سخنرانی خود خطاب به تظاهرکنندگان از عدم اتخاذ گام‌های ملموس در برابر تجاوزات اسرائیل انتقاد کرد.

وی خواستار تحریم اقتصادی اسرائیل و اعمال مجازات علیه این رژیم شد. فلسطینیان پیشتر به انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس در روز  ۱۴ ماه مه میلادی همزمان با هفتادمین سالگرد "نکبة" فلسطینیان (تاسیس دولت اسرائیل) اعتراض کردند که در جریان آن هزاران فلسطینی شهید یا زخمی شدند.
 
  •  
     
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *