جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲۰

صالحی: می‌توانیم غنی‌سازی ۲۰ درصدی را آغاز کنیم

شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب: 613391
رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد که ایران در صورت خلف‌وعده طرف مقابل می تواند غنی‌سازی ۲۰ درصدی را آغاز کند.
صالحی: می‌توانیم غنی‌سازی ۲۰ درصدی را آغاز کنیم
به گزارش جهان نيوز، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز و به دنبال دیدار با «میگل آریاس کانیته» کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا به خبرنگاران اعلام کرد: اگر طرف مقابل به تعهدات خود پایبند بماند، ما نیز به تعهداتمان پایبند می مانیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: سیاست ما این است که در شرایط کنونی صبر کرده و تا چند هفته نظاره‌گر اوضاع باشیم. همه احتمالات مطرح است.

وی تصریح کرد: (در صورت خلف وعده طرف مقابل) می توانیم غنی سازی ۲۰ درصدی را نیز آغاز کنیم.
لازم به ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری با نقض تعهدات بین المللی این کشور اعلام کرد که به صورت یکجانبه از برجام خارج می شود.

به دنبال این رویداد، رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا چندی پیش در گردهمایی خود در شهر صوفیه در بلغارستان درباره توافق هسته ای ایران گفتگو و تبادل نظر کنند.

بر اساس اعلام منابع خبری، سران اروپا بر تلاش در راستای حفظ برجام تأکید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
علوم و فناوری هسته‌ای در حال حاضر به عنوان فناوری برتر (های تک) محسوب می شود. امروزه تأثیر این علوم بر افزایش دانش بشری، طبیعت حاکم و ارائۀ رفاه و خوشبختی به زندگی بشری غیرقابل تردید می باشد و می تواند به عنوان یک عنصر اساسی و مبنای ضروری برای توسعۀ پایدار به شمار آید. درطول نیم قرن گذشته، در پرتو تلاش‌های دانشمندان در سراسر جهان این فناوری نقش مهمی را در توسعۀ صنعت،‌ کشاورزی و پزشکی ایفاء کرده است. استفادۀ رادیوایزوتوپ ها در شناسایی و درمان بیماری ها، کاربرد فناوری هسته‌ای در تولید برق و تولید مواد باکیفیت و مقاومت ویژه و همچنین تولید محصولات کشاورزی مقاوم در برابر خشکسالی و آفات فقط برخی از کاربردهای این علم در پزشکی، صنعت و کشاورزی می باشد.

