سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

وقتی سیاست حمایت از ورزش به جوانان می‌چربد!

شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب: 613368
با توجه به وضع نگران کننده آینده ایران از نظر جمعیت کاربران فضای مجازی با پرداختن به این موضوع واکنش‌های جالبی را نشان دادند.
وقتی سیاست حمایت از ورزش به جوانان می‌چربد!
به گزارش جهان نيوز، مساله کنترل جمعیت یکی از موضوعاتی است که رسانه های غربی پی در پی آن را تبلیغ می کنند؛ اما اهداف نهایی آنان از کاهش زاد و ولد نسل بشر و به ویژه در کشورهایی مثل ایران چیست؟
در همین زمینه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان نظام، به موضوع سياست كنترل جمعيت اشاره و ضمن تأكيد بر لزوم بازنگری در اين سياست خاطرنشان كردند: در اوائل دهه هفتاد اجرای اين سياست بنابر مصالحی، صحيح بود اما ادامه آن در سالهای بعد خطا بود.

حضرت آيت الله خامنه ای تأكيد كردند: بررسی های علمی و كارشناسی نشان می دهد كه اگر سياست كنترل جمعيت ادامه پيدا كند، به تدريج دچار پيری و در نهايت كاهش جمعيت خواهيم شد؛ بنابراين مسئولان بايد با جديت در سياست كنترل جمعيت تجديد نظر كنند و صاحبان رسانه و تريبون از جمله روحانيون در جهت فرهنگ سازی اين موضوع اقدام كنند.
 
وضع نگران کننده آینده ایران از نظر جمعیت
در این میان وضعیت کاهش جمعیت ایران طی دهه های آینده بسیار وخیم تر از روسیه بوده و توجه جدی رسانه های کشور و برنامه‌ریزان را می طلبد. در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان نرخ فرزند آوری در ایران بسیار نگران کننده است. زنان ایرانی با دارا بودن 1/87 فرزند در مکان 144 ام جدول جهانی فرزند آوری قرار می گیرند؛ در حالی که اسرائیل در رتبه 75، آفریقای جنوبی 97، برزیل 106، ترکیه 110، فرانسه 118، آمریکا 122، و انگلیس رتبه 137 را در این جدول به خود اختصاص داده و در مکان های بالاتر از ایران قرار گرفته اند.

کاملا آشکار است که اسرائیل و کشورهای اروپایی سیاست های جدی تشویق به زاد و ولد را اجرا می کنند و در این میان با توجه به آمارهای منتشر شده، صهیونیست ها از دیگران پیشی گرفته اند. در حالی که سیاست تبلیغ کاهش جمعیت از سوی دنیای غرب شروع و پیگیری شده امروز این رتبه ایران است که در جدول آماری فرزند آوری بیش از 20 پله از آمریکا عقب بوده و این رتبه برای اسرائیل دو برابر ایران است. بدین معنی که تعداد فرزندان در یک خانواده ایرانی، کمتر از تعداد فرزندان در یک خانواده صهیونیست اسرائیلی یا یک خانواده آمریکایی است.
بزرگترين نقطه قوت يك حكومت نيروي جوان آن است

بی شک در هر حکومتی نیروی جوان و کارآمد و برخورداری از نیروی انسانی کافی و مناسب، از بزرگترین نقاط قوتی است که دولت‌ها بایستی از یک سو در جهت تامین آن و از سوی دیگر در برآوردن نیازهای اين نيروي انساني تلاش کنند. میزان جمعیت، بایدها و نبایدهای آن و لزوم یا عدم لزوم کنترل جمعیت و تنظیم خانواده از سوی حکومت و خانواده‌ها را می‌توان از ابعاد گوناگون مذهبی - عقیدتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... مورد بررسی قرار داد.

این موضوع تا بدان پایه دارای اهمیت است که بزرگان عرصه دین و سیاست را برآن داشته تا اظهارنظرهای گوناگونی در این باره داشته باشند. در این مختصر برآنیم به بررسی این نظریات پرداخته و تبعات آن را در جامعه کنونی خود مورد بررسی قرار دهیم.
 
با توجه به اهمیت این موضوع کاربران فضای مجازی در چند روز اخیر به موضوع تهدید نسل در ایران پرداختند.
 
کاربر حسین در واکنش به این موضوع نوشت: تک فرزندی بزرگ‌ترین خیانت به فرزندان است اون بچه هم بازی هم صحبت می‌خواد فرزندان اون هم عمه خاله دایی عمو می‌خواد به نسل خود خیانت نکنید  
 
کاربر مهتاب با اشاره به عملکرد وزارت ورزش و جوانان نوشت: مشکل از آنجا شروع شد که در وزارت ورزش به جوانان چربید !  
 
کاربر فاطمه هم با اشاره به درس تنظیم خانواده در دانشگاه نوشت:   دانشگاه ما درس تنظیم خانواده نداشت، یعنی همه 141واحد پاس می کردن اما ما 140 تا، آخرشم نفهمیدیم این درس بدرد میخورد یا نه!
 
رسول شاکریان هم با اعتراض به سختگیری های خانواده ها برای ازدواج نوشت:  اصلی نداشتن فرزند نیست! سختگیری تو ازدواج و دغدغه تراشی های الکی بعد از ازدواجه که این بلاها رو سرمون آورده...
 
زینب شکوهی با اشاره به موضوع فرزندآوری و تحکیم خانواده نوشت: مطمئنم بجای شرط و شروط سکه و ملک برای مهریه اون چیزی که مرد زندگی رو پایبند میکنه و زن رو هم دلگرم بچه های بیشتره.  
 
کاربر مریم هم در مورد این موضوع نوشت: از بین جمعیت 35-40 میلیونی كشور در زمان انقلاب سال 1357، تعداد بسیار كمی دانشجو بودند. امروز جمعیت ما تقریباً دو برابر شده است؛ اما تعداد دانشجویان ما حدود پانزده برابر شده! آیا این روند با وضعیت کنونی ازدواج و باروری ادامه خواهد داشت؟  
 
مجید هم با اشاره به برنامه اخیر ماه عسل نوشت: عليخاني يه مادر دعوت كرده خودش كشاورز بوده، شش تا پسرش دكتر هستند، سه تاشون معلم. هي فكرنكنيد خانواده هاي فقير و معمولي نميتونن نخبه به جامعه تحويل بدن 
 
با همه این تفاسیر بدون شک نقش خانواده ها در این موضوع نقش بسیار مهمی است، در صورتی که خانواده ها در بحث ازدواج و کنار زدن سنت های بعضا غلط رایج بازنگری کنند، قطعا می توانند به حل این موضوع کمک کنند؛ البته نقش آموزش در حل این مسئله هم نقش بسیار مهمی است.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *