کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقال سفارت آمریکا به قدس «نکبت در نکبت» بود

29 ارديبهشت 1397 ساعت 23:44

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه انتقال سفارت آمریکا به قدس «نکبت در نکبت» بود، گفت: تحولات آینده این حقیقت را عیان خواهد کرد که مذاکره فقط برای وقت تلف کردن است.


به گزارش جهان نیوز، محمدجواد جمالی نوبندگانی، با اشاره به مسئله انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس شریف در هفته گذشته اظهار داشت: همان چند ماه قبل که ترامپ وعده این کار را داد، مشخص بود که با سیستم افراطی‌گری که بر سر کار آورده، حتماً این کار را انجام می‌دهد.

وی افزود: آنها شرایط منطقه‌ای را طوری چیده‌اند که کشورهای عربی و اسلامی عملاً بی‌خاصیت شده‌اند؛ مخصوصاً با روی کار آمدن محمد بن سلمان در جایگاه ولیعهد سعودی از حمایت‌های ظاهری از فلسطین هم دست برداشتند و حتی به محمود عباس فشار می‌آورد که شهر دیگری را به عنوان پایتخت دولت قانونی فلسطین انتخاب کند. از سوی دیگر برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس مانند بحرین نیز به طور مستقیم وارد رابطه با رژیم صهیونیستی شده اند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئله دیگری که در ماه‌های اخیر به صورت همزمان از سوی ترامپ و برخی حکومت‌های عربی حوزه خلیج‌فارس دنبال شد، مسئله ایران‌هراسی بوده؛ به گونه‌ای که جایگاه دشمنی صهیونیست‌ها را کلاً عوض کرده و به گونه‌ای دشمن اصلی خودشان را ایران معرفی کردند و اتفاقاً اعلام کردند که با رژیم صهیونیستی در خصوص مواضع جمهوری اسلامی اشتراک نظر دارند.

جمالی‌ اظهار داشت: بعد از همه این جریان‌سازی‌ها، ترامپ زمانی کار انتقال سفارت به قدس را انجام داد که سوریه هنوز درگیر تحرک گروه‌های تروریستی است، اردن از خط مبارزه خارج شده و عراق و لبنان در جریان انتخابات پارلمانی هستند.

رژیم صهیونیستی قطعاً با همکاری رژیم‌های دست‌نشانده‌ انگلیس در منطقه ایجاد شده است
وی با اشاره به سابقه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی گفت: به وجود آمدن رژیم صهیونیستی قطعاً با همکاری رژیم‌های دست‌نشانده‌ی انگلیس در منطقه بوده است. در این رابطه قطعاً آل‌سعود در عربستان و خاندان هاشمی در اردن نقش داشته‌اند؛ علاوه بر آن، در نگهداری رژیم صهیونیستی نیز این رژیم‌ها نقش جدی داشته‌اند؛ به گونه‌ای که ملک فهد (پادشاه اسبق عربستان) نخستین فردی بود که مسئله به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را در کنفرانس اتحادیه عرب در مراکش مطرح کرد و حالا هم سازمان کنفرانس اسلامی که مقر آن در جده است، هیچ واکنشی به تحولات اخیر فلسطین نشان نداده است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله ایجاد انحراف در مبارزات ضد صهیونیستی عنوان کرد: کنار گذاشتن یاسر عرفات از روند مبارزه و نیز محمود عباس از این روند و فشار آوردن به حماس برای تغییر در رویکرد و دست زدن به ترور رهبران فلسطینی در صورت موفق نشدن در زمینه ایجاد انحراف، همگی در راستای اقدامات مشترکی است که آمریکا و انگلیس در این خصوص انجام می‌دهند.

رژیم صهیونیستی احتمالا پایتخت خود را به قدس منتقل می کند/ مذاکره تنها برای وقت تلف کردن بوده است
جمالی‌نوبندگانی با تأکید بر ضرورت ایستادگی گروه‌های مقاومت بر موضع مبارزه با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: اتفاقات اخیر و مواضع کشورهای منطقه نشان دهد که هیچ امیدی به آنها نیست و همگی در مسیر ارتجاع حرکت می‌کنند و مهمتر از آن اینکه به مجامع بین‌المللی و حقوق بشری هم هیچ امیدی نیست.

وی درباره آینده تحولات فلسطین در پی اتفاقات اخیر نیز اظهار داشت: به نظر من تحولات فلسطین به سمتی می‌رود که احتمالاً رژیم صهیونیستی نیز در پی آن خواهد بود تا پایتختش را از تل‌آویو به قدس منتقل کند و این مسئله قطعاً این حقیقت را برای گروه‌های فلسطین بیشتر عیان خواهد کرد که مذاکره تنها برای وقت تلف کردن بوده است؛ نه مذاکرات مادرید و نه مذاکرات اسلو، هیچ‌کدام فایده‌ای نداشت و اتفاقاً آمریکا در جریان آن مذاکرات هم نشان داد که قابل اعتماد نیست و به دنبال فریب گروه‌های فلسطینی است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه قطعنامه ۱۹۷ شورای امنیت تأکید دارد که آوارگان باید به فلسطین برگردند و قدس برای مردم فلسطین است، رژیم ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی با حمایت‌هایشان از حرکات صهیونیست‌ها، عملاً به این قطعنامه‌ها هم پشت پا زده‌اند و ترامپ هم اخیراً دوباره آبروی مجامع بین‌المللی را برد؛ به طوری که می‌توان روز انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف را روز «نکبت در نکبت» نامید.

منبع: مهر


کد مطلب: 613393

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/613393/انتقال-سفارت-آمریکا-قدس-نکبت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com