فناوری هسته‌ای علاوه بر تأمین انرژی پاک، کمک می کند تا: تشخیص پزشکی بهبود یابد، بیماری های بشری درمان شود، تغذیه بشر افزایش یابد، از سلامت حیوانات اهلی مراقبت شود، منابع آبی توسعه یابند، حیوانات خطرناک نابود شوند، بهره وری کشاورزی بهبود یابد، مواد غذایی تأمین شود، کنترل کیفیت صنعتی تقویت شود، و علم شناخت محیط زیست پیشرفت یابد.
سقا
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه خیلی پای صحبت های زیباکلام نشستی.....
برادر من اولا ما کشور مستقلی هستیم که اگر علم در ثریا هم باشه بهش دست پیدا می کنیم وزیر بار زور وتعیین تکلیف هیچ کدخدایی نمیریم.
ثانیا شما اطلاع دارید که این صنعت چه منفعت هایی تو حوزه های مختلف برای ما داره؟؟؟؟
یکیش شیرین کردن آب دریاست، فقط یکی از کاربردهاش اینه، به نظر شما ما به این نیازنداریم؟؟؟؟
پیروز
Germany
مثل اینکه راستی راستی گرمی و حالیت هم نیست البته اگه بهت برنخوره، اینکه ما روی هسته ای یا مسایل دیگر پافشاری میکنیم براساس توهم نیست ،نمیدانم رشته تحصیلی شما در چه مقطعی است؟ برای بسیاری از علوم و توسعه آنها باید و باید از دانشهای دیگر استفاده کرد ، الان در دنیای ورزش میشود بدون علوم کامپیوتری و مهندسی کاری انجام داد؟ آیا برای آفات کشاورزی میتوان بدون هسته ای محصولات را استرلیزه کرد؟ یا برای وسایل پزشکی و استرلیزاسیون وسایل و تجهیزات پزشکی میتوان فقط از اتوکلاو و حرارت خشک استفاده کرد؟ لطفا کمی در این مورد تحقیق کنیدو بعد مطلب بنویسید و هجمه کنید، یک زمان به بچه حزب اللهی ها انگ میزدید که بیسواد هستند و باعث عقب ماندگی ، حالا انگ میزنید که این پیشرفت یعنی چه؟ اصلا به چه درد میخورد؟ اگر این موارد خوب نیست چرا کشورهای صنعتی اینقدر روی آن پافشاری میکنند؟ چرا از شیوه ترور دانشمند استفاده میکنند؟ چرا دانشمندان کشورهای دیگر را ترور کردند؟ پس بدانید مهم است ، برای راهنمایی و افزودن اطلاعات شما ، لطف کنید مستند ترجمه شده zero days را ببینید و اگر در جایی نمایشگاهی از سازمان انرژی اتمی برپا بود ، حتما به آنجا سری بزنید و فناوری های تک را ببینید ، فقط یک قلم آن ، همین فناوری ساخت سانتریفیوژهاست و روتور موجود در آن که با سرعت بسیار بسیار بالایی میچرخد و بدون کمترین اصطکاکی باید بدون خم شدن که حالت موزی شکل است ، باعث جداشدن ایزوتوپها میگردد ، خود ساخت این سانتریفیوژها خودش یک دنیا علم است که در صنایع دیگری همچون تولید دارو، واکسن و .... بدرد ما میخورد،یا آلیاژ مورد استفاده در راکتور برای ساختن ادوات نظامی و موشک و ... کاربرد دارد البته این موارد را بنده در نمایشگاهها و از زبان کارشناسان یاد گرفتم ولی لطفا با عقلانیت قلم بزنید ومطلب بنویسید ،
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آغاز کن برای بیست جات خوبه
Iran, Islamic Republic of
با گریه یا بدون گریه!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
کدخدا از اول هم تحریمها را برنداشت و کارشکنی می کرد، حالا هم که از برجام خارج شد. آقای صالحی خوابی؟؟؟
طرفها اروپایی قبل از خروج کدخدا هم به توافق پایبند نبودند. ...
Iran, Islamic Republic of
مرد باش و شروع کن.
United States
آره بذار شروع کنه تا ترامپ چنان تحریمهایی وضع کنه که در نهایت مجبور بشن موشکها رو هم بدن و لیبی بشیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هاتف
Iran, Islamic Republic of
برجام فقط یک بار بود....
برجام دیگه ای در کار باشه ملت مقابل دولتی که منتخب خودشون هم هست کوتاه نمیان، مگه استقلال وامنیت کشور رو میشه فدای بی خردی و غرب باوری عده ی قلیلی که متاسفانه زمام امور رو دست گرفتن کرد؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
به کوری چشم دشمنان شروع خواهیم کرد
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
Iran, Islamic Republic of
نامردم و شروع نمی کنم!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جناب صالحی قسم جلالتون چی شد؟
Iran, Islamic Republic of
می توانی،میتوانم،می تواند،افعال پر کاربرد و معنا داری است اما نه برای شما و کدخدا دوستان ،شما قسم جلاله ات رو که خوردی یادته
رضا
Iran, Islamic Republic of
آقای صالحی برو یه بازدید از راکتور پر از سیمان بکن بعد حرف غنی سازی رو بزن
کشور رو با تفکر کدخدا یی آمریکا 20 سال عقب بردید
بیژن
یه دور 180 درجه ای !میخکوب با هزار خفت و خواری سر جای اول!...
Iran, Islamic Republic of
آقای علی آقا!02:38
غربگرایان ایرانی با ماموریت کاهش جایگاه و قدرت انقلاب اسلامی و با کمک نیروهای پیاده نظامی مانند شما همین حرف هایی که جنابعالی می زنید را اجرایی کردند و برنامه جامع یک طرفه هسته ای را برایمان آوردند.دیدیدم و دیدید که ما به تعهدات پذیرفته شده توسط برجام آوران عمل کردیم اما امریکا بر تحریم های39ساله اش افزود و نهایتا خارج شد و ابته اروپا همچنان به نمایندگی از شیطان بزرگ باج خواهی می کند.نظام سلطه حهانی می خواهد شاهد جان دادن انقلاب اسلامی و وابستگی سیاسی ایران باشد.هسته ای،موشکی و دفاع منطقه ای بهانه است.سطحی نگری ایرانیان زیانبار است؛البته مطئنم شما برای عوام حرف می زنید و با ساده انگاری مسائل، واقعیت را نادیده می گیرید
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
درصورت خلف وعده! جناب پروفسور!! دیگه چکار باید کنن که شما بگی خلف وعده.
ملت رو چی فرض کردی؟ همه چی رو نابود کردین و دستتون به هیچ جا بند نیست اونوقت هی رجز میخونین؟
خداروشکر که دولت راستگویان!!!! رسوا شد.
Iran, Islamic Republic of
تصویب برای تخریب در 20 دقبقه دیدیم در ناباوری اما چون قسم والله بالله و تالله نخوردی قبول نیست. جمع کن بابا مردم....دیدی
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
جناب دکتر صالحی :
تردیدی نیست که غنی سازی یکی از ضرورتهای کشور ماست اما کمترین ضربه ای که برجام زد همین است که در کنار غنی سازی متوقفتان کردند .کشوری که با درایت رهبر فرهیخته در تمام عرصه های سیاسی دنیا جای پا باز کرده است ،نباید با کم فهمی تعدادی هوچیگر سیاس اینجور گرفتار میشد . این که می گوئید ما می توانیم مجددا غنی سازی کنیم ،هرگز خوشحال کننده نیست.دیدید که کره ی شمالی با کمترین هزینه پوزه ی استکبار را به خاک مالید .در حالی که دم پهن آمریکا شامل اسرائیل خبیث. اعراب بدتر از اسرائیل ، اینجا در خلیج همیشه فارس کاملا زیر پای ماست و با اندک فشاری جیغ آمریکا را در می آورد ...متاسفیم که شما هنوز معنی عملی این کلام زیبای رهبری را درک نکرده اید که فرمودند :
روزگار بزن در رو گذشته است ......وای برما !!!