پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳

ردای عربستان در نشست سفرای عرب با مقتدی صدر

شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب: 613384
برخی مسئولان عراقی معتقدند که نشست سفرای اردن، ترکیه، عربستان و کویت با رهبر جریان صدر و رئیس ائتلاف «سائرون»، با همکاری و ایفای نقش رژیم سعودی صورت گرفته است.
ردای عربستان در نشست سفرای عرب با مقتدی صدر
به گزارش جهان نيوز، سفرای چند کشور همسایه عربی مانند اردن، ترکیه، عربستان و کویت، دیروز جمعه با مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق و رئیس ائتلاف «سائرون» دیدار داشتند و عدم حضور سفیر ایران در این نشست، خوشحالی مسئولان و رسانه‌های برخی کشور‌های منطقه از جمله عربستان سعودی را به دنبال داشت.

«جاسم محمد جعفر» عضو ارشد حزب اسلامی «الدعوه» عراق امروز شنبه در این خصوص گفت‌وگویی را با خبرگزاری المعلومه انجام داده و در آن بر نقش آل سعود در برگزاری این نشست تاکید کرد.

جاسم محمد جعفر اعلام کرد که سعودی‌ها با برگزاری این نشست سعی دارد این پیام را به ایران منتقل کند که ریاض در جمع کشور‌هایی که مخالف حضور ایران در عراق هستند، موفق عمل کرده است.

او گفت: به نظر من عربستان جلسه دیدار سفرای اردن، ترکیه، عربستان و کویت با صدر را برگزار کرده تا این پیام را به ایران منتقل کند که این کشور قادر به جمع آوری همه کشور‌هایی هستند که مخالف حضور ایران در عراق هستند.

عضور ارشد حزب الدعوه موفقیت طرح تشکیل دولت آینده یا حتی برهم زدن معادلات سیاسی در عراق را بعید شمرد و گفت: عراق همچنان با وارد شدن در خصومت هر محوری علیه یک محور دیگر مخالف است، همانطوری که دولت کنونی با آن مخالف است.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق دیروز با سفرای اردن، ترکیه، عربستان و کویت در منزلش در شهر الحنانه استان نجف اشرف دیدار کرد.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابک نیک نفسان
Iran, Islamic Republic of
از الان متوجه باشیم که این مقتدی صدر؛ آدم دمدمی مزاج، غیرقابل پیش بینی، خطرناک و چالش برانگیز است، خرس خاله های مختارنامه را به یاد بیاورید متوجه منظور من خواهید شد، خدا به خیر بگذراند ...
Iran, Islamic Republic of
خطربرای کی فقط هرکس صددرصدباشماموافقه آدم خوبیه به خودتون بیاین مقتداصدرهم مثل بقیه به فکاراعتلاوموفقیت کشورشه
Iran, Islamic Republic of
این حال گیری برای ایران نتیجه دیپلماسی غلط واینکه چه راحت رودست می خوریم .....